SCR Corse Bovenlangs uitlaat erg traag

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
tedje99
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 13:40
Vervoersmiddel: Derbi senda X-treme 2008 sm
Locatie: Drenthe

SCR Corse Bovenlangs uitlaat erg traag

Ongelezen bericht door tedje99 »

Beste forumleden,

Ik heb altijd de originele uitlaat onder mijn derbi extreme uit 2008 gehad, onbegrensd uiteraard en hiermee haalde ik ongeveer 75kmh. Ik had hiermee een sproeier 92 en tdwvh 14-53. Nu had ik nog een scr corse bovenlangs uitlaat liggen en eronder gezet. Na afstellen kwam ik uit op een kleinere sproeier wat mij zeer verbaasde namelijk sproeier 90. Tdwvh heb ik gelijkgehouden op 14-53. Top is nu ongeveer 80kmh. Dit scheelt maar 5kmh wat ik best wel teleurstellend vond aangezien ik dacht dat zeker 90 haalbaar zou moeten zijn. Naar mijn idee is de afstelling goed want hij loopt erg mooi. Ook begint hij pas bij trekken bij 8000 toeren en bij tegenwind kom ik niet eens in versnelling 6. Hoe kan dit? is die uitlaat gwn dramatisch of doe ik iets verkeerd?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: SCR Corse Bovenlangs uitlaat erg traag

Ongelezen bericht door 42 »

Je kan een kleiner voortandwiel proberen, 12 of 13.

De bovenlangs uitvoering is wel lastiger en trager dan onderlangs geloof ik, iig voor ori setup https://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=3&t=19938
Gebruikersavatar
Micha_078
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 dec 2017, 09:59
Vervoersmiddel: Gilera gpr 70 Pro Race '99
Derbi gpr 50 '04 (sold)
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland

Re: SCR Corse Bovenlangs uitlaat erg traag

Ongelezen bericht door Micha_078 »

rij je nog met de originele carburateur? (14mm)

zo ja, zou ik er een 17,5 of 19 opzetten maakt al veel verschil met een scr corse :lol:
Gilera gpr '99
70 pro race 3
MVT S-Race
28' pwk Sunworld
Vforce 3 Top Performance
HPI ignition

https://www.youtube.com/watch?v=bdHKJ6ET_NQ
tedje99
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 13:40
Vervoersmiddel: Derbi senda X-treme 2008 sm
Locatie: Drenthe

Re: SCR Corse Bovenlangs uitlaat erg traag

Ongelezen bericht door tedje99 »

42 schreef:Je kan een kleiner voortandwiel proberen, 12 of 13.

De bovenlangs uitvoering is wel lastiger en trager dan onderlangs geloof ik, iig voor ori setup https://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=3&t=19938
Krijg je toch juist een lagere top van?
tedje99
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 13:40
Vervoersmiddel: Derbi senda X-treme 2008 sm
Locatie: Drenthe

Re: SCR Corse Bovenlangs uitlaat erg traag

Ongelezen bericht door tedje99 »

Micha_078 schreef:rij je nog met de originele carburateur? (14mm)

zo ja, zou ik er een 17,5 of 19 opzetten maakt al veel verschil met een scr corse :lol:
17,5 is toch standaard denk dat dat erop zit. Maar een grotere zou evt kunnen idd.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: SCR Corse Bovenlangs uitlaat erg traag

Ongelezen bericht door 42 »

Krijg je toch juist een lagere top van?[/quote]

In principe wel maar kan er misschien voor zorgen dat je lekkerder in zn powerband komt en zo toch harder gaat.

Als je een 17,5 hebt check dan ook even of het begrenzerplaatje er uit is.
tedje99
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 13:40
Vervoersmiddel: Derbi senda X-treme 2008 sm
Locatie: Drenthe

Re: SCR Corse Bovenlangs uitlaat erg traag

Ongelezen bericht door tedje99 »

Voor de geintresseerden:

Ik had een 17.5mm carb zonder de begrenzing. Alsnog loopt hij minder dan verwacht. Kortom koop de onderlangs en niet de bovenlangs dat is zonde van je geld.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: SCR Corse Bovenlangs uitlaat erg traag

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Ik heb met beide uitlaten gereden, beide op Doppler vortex. Een goede afstelling is erg belangrijk. Met de bovenlangs lag de top rond 90km/u, en net de onderlangs was dat ongeveer gelijk. Terwijl ik met de bovenlangs iets meer koppel had.
Recent op een brommer gereden met originele cilinder en SCR Corse Chrome onderlangs, dat reed net 80 km/u en kwam erg slecht van z'n plek. Afstelling was toen ook niet best.

Mocht je nog een SCR onderlangs nodig hebben.. Ik heb er nog eentje.
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: SCR Corse Bovenlangs uitlaat erg traag

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

tedje99 schreef:Beste forumleden,

Ik heb altijd de originele uitlaat onder mijn derbi extreme uit 2008 gehad, onbegrensd uiteraard en hiermee haalde ik ongeveer 75kmh. Ik had hiermee een sproeier 92 en tdwvh 14-53. Nu had ik nog een scr corse bovenlangs uitlaat liggen en eronder gezet. Na afstellen kwam ik uit op een kleinere sproeier wat mij zeer verbaasde namelijk sproeier 90. Tdwvh heb ik gelijkgehouden op 14-53. Top is nu ongeveer 80kmh. Dit scheelt maar 5kmh wat ik best wel teleurstellend vond aangezien ik dacht dat zeker 90 haalbaar zou moeten zijn. Naar mijn idee is de afstelling goed want hij loopt erg mooi. Ook begint hij pas bij trekken bij 8000 toeren en bij tegenwind kom ik niet eens in versnelling 6. Hoe kan dit? is die uitlaat gwn dramatisch of doe ik iets verkeerd?
80 km/u is toch geen al te trage top? Als hij gewoon goed optrekt en alles lijkt dat mij niet echt een probleem, misschien zou je doormiddel van tandwielverhoudingen en afstellen er nog net wat meer uit kunnen halen. Wat voor cilinder heb je trouwens? Want daar zou het dan misschien ook aan kunnen liggen, want menig goedkope vervangings 50cc cilinder loopt minder snel das de originele.
jurian
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 27 mar 2020, 19:41
Vervoersmiddel: derbi drd racing

Re: SCR Corse Bovenlangs uitlaat erg traag

Ongelezen bericht door jurian »

ik heb een derbi drd racing en ook een scr corse. ik ben bezig met afstellen en ik heb sproeier 100 erin en gasnaald in het midden en hij loopt rond de 95 km/u. ik ben nog niet klaar met afstellen. ik ga er denk ik sproeier 98 in doen om te kijken wat hij doet want met sproeier 96 houd hij in bij hoog toerental.
tedje99
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 13:40
Vervoersmiddel: Derbi senda X-treme 2008 sm
Locatie: Drenthe

Re: SCR Corse Bovenlangs uitlaat erg traag

Ongelezen bericht door tedje99 »

Matthijs H schreef:Ik heb met beide uitlaten gereden, beide op Doppler vortex. Een goede afstelling is erg belangrijk. Met de bovenlangs lag de top rond 90km/u, en net de onderlangs was dat ongeveer gelijk. Terwijl ik met de bovenlangs iets meer koppel had.
Recent op een brommer gereden met originele cilinder en SCR Corse Chrome onderlangs, dat reed net 80 km/u en kwam erg slecht van z'n plek. Afstelling was toen ook niet best.

Mocht je nog een SCR onderlangs nodig hebben.. Ik heb er nog eentje.
Naar mijn idee is de afstelling echt goed, Hij loopt erg mooi. Hij heeft veel koppel en loop ook wel gwn 80 maar had meer verwacht.
tedje99
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 13:40
Vervoersmiddel: Derbi senda X-treme 2008 sm
Locatie: Drenthe

Re: SCR Corse Bovenlangs uitlaat erg traag

Ongelezen bericht door tedje99 »

bart_rs2 schreef:
tedje99 schreef:Beste forumleden,

Ik heb altijd de originele uitlaat onder mijn derbi extreme uit 2008 gehad, onbegrensd uiteraard en hiermee haalde ik ongeveer 75kmh. Ik had hiermee een sproeier 92 en tdwvh 14-53. Nu had ik nog een scr corse bovenlangs uitlaat liggen en eronder gezet. Na afstellen kwam ik uit op een kleinere sproeier wat mij zeer verbaasde namelijk sproeier 90. Tdwvh heb ik gelijkgehouden op 14-53. Top is nu ongeveer 80kmh. Dit scheelt maar 5kmh wat ik best wel teleurstellend vond aangezien ik dacht dat zeker 90 haalbaar zou moeten zijn. Naar mijn idee is de afstelling goed want hij loopt erg mooi. Ook begint hij pas bij trekken bij 8000 toeren en bij tegenwind kom ik niet eens in versnelling 6. Hoe kan dit? is die uitlaat gwn dramatisch of doe ik iets verkeerd?
80 km/u is toch geen al te trage top? Als hij gewoon goed optrekt en alles lijkt dat mij niet echt een probleem, misschien zou je doormiddel van tandwielverhoudingen en afstellen er nog net wat meer uit kunnen halen. Wat voor cilinder heb je trouwens? Want daar zou het dan misschien ook aan kunnen liggen, want menig goedkope vervangings 50cc cilinder loopt minder snel das de originele.
Neuh is niet heel traag alleen had meer verwacht. Met origineel loopt hij namelijk 70-75 dus de winst is wel laag voor dat geld. Tdw vh wil ik niet aanpassen aangezien ik dan niet meer goed in de powerband kom als er iemand achterop zit. En er zit gwn de originele 50cc cilinder op.
tedje99
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 13:40
Vervoersmiddel: Derbi senda X-treme 2008 sm
Locatie: Drenthe

Re: SCR Corse Bovenlangs uitlaat erg traag

Ongelezen bericht door tedje99 »

jurian schreef:ik heb een derbi drd racing en ook een scr corse. ik ben bezig met afstellen en ik heb sproeier 100 erin en gasnaald in het midden en hij loopt rond de 95 km/u. ik ben nog niet klaar met afstellen. ik ga er denk ik sproeier 98 in doen om te kijken wat hij doet want met sproeier 96 houd hij in bij hoog toerental.
Ik heb er inmiddels 92 in en hij loopt erg mooi. Gasnaaldclipje heb ik een groefje hoger. Want op halfgas kreeg hij teveel benzine.
Plaats reactie