nieuwe cilinder

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Mike02
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 20:27
Vervoersmiddel: Derbi senda SM xtreme 2006

nieuwe cilinder

Ongelezen bericht door Mike02 »

ik heb een nieuwe cilinder gekocht omdat me oude hele maar dat de kapot en voorbij was maar een nieuwe moet je in rijden toch hoe moet je dat doen ?
RoyD
Derbi fan
Berichten: 65
Lid geworden op: do 11 okt 2018, 20:46
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 85 Anniversary

Re: nieuwe cilinder

Ongelezen bericht door RoyD »

Cilinder insmeren met 2 takt olie voor dat je hem de eerste x start en dan rustig rijden. Paar x op temperatuur laten komen en dan uitzetten zodat die weer af kan koelen. Gewoon de eerste 100 km? (denk ik) niet lang vol gas rijden, helemaal niet als die koud is.
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: nieuwe cilinder

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

RoyD schreef:Cilinder insmeren met 2 takt olie voor dat je hem de eerste x start en dan rustig rijden. Paar x op temperatuur laten komen en dan uitzetten zodat die weer af kan koelen. Gewoon de eerste 100 km? (denk ik) niet lang vol gas rijden, helemaal niet als die koud is.
Inderdaard zon beetje dit volgen. Is het een gietijzeren cilinder houd dan 400-500 km inrijden aan, dus dan niet vol toeren janken. Je zou vanaf 200km wel rustig het gas een beetje kunnen opentrekken. Mocht het een aluminium cilinder zijn, dan is het wat simpeler. Met een perfecte afstelling zou je hem 3x warm kunnen laten worden en afkoelen, maar ik raad je aan de eerste 200km lekker rustig aan te doen.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Mike02
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 20:27
Vervoersmiddel: Derbi senda SM xtreme 2006

Re: nieuwe cilinder

Ongelezen bericht door Mike02 »

Danieborg22 schreef:
RoyD schreef:Cilinder insmeren met 2 takt olie voor dat je hem de eerste x start en dan rustig rijden. Paar x op temperatuur laten komen en dan uitzetten zodat die weer af kan koelen. Gewoon de eerste 100 km? (denk ik) niet lang vol gas rijden, helemaal niet als die koud is.
Inderdaard zon beetje dit volgen. Is het een gietijzeren cilinder houd dan 400-500 km inrijden aan, dus dan niet vol toeren janken. Je zou vanaf 200km wel rustig het gas een beetje kunnen opentrekken. Mocht het een aluminium cilinder zijn, dan is het wat simpeler. Met een perfecte afstelling zou je hem 3x warm kunnen laten worden en afkoelen, maar ik raad je aan de eerste 200km lekker rustig aan te doen.

volgens mij is het er een van aluminium weet het niet zeker maar je zegt met een perfecte afsteling als ik dat niet heb gaat hij dan meteen kapot ?

https://www.ezrider.nl/product/cilinder ... -39-9mm-2/
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: nieuwe cilinder

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Mike02 schreef:

volgens mij is het er een van aluminium weet het niet zeker maar je zegt met een perfecte afsteling als ik dat niet heb gaat hij dan meteen kapot ?

https://www.ezrider.nl/product/cilinder ... -39-9mm-2/
Dit is inderdaad een alumnium cilinder. Je zou hem wel direct open kunnen trekken, maar daarmee heb je altijd kans op schade.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Mike02
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 20:27
Vervoersmiddel: Derbi senda SM xtreme 2006

Re: nieuwe cilinder

Ongelezen bericht door Mike02 »

doen
Danieborg22 schreef:
Mike02 schreef:

volgens mij is het er een van aluminium weet het niet zeker maar je zegt met een perfecte afsteling als ik dat niet heb gaat hij dan meteen kapot ?

https://www.ezrider.nl/product/cilinder ... -39-9mm-2/
Dit is inderdaad een alumnium cilinder. Je zou hem wel direct open kunnen trekken, maar daarmee heb je altijd kans op schade.
dat ben ik niet van plan ga eerst 3 keer warm laten worden en afkoelen en dan de eerste 200 km rustig aan te doen
Mike02
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 20:27
Vervoersmiddel: Derbi senda SM xtreme 2006

Re: nieuwe cilinder

Ongelezen bericht door Mike02 »

welke sproeier moet ik ongeveer hebben met een 17.5 carb. ?
Danieborg22 schreef:
Mike02 schreef:

volgens mij is het er een van aluminium weet het niet zeker maar je zegt met een perfecte afsteling als ik dat niet heb gaat hij dan meteen kapot ?

https://www.ezrider.nl/product/cilinder ... -39-9mm-2/
Dit is inderdaad een alumnium cilinder. Je zou hem wel direct open kunnen trekken, maar daarmee heb je altijd kans op schade.
Plaats reactie