Uitlaat veranderen derbi

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
balintmajtenyi9
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 17:22
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2011

Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door balintmajtenyi9 »

Hallo allemaal,
Ik heb een derbi drd racing bj2011 en hij rijdt nu momenteel max 55/u maar dat voelt al niet goed aan voor het blok :(. Ik zou er een leovince xfight uitlaat onder willen steken maar ik wil dat het max 55/60/u rijdt want ik wil niet zo veel problemen met de rollerbank :). De redenen zijn dat ik het geluid van de originele uitlaat niet afkan en dat het op hellingen niet zo goed optrekt en daardoor rijden autos plat achter mij. Kan iemand me helpen welke twverhouding ik eronder zou moeten steken en eventueel iets anders zou moeten vervangen?
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door 42 »

Als je de Leo idd vooral voor het geluid wilt dan moet je dat doen maar verwacht niet veel koppel extra met een begrensde X fight.
Als je met prop rijdt heb je gewoon geen power, vooral idd met hellingen en wind tegen, zwaar irri.
Je kan met de tandwielen wat proberen maar ik vermoed dat je nu al de kleinst mogelijke voor hebt, 11-53 ?
Welke het beste is voor je weet ik niet, nooit geprobeerd maar misschien een 57 of 59 ofzo van achter, heb je wel langere ketting nodig..en achtertandwielen zijn niet goedkoop dus om zomaar wat te proberen..
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Als je voor geluid de uitlaat veranderd moet ik je teleurstellen. Ik heb ook de leovince xfight pas gekocht en met prop klinkt ie alsnog superkut. Zonder prop klinkt ie daarintegen echt superlekker. En ori uitlaat trekt als je begrensd rijd sneller op dan een begrensde leovince
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door 42 »

ManuDRD-Racing schreef:En ori uitlaat trekt als je begrensd rijd sneller op dan een begrensde leovince
Oke, dus toch, dacht t al maar was niet zeker.
Mooi dat dat nu dan duidelijk is :thumbup:
Vond t al vreemd in dat ene topic daarover.
balintmajtenyi9
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 17:22
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2011

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door balintmajtenyi9 »

Bedankt voor de reacties, dus geen leovince begrensde uitlaat dan :). Wat is de laagste snelheid dat ik een onbegrensde zou kunnen afstellen of zijn er ook andere(niet te dure en liefst legaal) manieren om meer trekkracht te maken?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door 42 »

Als je em volledig ontgrensd ga je al snel 70-75, snelheid afstellen met de carb kan niet want dan ga je te arm rijden met warmlopers tot gevolg, afstellen tot 60 met twv ga je erg veel toeren maken.
Wat je wel kan doen is de prop uitvijlen of boren tot je 65 gaat en dan lichter vertanden, dan ga je 60 en hebt meer koppel dan eerst.
Als de ori prop niet uit te vijlen valt ( geen idee met ori prop ) dan de prop eruit en eentje er in waarbij dat wel kan.
balintmajtenyi9
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 17:22
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2011

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door balintmajtenyi9 »

Dus zou ik een leovince onbegrensd 65 kunnen laten lopen door met de twverhouding te spelen? En als ik de dbkiller uit mijn standaard uitlaat trek, gaat dat iets aan het geluid veranderen?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door 42 »

Een Leo gaat onbegrensd tussen de 80 en 95 ( afhankelijk ook van eventuele carb begrenzing ) dus die krijg je niet terug tot 65 met alleen twv.
Als je uitlaat een db killer heeft vast wel..maar of die er op zit weet ik niet..dacht van niet maar kan t fout hebben.
En of er demperwol in zit wat je deels weg kan halen weet ik ook niet, lees dat een ori demper met schotten zou werken.

Wat je sowieso kan doen is de luchtfilterbegrenzing er af halen, krijg je wat meer geluid maar ga je niet sneller van.
balintmajtenyi9
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 17:22
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2011

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door balintmajtenyi9 »

het zal de luchtfilter ontgrenzen worden :). Ik heb daarnet een kit met 10 sproeiers gekocht om te testen welke dat het beste loopt maar moet ik buiten de sproeier veranderen nog iets afstellen?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door 42 »

In principe niet, luchtstelschroef moet altijd tussen twee en anderhalve slag staan, je kan hooguit kijken of hij bij weinig gas wat beter oppakt dmv de gasnaaldpositie maar heb zelf nog nooit veel verbetering gemerkt daarmee en is bloedirritant :crazy:
Niet dat ik veel heb afgesteld maar toch.
balintmajtenyi9
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 17:22
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2011

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door balintmajtenyi9 »

Bedankt ik zal het morgen uitproberen, en als de xfight met prop het echt niet waard is, is er dan een ander uitlaat die beter is?(met prop) En als alles het geld niet waard is met prop zal ik ermee moeten leren leve :(
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door 42 »

Nee, meeste andere uitlaten hebben een nog hogere powerband en worden nog meer afgeknepen door een prop.
Als de powerband pas bij 9000 toeren begint en de prop knijpt em af op 8000 ben je vrij zinloos bezig.
De ori is het beste qua koppel bij lagere toeren.
Vrees dat je er mee moet leven..prop is kut :D
Een optie zou nog zijn om er een begrenzer op te zetten maar kans dat ze het doorhebben is aanwezig en dan heb je meer problemen.
Andere optie is naar Zwitserland emigreren, mag je zo hard als je kan met een brommer zo lang het maar 50cc is :woot:
balintmajtenyi9
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 17:22
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2011

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door balintmajtenyi9 »

Sgoed, dat wordt naar Zwitserland verhuizen dan :D. Ik heb ergens gelezen dat er ook een tutje ofzo boven de luchtfilter zit, moet ik die ook eruit halen of alleen het koperen ringetje?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door 42 »

Ik bedoelde dat tuitje, als je die weghaalt ga je niet harder, als je de carb begrenzing weghaalt ( koperen plaatje ) dan ga je wel een stukje harder.
balintmajtenyi9
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 17:22
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2011

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door balintmajtenyi9 »

Maar als ik die weghaal en ik wil het er terug opzetten, gaat dat? Want het lijkt meer afscheuren dan weghalen, en een beetje harder, is dat 5/10km/u want dat is wat ik origineel wou.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door 42 »

Dat weet ik niet eigenlijk, heb zelf niet zo'n luchtfilterbox waar dat kan.
In principe valt alles wel te lijmen dus dat zal daarmee ook kunnen (?)
Toen ik plaatje uit carb heb verwijderd ging ie een kleine 8 a 10 km/h harder idd.
balintmajtenyi9
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 17:22
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2011

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door balintmajtenyi9 »

ja lap, ik wou het juist ontgrenzen maar hij krijgt ineens geen vonk meer:(
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Uitlaat veranderen derbi

Ongelezen bericht door 42 »

Apart.
Even bedrading nalopen, zekering checken, zorgen dat bougiedop goed vastgedraaid zit enz.
Plaats reactie