Pagina 1 van 1

Euro 4 ecu

Geplaatst: za 10 apr 2021, 19:13
door wessel.hamer
Eerste keer posten, dus sorry als ik regels overtreed of in verkeerde topic dit vraag.

Ik ga binnenkort nieuwe uitlaat op mijn senda 50 uit 2019 zetten. Hiervoor moet dus wel even eerst die toerenbegrenzing (standaard is 8000 dacht ik) eraf. Het ding is dat de prijzen nogal uiteenlopen:

https://www.easyparts.nl/CDI-NOVASCOOT- ... -p33646388
https://www.easyparts.nl/ECU-MALOSSI-DI ... -p33530733
https://www.bol.com/nl/p/ecu-unit-onbeg ... 41b00065f7

iemand hier ervaringen mee of advies? ik hoop wel minstens 11000 toeren te halen, alleen weet niet of die goedkopere dat ook echt redden

Re: Euro 4 ecu

Geplaatst: zo 11 apr 2021, 12:13
door Davie04
Maatje van me heeft nu zuks onder z'n Derbi zitten :

https://www.derbipartsshop.nl/onbegrens ... -2018.html

Deze zat in de premium opvoer set van de Derbips, hij is er goed over te spreken. Natuurlijk heeft hij nu wel een andere voorbocht en grotere sproeier.

Re: Euro 4 ecu

Geplaatst: ma 12 apr 2021, 07:40
door bart_rs2
Hoeveel toeren je gaat halen zou in principe niet aan je cdi moeten liggen. Als je een keer een ontgrensde cdi erop hebt is het puur je uitlaat en cilinder combi. Bijvoorbeeld een malossi cdi zal misschien wel een wat agressievere ontstekingscurve hebben maar verder kan ik mij niet voorstellen dat er al te veel verschil in zou kunnen zitten.

Re: Euro 4 ecu

Geplaatst: ma 12 apr 2021, 19:04
door Davie04
bart_rs2 schreef:Hoeveel toeren je gaat halen zou in principe niet aan je cdi moeten liggen. Als je een keer een ontgrensde cdi erop hebt is het puur je uitlaat en cilinder combi. Bijvoorbeeld een malossi cdi zal misschien wel een wat agressievere ontstekingscurve hebben maar verder kan ik mij niet voorstellen dat er al te veel verschil in zou kunnen zitten.
Dacht dat de nieuwe CDItjes wel begrenzing hadden. Bij de oudere 2 takten maakt dat idd niet veel uit.

Re: Euro 4 ecu

Geplaatst: ma 12 apr 2021, 19:44
door derbi-ftw
De modellen na 2018 zijn inderdaad standaard begrenst op toeren (CDI).
Enige manier om dit te omzeilen is een andere (onbegrensde) CDI te monteren.

Re: Euro 4 ecu

Geplaatst: di 13 apr 2021, 15:04
door bart_rs2
ja inderdaad, had het niet helemaal goed verwoord. Maar bedoelde meer dat een malossi cdi niet veel harder gaat lopen dan een ''normale'' ontgrensde cdi

Re: Euro 4 ecu

Geplaatst: wo 14 apr 2021, 11:41
door Davie04
bart_rs2 schreef:ja inderdaad, had het niet helemaal goed verwoord. Maar bedoelde meer dat een malossi cdi niet veel harder gaat lopen dan een ''normale'' ontgrensde cdi
Denk ook niet dat t veel uitmaakt, enige verschil is volgens de shops dat de "normale" ontgrensde cdi ong 11k-12k doet en de mallelosse-i 16k

Re: Euro 4 ecu

Geplaatst: wo 14 apr 2021, 17:01
door Brommert_01
Alsof je die 16k toeren ga je met orginele set-up alleen halen als je met 80 van z'n 6 naar de 1 gaat schakelen :lol:

Re: Euro 4 ecu

Geplaatst: wo 14 apr 2021, 17:46
door 42
Zo voorkom je wel een lui blok natuurlijk... :woot: