Pagina 1 van 1

Derbi loopt slecht op top toeren en niet stationair

Geplaatst: wo 20 nov 2019, 15:59
door Jip
Beste mensen,

Ik heb niet al te lang geleden een blok revisie gedaan. Heb hierbij krukas, lagers, keerringen in het hele blok vervangen. Alleen sinds dien loopt hij erg slecht, boven in zn toeren wordt hij belachelijk warm, dacht is een te kleine sproeier maar door grotere sproeier begon hij alleen maar te stotteren. Heb toen door middel van de deotest gekeken naar valse lucht, kon ik niet vinden. Heb daarna ontsteking gechecked en die stond ook goed op tijd. Niet alleen in zn hoge toeren loopt hij slecht maar ook als hij stationair loopt, dit doet hij namelijk alleen moeizaam met de stationairschroef volledig ingedraaid, luchtschroef staat 1,5 open en veranderd niet heel veel als ik eraan draai. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn, want is toch wel beetj vervelend aan het worden. Misschien membraan niet meer goed of versleten cilinder?
Hoor graag wat van jullie!!

Setup:
Doppler vortex
19mm dellorto
Ori luchtfilter
Mvt premium 1,5mm voorontsteking
Gianelli conti
BR9ES bougie nieuw, vorige was gesmolten

Re: Derbi loopt slecht op top toeren en niet stationair

Geplaatst: wo 20 nov 2019, 18:38
door Danieborg22
Squish afgesteld? En die MVT lekker op 0,35mm voorontsteking zetten zoals het in het boekje staat.

Re: Derbi loopt slecht op top toeren en niet stationair

Geplaatst: wo 20 nov 2019, 20:04
door derbi-ftw
Moeilijk te zeggen, het eerste wat in mij opkomt is de arme afstelling (of ontsteking echt teveel voorontsteking).
1,5mm voorontsteking is zou prima moeten zijn, echter moet je wel alles afstellen.

Daarbij is de Giannelli conti een zeer moeilijke uitlaat om af te stellen, hierbij moet je echt veel tijd steken bij het afstellen met hoofdsproeiers en gasnaald lucht/stat schroef.

Re: Derbi loopt slecht op top toeren en niet stationair

Geplaatst: wo 20 nov 2019, 20:14
door Jip
0,35mm? Was online ergens tegen gekomen dat je voor de premium hem standaard op 1,5mm moest zetten. Te kleine sproeier zal inderdaad wel verklaren waarom hij bovenin zo warm word, maar niet waarom hij niet stationair wil lopen, hij heeft het namelijk wel gedaan, voordat de krukas de prak in ging dan.

Re: Derbi loopt slecht op top toeren en niet stationair

Geplaatst: wo 20 nov 2019, 20:18
door derbi-ftw
Na een motorblok revisie kan (moet) het motorblok/carburateur vaak ook opnieuw afgesteld worden.

Probeer eerst de hoofdsproeier af te stellen (warme motor), met luchtschroef eerst 1,5 slag uit en stationair ook aantal slagen uit.

Re: Derbi loopt slecht op top toeren en niet stationair

Geplaatst: wo 20 nov 2019, 21:04
door Jip
Doe er morgen de oude sproeier die erin zat voor de revisie er ff in, kijken of dat weer beter rijdt, als het goed is was dat een 110. Laat nog wel ff weten hoe dat gaat.

Re: Derbi loopt slecht op top toeren en niet stationair

Geplaatst: za 23 nov 2019, 07:51
door Jip
Oude sproeier er weer in gedaan, rijdt bovenin nu weer zoals het hoort, alleen stationair is nogsteeds een probleem, is het mogelijk dat het komt door een niet goed sluitend membraan?

Re: Derbi loopt slecht op top toeren en niet stationair

Geplaatst: ma 25 nov 2019, 19:02
door Danieborg22
Jip schreef:Oude sproeier er weer in gedaan, rijdt bovenin nu weer zoals het hoort, alleen stationair is nogsteeds een probleem, is het mogelijk dat het komt door een niet goed sluitend membraan?
Ja

Re: Derbi loopt slecht op top toeren en niet stationair

Geplaatst: zo 09 mei 2021, 22:15
door Eilke Karim
Ik heb mijn derbi blok volledig gereviseerd, dopler racing krukas nieuwe 70cc airsal alle nieuwe lagers en keeringen, nu ik dag heb gedaan loopt m’n brommer heel slecht hij stotterd tijdens het rijden en kicken gaat hij ook niet meer mee aan, ik moet nu wel 30 meter lopen voordat ie een keer aanslaat. Ik heb alles geprobeerd verschillende sproeiers, gasschuif versteld maar dit helpt niks. Wat kan ik hier aan doen?

Re: Derbi loopt slecht op top toeren en niet stationair

Geplaatst: ma 10 mei 2021, 07:28
door Brommert_01
Als hij net heeft gelopen kick je hem dan wel weer aan?
Zo ja, dan is het je vlotterkegel die vastzit of is versleten, zo nee je membraan of de afstelling zit er heeeel ver naast.