Beta 80cc krukas

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
oscardeback
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 30 aug 2019, 18:52
Vervoersmiddel: Fiets

Beta 80cc krukas

Ongelezen bericht door oscardeback »

Hallo, ik heb een Beta rr 50 met 8000km. Er zit een 21mm carb in.
Ik ga er een nieuwe 80cc in zetten, maar moet ik dan ook gelijk de krukas vervangen, of is dat helemaal niet nodig/niet essentieel. Ik heb geen interesse in een hogere top ofzo met een nieuwe krukas, maar ik dacht dat het misschien moest omdat de std krukas niet sterk genoeg is ofzo en dat je hem daarom moet vervangen. Als iemand weet of het nodig is, hoor ik graag u reactie.

Mvg, Oscar
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta 80cc krukas

Ongelezen bericht door 42 »

Ligt een beetje aan welke 80 en welke uitlaat je er bij gebruikt maar ik zou zelf geen 80cc op de ori krukas doen ook al is 8k op de teller niet veel.
Wat is je set up nu ?
oscardeback
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 30 aug 2019, 18:52
Vervoersmiddel: Fiets

Re: Beta 80cc krukas

Ongelezen bericht door oscardeback »

Ik heb de standaard uitlaat helemaal ontgrenst en gebruik de 80cc gietijzeren cilinder van Top Performance. En is het wel veiliger met een 70cc?

Mvg, Oscar
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta 80cc krukas

Ongelezen bericht door 42 »

Het zal met de ori uitlaat er op meevallen en de TP is sowieso al niet hoogtoerig.
Het kan goed blijven gaan, denk t wel, maar kan t niet garanderen, 80 cc geeft wel veel koppel.
Hoeveel toeren maak je ?
Jansendans
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 apr 2022, 12:57
Vervoersmiddel: Beta rr 50

Re: Beta 80cc krukas

Ongelezen bericht door Jansendans »

oscardeback schreef: zo 28 feb 2021, 07:55 Hallo, ik heb een Beta rr 50 met 8000km. Er zit een 21mm carb in.
Ik ga er een nieuwe 80cc in zetten, maar moet ik dan ook gelijk de krukas vervangen, of is dat helemaal niet nodig/niet essentieel. Ik heb geen interesse in een hogere top ofzo met een nieuwe krukas, maar ik dacht dat het misschien moest omdat de std krukas niet sterk genoeg is ofzo en dat je hem daarom moet vervangen. Als iemand weet of het nodig is, hoor ik graag u reactie.

Mvg, Oscar
Hoi, update ? Hoe is het verlopen
Plaats reactie