airsal 70cc

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Emiel.vdm
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 07 nov 2022, 23:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtrem 2018

Re: airsal 70cc

Ongelezen bericht door Emiel.vdm »

ik hoor wel van veel mensen dat airsal cilinders niet zo goed afgewerkt zijn (braampjes in de cilinder en op de zuiger) het is idd een goedkopere cilinder maar ik hoor wel dat je die slecht afgewerkte cilinders zelf wat kunt repareren. iemand al ervaring met slecht afgewerkte airsal cilinders of weet hoe je die goed zet? vrienden van mij hebben namelijk na 1 maand rijden met 70cc airsal die cilinder al vastgelopen gehad, wel op scooter en misschien niet prima ingereden maar daardoor twijfel ik toch. ik hoor dan ook weer mensen zeggen koop gewoon een andere duurdere maar dat heb je nietvoor derbi tenzij ze weer naar boven de 75cc gaan maar dat is dan weer krukas, carbu, ... vervangen
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: airsal 70cc

Ongelezen bericht door 42 »

Airsal is zo slecht niet meer, dat vastlopen na een maand ligt echt aan hunzelf, niet inrijden of gewoon lekker met dezelfde ori sproeier blijven rondrijden of iets.
En er zijn andere 70cc cilinders voor derbi zoals van Malossi, Metrakit, Athena etc.
Ook een 75cc mvt zou kunnen, geen dure cilinder en geen superafwerking maar doet t prima zonder vast te lopen.

https://www.derbipartsshop.nl/categorie ... rblok-2006
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: airsal 70cc

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Heb zelf een airsal 70cc kan echt niks opmerken over de afwerking, alle poorten zijn netjes afgewerkt en zitten geen braampjes of oneffenheden, ziet er gewoon strak uit, het zelfde kan ik zeggen over de zuiger. Loopt ook erg lekker, ondanks het een aluminium cilinder is met 1 zuigerveer heeft hij toch veel koppel. Als je hem gewoon goed afsteld en goed inrijdt zal hij echt niet zomaar warmlopen, zou hem zeker aanraden als je niet meteen een zware setup wilt maar vooral iets meer kracht.
ApriliaSx50Gld
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 20:45
Vervoersmiddel: 2008 Aprilia SX 50

Re: airsal 70cc

Ongelezen bericht door ApriliaSx50Gld »

Emiel.vdm schreef: zo 12 feb 2023, 16:38 Kan je dan met die airsal 70 op de standaard krukas rijden?
Ik rijd al ~2/3000 km met m’n Airsal 70, op de orginele krukas met 38000km dus moet zeker kunnen. Ik rijd ook niet als de zuinigste dus het zou wel moeten kunnen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: airsal 70cc

Ongelezen bericht door 42 »

Ook nog nooit lagers vervangen ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: airsal 70cc

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Std kruk kan, maar dan moet je wel je lagers vervangen hebben. Anders is het meer geluk dan wijsheid 😅
Plaats reactie