Derbi trekt niet voor powerband, komt slecht op toeren

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Derbi035
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 mar 2020, 21:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Edition

Derbi trekt niet voor powerband, komt slecht op toeren

Ongelezen bericht door Derbi035 »

Ik heb een derbi senda SM uit 2008 gekocht die niet liep, kwam erachter dat de zuigerveren helemaal kapot waren, en heb dus nieuwe zuiger erop gezet, is een naraku zuiger (was eerst dmp zuiger). Verder nog een kleine blokrevisie gedaan; krukaslagers en keerringen vervangen.

De cilinder was niet meer fantastisch, paar kleine krasjes maar naar mijn mening nog te doen. Alleen één hele dikke kras aan de uitlaatpoort kant van misschien 0.1-0.3mm diep. En een paar kleine butsjes in de kop door de zuigerveren die erin geslagen waren door de zuiger.

Na revisie blokje onder derbi gehangen, en startte heel makkelijk, loopt prima stationair, heel rustig en regelmatig.

Alleen hij lijkt mega weinig vermogen te hebben onder de powerband, als ik erop ga rijden is het bijna niet te doen om weg te rijden uit stilstand, ik moet echt heel rustig koppeling los laten en dan komt hij net voorruit. Dan rijdt hij misschien 100m lang 10km/u(?) met gas vol open, ook als ik speel met gas gaat hij niet sneller. En toeren gaan niet omhoog. Dan ineens na 100m 10km/u gereden te hebben met gas vol open schieten de toeren omhoog en komt hij in de powerband, kan dan makkelijk omhoog schakelen en rijdt al snel heel hard. Als ik dit doe moet ik er alleen wel voor zorgen dat hij in de powerband blijft, als de toeren terugvallen gaat hij stotteren en wilt hij weer bijna niet vooruit.

Als hij in zijn stationair staat en ik trek het gas vol open gaan de toeren wat omhoog, blijven in het midden een beetje hangen voor 2 seconden, dan schieten de toeren ineens helemaal omhoog.
Als hij stationair loopt en ik zet de choke aan valt hij gelijk uit, hij start ook niet met choke.

Ik heb hiervoor alleen nog maar een scootertje afgesteld met vario, heb van schakelbrommers weinig verstand kwa afstellen. Daarom vraag ik mij af is dit een afstelling probleem of iets anders? Misschien valse lucht?

Andere problemen:
- Gaatje in uitlaat midden in expansie gedeelte
- Uitlaat lekt dikke zwarte substansie rond uitlaatpoort van cilinder (uitlaat heeft geen pakking)
- Misschien uitlaat helemaal verkoold, ik weet niet goed wat de status daarvan is.
- Brandstof kraan werkt niet
- Tijdelijk geen oliepomp (olie sproeier in carb is afgesloten)
- Voorrem loopt een beetje aan

setup:
- NT blok
- std carb
- sproeier 100
- std luchtfilter
- std cilinder
- naraku zuiger
- Turbokit dos salidos onderlangse uitlaat.

Hopelijk kan iemand hiermee helpen ik weet het echt niet :)
Derbi035
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 mar 2020, 21:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Edition

Re: Derbi trekt niet voor powerband, komt slecht op toeren

Ongelezen bericht door Derbi035 »

Heb een oplossing gevonden.. Als iemand dit probleem heeft, dan heb je een te grote sproeier/te weinig lucht..

:palm: :palm:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi trekt niet voor powerband, komt slecht op toeren

Ongelezen bericht door 42 »

Gaatje in expansie helpt ook niet echt mee.
Plaats reactie