Raar geluid sinds lekke radiator

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Derbi_Senda_2013
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:24
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 85 anniversary met blok uit 2013
Locatie: Spijkenisse

Raar geluid sinds lekke radiator

Ongelezen bericht door Derbi_Senda_2013 »

Beste mede leden,

Ik heb jullie hulp nodig. Mijn radiator was lek en maakte op de terug weg naar huis een raar geluid verder wou mijn derbi ook niet meer starten terwijl hij normaal in 1 keer start dus heb hem aan moeten rennen.

Het geluid zelf lijkt op een fluitketel en word harder als ik meer gas geef. Verder maakt het na het vervangen van mij radiator nog steeds het zelfde geluid en wilt hij alleen starten met aanrennen.

Weet iemand een oplossing? Het heeft denk ik echt met mijn radiator te maken want als ik de deksel van de tank van de radiator af haal dan stopt het geluid
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Raar geluid sinds lekke radiator

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

ff een waterpomp revisie setje halen
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Raar geluid sinds lekke radiator

Ongelezen bericht door 42 »

Misschien lekke koppakking waardoor er druk op de kvs komt waardoor je dat fluitend geluid krijgt.
Wel een beredeneerd gokje, maar als ie het niet doet met de dop eraf dan heeft t met druk te maken denk ik, zeker gezien het meer wordt als je gas geeft.
Derbi_Senda_2013
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:24
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 85 anniversary met blok uit 2013
Locatie: Spijkenisse

Re: Raar geluid sinds lekke radiator

Ongelezen bericht door Derbi_Senda_2013 »

Bedankt. Ik ga beide dingen wel proberen. Het zal wel effe duren voor dat ik het ga doen want was al van plan om heel mijn blok te reviseren en de rest van mijn brommer aan te passen maar als ik hiervoor toch al een gedeelte van mijn blok uit elkaar moet halen dan doe ik liever alles in 1 keer
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Raar geluid sinds lekke radiator

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

ik ben het eens met manu, wss als je stationair draait hoor je het niet erg en zodra je hoger in de toeren draait wel. zolang het geluid erger wordt met hogere toeren zou ik voor de waterpomprevisie set gaan.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Raar geluid sinds lekke radiator

Ongelezen bericht door 42 »

Waarom stopt het geluid dan met de dop er af ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Raar geluid sinds lekke radiator

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

het zou ook kunnen wezen dat er ergens een klein pen gaatje zit 42, dat naarmate de toeren oplopen en er meer druk wordt opgebouwd het harder gaat fluiten. maar dit is een kwestie van horen en zoeken. als je op je gehoor afgaat en een gebied hebt waar je het het luidst hoort heb je snel uitsluitsel. dit is een scenario: context en locatie. maar idd, het hoeft niet specifiek de waterpomp te zijn.
Plaats reactie