airsal 70

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
BE_STEF
Derbi fan
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 09 aug 2020, 08:07
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2018

airsal 70

Ongelezen bericht door BE_STEF »

beste
ik ben nieuw in brommer en tuning dus ik weet niet zo veel ervan.
ik wil graag meer koppel met men derbi xtreme 2018 (euro 4 :sad: ). Ik heb dan maar een leovince x fight gekocht maar die stotterde als ik tegen de begrenzer aankwam dus heb ik er een kleine ring ingelast , nu stottert die niet zo veel meer als ik tegen de begrenzer kom maar hij trekt ook een stuk trager . Als ik een airsal 70cc erop steekt en mijn uitlaat behou met toerenbegrenzer, carb begrenzer, luchtfilterbegrenzer, ... hoe snel zou ik rijden en gaat hij veel koppel hebben of niet meer als standaard . (heb trouwens ori uitlaat ook nog als dat beter zou zijn). of zijn er andere oplossingen om meer koppel te krijgen en toch max 55-60 to rijden?
of is een 75cc MVT IronMax betere optie
alvast bedankt
stef
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Wil je meer koppel of meer vermogen?
En het model na 2018 gebruikt een begrensde CDI. Je kunt hiervoor een onbegrensde CDI kopen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3685
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door 42 »

De Airsal is iets hoogtoeriger dan de MVT dus die laatste zou een betere keuze zijn denk ik.
Ik heb de MVT met een 17,5 en onbegrensde ori uitlaat en doe maar net 70, trager dan met de ori cilinder.
Maar heeft absoluut meer koppel, zeker bij lagere toeren, als ik bij de 7000-8000 toeren al schakel zit ik nog steeds in no time in zn 6.
BE_STEF
Derbi fan
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 09 aug 2020, 08:07
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2018

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door BE_STEF »

Ik wil sneller optrekken maar max 55-60 rijden is dit mogelijk
wat dachten jullie van deze https://www.ezrider.nl/product/cilinder ... -4cc-47mm/
is een gietijzer dat werkt volgens mij beter. en kan ik gwn de toerenbegrenzer erop laten en ong 60 rijden ? of rijd dat voor geen meter
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3685
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door 42 »

Leuk cilindertje idd, geen topkwaliteit maar redelijk slijtvast lijkt me.
Meer een koppel cilinder dan hoge toeren zo te zien.
Vergelijkbaar met de MVT 75 ongeveer denk ik.

Bij hoeveel toeren grijpt de begrenzer in, 8k ?
Dan zal je niet eens de 60 halen denk ik, eerder 55.
Je zal meer koppel hebben ook onder de 8k.
BE_STEF
Derbi fan
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 09 aug 2020, 08:07
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2018

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door BE_STEF »

die begrenst hem op 8k inderdaad , mischien en begrenzer . maar dat zal waarschijnlijk niet werken op een 70cc.
maar dus met een 69,4cc of een mvt 75 zal ik niet meer halen dan 55 of 60 .
maar de vraag is of hij dan wel lekker rijd en misschien best ontgrensde originele uitlaat erop zetten voor rollerbanken?

trouwens even mededelen dat '42' een legend is , reageert vaak met nuttige info op mijn post :) :thumbup:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3685
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door 42 »

BE_STEF schreef:trouwens even mededelen dat '42' een legend is , reageert vaak met nuttige info op mijn post :) :thumbup:
Das omdat je vaak niet al te moeilijke vragen stelt of ingewikkelde problemen hebt.. die kan ik nog net beantwoorden :lol:

Met gewone onbegrensde cdi zul je makkelijk richting 70-75 of harder gaan met een 17,5.
Althans, dat is wat ik nu doe.
Kom niet boven de 71 nu maar voel dat de cilinder nog harder wilt in zn zes maar hij krijgt de benzine niet ervoor, kom ook niet boven de 10k toeren meer.
Denk ik..ben ik nog mee bezig.
Ook zal mn ori uitlaat em best afknijpen.

Denk als je niet harder wilt dan 60 je de begrensde cdi moet laten zitten.
Zoals ik zeg ; ook onder de 8000 toeren merk ik dat hij veel meer trekkracht heeft..blijf achter elkaar doorschakelen en zit zo in zn 6.

Het zal zeker lekkerder rijden, alleen vanaf 8k niet uiteraard door de begrenzer, maar dat heb je nu ook neem ik aan ?
Was em nog aan t inrijden dus moest sowieso steeds bij 7000 al schakelen maar dan nog trok ie harder dan volgas en dikke toeren maken met de 50cc.
Laatst gewijzigd door 42 op di 09 mar 2021, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
BE_STEF
Derbi fan
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 09 aug 2020, 08:07
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2018

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door BE_STEF »

enorm bedankt
misschien ook even een temperatuursensor halen :)
maar de originele uitlaat wel ontgrenzen zeker
(https://www.gearparts24.de/tuningkruemm ... =FL.08.001) is dit voldoende of zijn er nog begrenzingen en welke originele begrenzingen moet ik er nog uithalen (luchtfilterbegrenzer, carb begrenzer,...)
en moet er een andere sproeier in, mag het oliepompje blijven staan?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3685
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door 42 »

Je hebt nu geen temperatuursensor op de cilinder ?
Die kun je gewoon overzetten anders.
Luchtfilter kun je zo laten, begrenzer er af halen geeft alleen wat meer geluid, iets wat je niet wilt misschien qua politie.
Zelfde geldt voor de uitlaat ; met een ori uitlaat zullen ze eerder geloven dat ie idd maar 55 kan en helemaal origineel is.
Carb begrenzer zou ik er uit halen en grotere sproeier idd, rond 93 misschien als ie bij 8k begrensd ?
Moet wel zeggen dat ik totaal geen ervaring heb met zo'n begrensde cdi dus een beetje gokwerk is t wel wat ik zeg, lol.
Misschien nog grotere sproeier..hij begrensd em niet qua prop natuurlijk maar elektronisch..hmm..gewoon wat sproeiers proberen en kijken of je bougie mooi koffiebruin is dan zit je safe.
Oliepompje kun je aan houden, misschien iets verder open zetten, kun je gewoon afstellen zelf, staan streepjes op die nu als t goed is overeen komen, je kan em net tikje verder zetten maar echt nodig is het niet dacht ik, heb t nu wel zelf even gedaan voor t inrijden.
Nieuwe bocht is handig idd, mocht je toch gepakt worden op 1 of andere manier dan kun je em zo weer origineel maken.
BE_STEF
Derbi fan
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 09 aug 2020, 08:07
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2018

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door BE_STEF »

Heb een temperatuursensor maar dat werkt met balkjes en niet met exacte temperatuur bv 78 of 99°c
De sproeier zal inderdaad wat uitproberen zijn
En de oliepomp de eerste 300km wat rijker zetten en dan gewoon terug origineel zetten?
Alvast bedankt nu nog proberen uitleggen aan men ouders :crazy:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3685
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door 42 »

Heb jij balkjes ?
Luxe..lol, ik heb alleen een waarschuwingslampje wat aangaat als t te laat is waarschijnlijk :wtf:

Ik weet nog niet of ik mn oliepomp terugschroef na t inrijden maar ik denk dat ie bij jou wel weer gewoon terug kan, je zal geen hoge toeren gaan maken ermee.

Ouders overtuigen door te stellen dat je beter met het overige verkeer kan meekomen qua trekkracht en toch niet harder kan dan voorheen ?
Stellen dat je nu niet met het verkeer mee kan komen en mensen in de weg rijdt..met alle risico op ongelukken en agressie.
Ook kun je zo veel sneller een kruising oversteken en net die door rood rijdende, met 150 km/h aanstormende auto ontwijken.
Stukken veiliger dus :thumbup: :woot:
Laatst gewijzigd door 42 op di 09 mar 2021, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
BE_STEF
Derbi fan
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 09 aug 2020, 08:07
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2018

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door BE_STEF »

Haha
Men vader heeft vroeger altijd brommer opgevoerd tot 100km/h. En nu vindt hij het te gevaarlijk met politie maar ik krijg ze wel overtuigd hahaha
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3685
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door 42 »

Succes :box: :lol:
BE_STEF
Derbi fan
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 09 aug 2020, 08:07
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2018

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door BE_STEF »

En is mijn sproeier 5mm of 6mm
Is om een sproeiersetje te kopen
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3685
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door 42 »

Als t goed is 6.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3685
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door 42 »

Je kan net zo goed een dopje olie in je tank gooien trouwens, hoef je niks aan oliepomp te veranderen.
Denk trouwens als je toch de oliekabel strakker zet zoals ik dat je dan ook weer even moet kijken of je gaskabel geen speling heeft.
Heb ik niet gedaan en na lang stuk rijden kon ik niet meer dan half gas geven, ergens blokkeerde er iets, misschien bij de splitsing van de kabel.
Morgen ff kijken waar dat mis gaat.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Denk dat je dan volle slag voor je oliepomp hebt en dat de limit is, dat is het kloterige met oliepomp etc. Hier in de buurt heeft elk dorp gewoon een pompstation met een vat E5 mix :clap: maar dat uitleggen aan je ouders, onthoud wel dat je met ,70 niet verzekerd bent en rijdt , zonder rijbewijs, mochten ze irritant willen doen zelf zou ik er ook schijt aan hebben want ze willen een jong persoon niet flink naaien financieel, vaak laten ze het wel bij wok+boete, dat is duur zat vaak, maar het zou kunnen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3685
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door 42 »

Eerste 75 km was er niks aan de hand, voel echt iets blokkeren en friemel ik wat met gashendel dan gaat ie wel weer helemaal open.
Ben er nog niet aan toe gekomen verder om te kijken, zal wel iets niet helemaal goed gedaan hebben met nieuwe gaskabel er op leggen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3685
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door 42 »

Soms kan het zo iets simpels zijn.
Volgende keer het stelmoertje net iets beter vastdraaien misschien.. :oops:

Edit : is ook die stomme brommerboer geweest, zie dat de streepjes gelijk staan nu, brommerboer heeft een slangetje daar vervangen en em opnieuw gesteld zo te zien aan de streepjes...ook weer prutswerk dus.. :wall:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: airsal 70

Ongelezen bericht door Davie04 »

42 schreef:Soms kan het zo iets simpels zijn.
Volgende keer het stelmoertje net iets beter vastdraaien misschien.. :oops:

Edit : is ook die stomme brommerboer geweest, zie dat de streepjes gelijk staan nu, brommerboer heeft een slangetje daar vervangen en em opnieuw gesteld zo te zien aan de streepjes...ook weer prutswerk dus.. :wall:

Afbeelding
Jajoh sommige beweren dat ze alles kunnen
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Plaats reactie