Grotere carbu op std50cc

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
teijeG
Beginnende Derbi fan
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 okt 2020, 19:01
Vervoersmiddel: Beta rr track 2013

Grotere carbu op std50cc

Ongelezen bericht door teijeG »

Ik had even een vraagje, ik heb nu een standaard generic trigger 50cc met een yasuni r1 en een ontgrensde cdi. Zijn top licht volgens mij ergens rond de eind 70. Nu vroeg ik mij af of ik een grotere carbu of iets zou kunnen steken om hem nog iets sneller te laten gaan en hem wat vlotter te laten optrekken, is dit mogelijk? zo ja hvl mm zou het beste zijn?. Ook vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met een goeie begrenzer met afstandbediening en welke aan te raden vallen.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Grotere carbu op std50cc

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

ja, grotere carburateur kan altijd, ik weet niet welke cilinder je hebt, of die beetje vlot is of niet'' ga uit van niet met 70'' maar ik ben niet bekend met generic en weet ook niet hoe het zit met die ontstekingen en cdi's of je evt een andere nodig hebt. maar een 19mm op een 50cc met een r1 zou wel moeten kunnen. verder begrenzers weet ik niet zo veel van. enige dat ik weet is dat MVT premium hem in de ontsteking heeft ingebouwd.
teijeG
Beginnende Derbi fan
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 okt 2020, 19:01
Vervoersmiddel: Beta rr track 2013

Re: Grotere carbu op std50cc

Ongelezen bericht door teijeG »

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik heb een standaard cilindertje skteken en generic is begrensd op cdu deze heb ik dus ook al vervangen voor een ontgrensde, en wat voor merk/type carbu raad je me aan?
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Grotere carbu op std50cc

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Neem niet de moeite om op een normale 50cc een grote carb te schroeven, gaat je alleen maar benzine kosten en weinig opleveren.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Grotere carbu op std50cc

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

pff, als je ook direct voor een sportief pijpje gaat. ik weet neit wat voor een blok er onder zit? en welke maat carbu std is?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Grotere carbu op std50cc

Ongelezen bericht door 42 »

Namaak AM6 en 17,5 dacht ik.
Plaats reactie