Pagina 1 van 1

Richting top trug in toeren

Geplaatst: di 07 apr 2020, 12:16
door Lars molenaar
Beste mensen

Ik heb laatst me blok gereviceerd, nu net ingereden maar op het moment dat ik de 5e versnelling inga en toeren wil maken (+-70) verliest ie pouwer ofzo en hoe meer gas ik geef hoe minder toeren die maakt en dan tot +- 50/55
Mijn setup is:
-Doppler vortex cilinder 50cc (getuned)
-Doppler racing edruanse krukas
-C4 stalen kooi lagers
-mvt primium ondsteking (afgesteld 0,4mm boven dooie punt)
-Polini Carbon membraan
17,5 derloto carb (sproeier 84)
Open lucht filter
Bougi ngk b9 es
Polini 5 plaats koppeling met malossie veren
Voor de rest gwn gasnaald in het midden, luchtschroef 1,5 slag
Ik meng 125ml Olie op 5liter benzine

Ik merkten dat ie de laatste tijd ook olie uit de uitlaat komt Sinds de revisi

Weten julie het, hoor het graag

Re: Richting top trug in toeren

Geplaatst: di 07 apr 2020, 16:17
door 42
Je zou denken aan te grote sproeier maar 84 is niet echt groot.
Iets fout gedaan met de revisie ?
Krukaskeerring niet goed geplaatst ?
Plaatje is ook uit de carb neem ik aan ?

Re: Richting top trug in toeren

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 00:10
door Lars molenaar
Dat dacht ik ook met die sproeier, wat voorn plaatje bedoel je ? Bij de luchtinlaat?

Re: Richting top trug in toeren

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 00:16
door 42
Die ja.

Re: Richting top trug in toeren

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 10:04
door Lars molenaar
Die is eruit hoe zou ik erachter kunnen komen dat er een leerling kapot is

Re: Richting top trug in toeren

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 14:06
door 42
Gejat van een ander :

symtonen:
ligt eraan welke keerring het is,
als het de rechter is, dan is je blok olie op aant gaan, witte rook
en als het de linker is, dan ist vochtig bij je vliegwiel
je kan het testen als volgt:
je laat al je blokolie eruit lopen, en laat de moer aan de onderkant eruit

dan kiep je benzine oid wasbenzine ofzo (goedkoper) in je krukasgat(of via je inlaat van je cilinder)
en dan kijk je waar het eruit komt lopen,
komt het er bij je vliegwiel uit, dan is je
linkerkrukaskeerring lek, komt
het er aan de onderkant van het blok uit, dan is je rechterkrukaskeerring lek,
komt het er niet uit, dan is geen van bijde lek