Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Dylhen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: di 04 mei 2021, 23:10
Vervoersmiddel: Derbi GPR-R50 Custom caferacer

Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door Dylhen »

Hallo allemaal,

Ik heb Dylan en heb een aantal weken geleden een DRD uit 2009 gekocht, hij liep niet maar was recentelijk wel gereviseerd. Het probleem was een niet aangedraaide vliegwielmoet dus ik had erg veel geluk.

Nouja goed nu naar mijn vraag. Ik ben vandaag met mijn broertje naar josdijkman toe gereden om een Airsal 70cc (72,4cc) op te pikken i.c.m een Voca Warrior, omdat er een Doppler Origin opzat met een ontgrensde orginele uitlaat. Nu hebben we alles gemonteerd en het liep gelijk na 2x mooi stationair. Klein stukje gereden om te tanken en op de terug weg maar een beetje geprobeerd om wat meer in de toeren te komen want hij was naar mijn mening gwn langzaam. Pas laat gaf hij zijn koppel en het hield ook vrij snel op (denk bij zo'n 10000 toeren). Kortom ik ben een beetje teleurgesteld omdat ik dacht dat ik zou gaan vliegen, maar de 50cc met ori uitlaat leek nog sneller te zijn bij wijze van.

De huidige setup is:
Cilinder: 70cc Airsal
Krukas: Doppler ER1
Uitlaat: Voca Warrior 50/70
Carb: 17,5mm Dell'orto
Membraam: standaard

Op dit moment is hij 13-53 vertand en heeft sproeier 100. De sproeier is sws te groot aan de hand van dat ritje. Verder denk ik dat hij te lang vertand is. Ik ga morgen 12 proberen en de sproeier wat kleiner maken. Nou is mijn vraag dus. Hoort dit zo of hoort ie vele malen rapper te zijn en moet ik gwn nog afstellen? Op het moment zit er dus totaal geen pit in.

Ik hoor de reacties vanzelf wel! ;)
Dylhen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: di 04 mei 2021, 23:10
Vervoersmiddel: Derbi GPR-R50 Custom caferacer

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door Dylhen »

Ohja verder heb ik ook nog een standaard onsteking en heb daar verder nog niet mee gekloot. Zou kunnen dat deze nog iets vroeger moet ofzo, maar heb op dat gebied nog 0 ervaringen
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door 42 »

Een nieuwe cilinder even rustig aan inrijden is wel aan te raden.

Zou em eerst goed afstellen en kijken of het dan beter wordt.
Verder wordt de 70 nu beperkt door de 17,5 carb, een 21 of 24 zou beter zijn om er alles uit te halen.
Dylhen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: di 04 mei 2021, 23:10
Vervoersmiddel: Derbi GPR-R50 Custom caferacer

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door Dylhen »

Gek want Jos Dijkman zei dat inrijden oud gelul was hahahha. Belangrijkste is goed warm rijden, koelwater moet het doen en vooral niet half gas geven zij Jos zelf. Maarja ik kom toch niet echt vooruit dus veel te lijden heeft zo'n cilinder ook nog niet.

Maar dan ga ik vandaag wel wat aan de afstelling doen en als ik nog wat problemen heb dan hoor je mij wel weer.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Inrijden is niet helemaal gelul. Nieuwe onderdelen moeten even op elkaar werken, de eerste paar keer is wennen en nou eenmaal strafjes. Maar mocht je die 200km inrijden niet zij zitten raad ik je wel aan om hem warm te laten worden, 10 minuutjes rijden even paar keer vol open trekken(en goed doortrekken) en dat 3/4 keer herhalen. Verder ligt het denk ik aan je afstelling. 100 is denk ik niet eens heel veel te groot omdat je een redelijk hoogtoeriger set-up hebt. Maar kijk naar je bougie, die zal je genoeg vertellen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door 42 »

Ik ben ook een oude lul dus dat kan kloppen.
Ligt er ook een beetje aan welk soort cilinder, een alu hoef je een stuk minder in te rijden, misschien wel helemaal niet nee..wie ben ik om ons Jos tegen te spreken tenslotte.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Vaak kun je een aluminium cilinder 1 a 2x warm laten lopen stationair en daarna 30 a 50km in het hele toeren gebied rijden.
Rustig beginnen en zo opbouwen in hogere toeren.

Gietijzeren cilinders moet je vaak wel enkele honderden kms inrijden.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Dylhen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: di 04 mei 2021, 23:10
Vervoersmiddel: Derbi GPR-R50 Custom caferacer

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door Dylhen »

Nou heb vandaag wat meer kunnen rijden zo'n 40 a 50km en geëxperimenteerd met de sproeiers. Met 94/96 rijd ie al stukken beter en laat hij meer toeren door en is er meer vermogen. Ook heb ik tandwiel 12 gemonteerd (rijd wel iets makkelijker) Hij komt nog steeds niet lekker in de powerband en net voor de powerband trilt ie als een malle.
Daarna niet meer, als meid zou je in dat gebied van de brommer afvallen als je snapt wat ik bedoel

Bij z'n hoogste toeren lijkt het net alsof de bougie stopt met vonken omdat je een soort rev limit komt. De bougie is overigens zwart/koffiebruin. Zou dit kunnen komen door de BR8ES bougie omdat ik dan een hittegraad omhoog moet?

Ik ga zometeen een sproeier 92 proberen en kijken of het beter dan 96 rijdt, zoja dikke winst, zoniet dan kan ik nog 90 proberen en anders houdt het voor vandaag even op.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Is het motorblok wel goed gereviseerd? Overmatige vibraties kan ook duiden op onbalans in het motorblok.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Dylhen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: di 04 mei 2021, 23:10
Vervoersmiddel: Derbi GPR-R50 Custom caferacer

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door Dylhen »

Geen idee heb de revisie niet zelf gedaan, het is wel echt recent gebeurd denk pas 1000-2000km geleden gedaan. Met de 50cc gietijzer trilde hij ook wel maar niet heel hevig. Als je in de powerband bent, is het getril ook wel weg. Er zit ook verder geen balans as in vgm

Heb sproeier 92 geprobeerd en denk dat 90 mij niet veel verder gaat helpen in het afstellen.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Je geeft aan dat de bougie koffiebruin richting zwart is. Wat voor een luchtfilter heb je? Ik ga uit van origineel? Als ik jou was zou ik even een powerfilter monteren met dezelfde afstelling als je er eentje hebt. Dat zwart is dus te rijk, of je hebt continu de choke erop gehad, maar dus sws te rijk
Dylhen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: di 04 mei 2021, 23:10
Vervoersmiddel: Derbi GPR-R50 Custom caferacer

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door Dylhen »

Gewoon de standaard luchtfilter. Nee ik heb geen powerfilter in huis liggen helaas.

Nee hahaha ik heb niet continu met de choke gereden dan valt ie na een paar seconden al stil als ie stationair draait. Zo'n noob ben ik nou ook weer niet heb het altijd bij 50cc gehouden en nog nooit echt 'flink' opgevoerd ofzo behalve een conti

Kan wel proberen om die slang ertussenuit te halen en iets van een sok met tiewrap om te kijken of het dan wat beter wil.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Hij loopt nou sowieso te rijk, als je dat doet zal die in ieder geval beter lopen. Je kan het proberen maar niet te lang, want je moet na een klein stukje wel even controleren of het niet te arm is, anders naait je m vast. Zond van een nieuwe cilinder.
Dylhen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: di 04 mei 2021, 23:10
Vervoersmiddel: Derbi GPR-R50 Custom caferacer

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door Dylhen »

Ja zeker dat zou hartstikke zonde zijn. Denk dat het ook gwn een kwestie is van uitproberen totdat ie goed rijdt en reageert.
Dylhen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: di 04 mei 2021, 23:10
Vervoersmiddel: Derbi GPR-R50 Custom caferacer

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door Dylhen »

Ik heb sproeier 96 met orgineel luchtfilter erin en het gasnaald clipje in de onderste en de brommer loopt nu wel aardig, z'n top is alleen nogsteeds niet hoger dan zeg ongeveer 75. Kan het zijn dat het een Br9es bougie het probleem is of is het toch iets anders? Zoals de uitlaat of iets dergelijks
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Een 70cc Airsal met Voca Warrior moet toch minimaal 100km/u halen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

En welke kleur is de bougie nu?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Dylhen schreef:Kan het zijn dat het een Br9es bougie het probleem is
NGK BR9ES zou prima moeten zijn.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Dylhen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: di 04 mei 2021, 23:10
Vervoersmiddel: Derbi GPR-R50 Custom caferacer

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door Dylhen »

Euhhm ben nog wat verder aan het kloten geweest opt moment sproeier 104 en extra gaten in het luchtfilter met een oude BR9ES liep het goed en ook mooi door. Alleen na 5 min begrensde hij dus weer ofzo. Morgen ga ik een nieuwe BR9ES halen en dan zal ik wel weer een update geven.
Dylhen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: di 04 mei 2021, 23:10
Vervoersmiddel: Derbi GPR-R50 Custom caferacer

Re: Airsal 70cc met Voca Warrior weinig pit

Ongelezen bericht door Dylhen »

Kleur was wel koffiebruin met 104
Plaats reactie