welke setup SCR Corse

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: welke setup SCR Corse

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Hangt er vanaf wat je wilt, vermogen onderin of hoogtoerig beuken. Sprintjes, toerritjes of gewoon lekker sportief rijden.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: welke setup SCR Corse

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Dan zou ik gaan voor een 70cc en dan en 21mm denk ik. Maar wel een gietijzer ook gezien het rustiger rijden. Miss een 70 top performance met een 21mm. Of een 70cc dmp. Maar die laatste heb ik geen ervaring mee.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: welke setup SCR Corse

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

orginele is prima zat. als je voor tandwiel 13 hebt kan het nog wel met een 70cc. ena ls die een beetje overtoeren maakt mischien 14, maar dat verwacht ik niet.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: welke setup SCR Corse

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

ps, mocht je nog belang hebben bij een 21mm dellortho, als ik mij niet vergis heb ik er nog 1 overbodig liggen inclusief spruitstuk. anders gaat het met de rest van de overige partij op marktplaats. doe maar een PM als je belang hebt.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: welke setup SCR Corse

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Een 70cc Airsal zou hiermee ook erg goed doen (wel wat hoogtoerige, maargoed dat is de SCR Corse ook).
Wil je wat meer kwaliteit en wat extra vermogen, kun je bijvoorbeeld een 80cc Malossi MHR nemen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: welke setup SCR Corse

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nouja, je hebt ook een mhr replica, die is meer voor jouw doeleinden. Verder is een gietijzeren vaak laagtoeriger, maar een 80cc heeft zowieso meet koppel, en bij 70/80cc maakt het naar mijn ervaring niet meer uit of je gietijzer of alu hebt. Enkel als je voor pure top prestaties gaat. Als het je gewoon om lekker rijden gaat en niet of lomp raggen/racen is elke 70 en 80 opzich wel geschikt. Verder krijg je dan "top prestatie" segmenten en high end spul. Zoals de mhr team, kits met langere slag en pro race.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: welke setup SCR Corse

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Mooie setupje!
Denk wel, en dat baseer ik even op ervaringen van anderen, dat een Corse 50/70 je nieuwe MHR80 straks wel gaat beperken in prestaties. Een SCR Corse Racingline 85/90is uitermate geschikt voor jouw setup, kerel uit mijn omgeving reed altijd met MHR 80 (team) en je moest je best doen om die fatsoenlijk bij te houden.
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Plaats reactie