Pagina 1 van 3
Nieuwe cilinder x-treme 2009 std + yasuni cross
Geplaatst: zo 08 mei 2011, 19:06
door georgeboot
Hallo,
Heb nu al een jaartje me x-treme 2009. Heb er laatst yasuni cross onder laten zetten, en laten afstellen bij de brommerboer.
Die heb er sproeier 84 in gedaan.. Vond ik zelf erg laag voor een cross zonder prop, maar hij zal het wel weten.
Probleem is alleen dat ik tussen de 3.000 en 7.000 totaal geen trekkracht heb. Ik ze 1 is het genoeg om weg te komen,, maar in hogere versnellingen is het continu terugschakelen als je ook maar even onder de 7.000 komt..
Nu kun je geloof ik nog een hoop klooien met gasnaald enzo, maar volgende de brommerboer was dat bij yasuni hopeloos.
Is er een mannier om dat ding fatsoenlijk af te stellen? Zat zelf te denken aan een nieuwe cilinder die wat lekkerder samen loopt met die uitlaat. Of werkt dat niet?
Graag jullie reacties!!
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: zo 08 mei 2011, 19:09
door Adriaan
ik zou dan gewoon eens even wat andere sproeiers proberen kijken wat hij daarmee doet;)
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: zo 08 mei 2011, 20:11
door georgeboot
Dat was ik zelf ook al van plan..
Alleen volgens de brommerboer (zou volgens mij de expert moeten zijn..) was de bougie kleur goed.
Wordt het dan niet gevaarlijk als je hem te rijk gaat afstellen?
Of zeggen jullie dat mijn brommerboer gewoon een prutser is

?
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: zo 08 mei 2011, 20:55
door Ruben'94
Te rijk afstellen is meestal niet erg, te arm daar in tegen wel!
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: zo 08 mei 2011, 21:03
door derbiii
heb precies zelfde setup, precies zelfde geval. zit nu sproeier 95 in, rijd nu prima, brommerboer zei dat dat nou eenmaal zo is. die yasuni is gewoon hoogtoerig, onder de pb zit gewoon niet veel kracht, dus je kan kijken of je hem iets beter afsteld. wat bij mij holp was luchtschroef verder open zetten kan je proberen
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: zo 08 mei 2011, 21:15
door harvik
powerband is ook pas vanaf 7500 toeren hea
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: zo 08 mei 2011, 21:23
door the skullkid
Ga dan 4-takt rijden als je er niet mee kan leven. Dat is nu eenmaal 2-takt

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: zo 08 mei 2011, 22:24
door Boeki
Hee mafkees, ik dacht dat ik je moest helpen met afstellen.
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: zo 08 mei 2011, 23:02
door georgeboot
Had vergeten me olie op tijd bij te vullen: vastloper. Heb hem toen naar de brommerboer gebracht, en daar gelijk grote beurt laten doen. Die heb hem toen ook afgesteld.
Maar je hulp is zeker nog welkom, ik heb je nummer nog staan en zal je morgen wel even sms-en
Een vriend van me heeft Metrakit Thrower op een AM6, en die van hem rijd overal goed, plus nog een powerband er boven op.
Maar goed, dat bij Yasuni alleen powerband rijden mogelijk is, zal dan wel zo zijn..
Valt er verder niets te ontgrenzen / op te voeren, om het leed iets te verzachten

?
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: ma 09 mei 2011, 18:31
door georgeboot
Boeki schreef:Hee mafkees, ik dacht dat ik je moest helpen met afstellen.
Heb zojuist een afspraak gemaakt met deze trouwe Derbi fan
Verder nog tips?
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: ma 09 mei 2011, 21:28
door georgeboot
Die brommerboer beweerde bij hoog en bij laag dat Derbi alu cilinder heb.. Nou, het bleek een gietijzeren (misschien heeft oude blok dat..)
Ook van ring in carb wist hij niets, heb hem er net zelf even uit gehaald..
Hij was afgesteld met 84, voor inrijden nieuwe zuiger 86 of 88 geplaatst (te groot dus). Kan ik hiermee, en ZONDER die ring rijden, of moet er dan echt een grotere sproeier in? (anders moet ik weer heel de week met de trein ipv brommer:P naar school)
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: ma 09 mei 2011, 22:30
door -Jasper-
dat koperen plaatje met die gaatjes voor je carb moet je er inderdaad gouw uithalen. van de zuiger weet ik niks van.
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: wo 11 mei 2011, 19:41
door Boeki
georgeboot schreef:Ook van ring in carb wist hij niets, heb hem er net zelf even uit gehaald..
Met een beetje hulp op afstand.
Maar, ori Derbi cilinder is inderdaad gietijzer.
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: zo 15 mei 2011, 18:42
door georgeboot
Samen met Boeki zaterdagmiddag even mijn brommer afgesteld. Sproeier 92 erin, en gasnaald 2 standjes lager (dacht ik, kan ook juist hoger zijn

)
Hij loopt nog niet helemaal soepel: hij komt wat langzaam van z'n toeren af (zelfs met lucht dicht en stationairschroef ook dicht). Ga dus nog maar een grotere sproeier proberen (96 ofzo). Kon volgens Boeki ook valse lucht zijn. Proberen dus maar

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: zo 15 mei 2011, 23:00
door spacekaas1
ik rij met orgi cilinder en die yasuni met sproeier 100 met een top van 93 (tw 13/53)
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: ma 16 mei 2011, 18:20
door arnoutskuh
als je een oude bougie heb dan is de kleur er meestal in gebrand dus daar moet je wel mee uit kijken
en idd beter een te groote sproeier als te kleine want bij een kleine sproeier komt ook minder olie bij en dan weet je het wel
baff

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: ma 16 mei 2011, 20:22
door jens extreme sm
neem ook een hittegraad 9 bougie, een bougie brand zichzelf schoon bij een bepaalde temperatuur. maar als je een te lage hebt zal hij die temperatuur te snel halen en al heel erg snel een verkeerde indicatie geven. heb ook yasuni cross, spr 92. gasnaald is bij yasuni vaak wel hopeloos. hoor je vaker.
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: ma 16 mei 2011, 21:00
door georgeboot
jens extreme sm schreef:neem ook een hittegraad 9 bougie, een bougie brand zichzelf schoon bij een bepaalde temperatuur.
Geen idee welke ik nu heb eigenlijk. Neem aan dat het er wel op staat? Zal hem er morgen eens even afdraaien.
jens extreme sm schreef:heb ook yasuni cross, spr 92. gasnaald is bij yasuni vaak wel hopeloos. hoor je vaker.
Haha, dat was bij mij inderdaad ook zo ja. Hem hem nu bijna helemaal bovenaan, sproeier 94 en nu rijd die opzich best lekker!
Wel in z'n 1 op de 5.000 toeren lekker stotteren, maar dat zal dan wel.
Heb geloof 11/48 tandwielen: haal nu top van 82 via de GPS. Moet binnekort tanden vervangen, dus zal er dan ook gelijk even 13/53 op zetten.
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: di 17 mei 2011, 11:39
door jens extreme sm
georgeboot schreef:jens extreme sm schreef:neem ook een hittegraad 9 bougie, een bougie brand zichzelf schoon bij een bepaalde temperatuur.
Geen idee welke ik nu heb eigenlijk. Neem aan dat het er wel op staat? Zal hem er morgen eens even afdraaien.
jens extreme sm schreef:heb ook yasuni cross, spr 92. gasnaald is bij yasuni vaak wel hopeloos. hoor je vaker.
Haha, dat was bij mij inderdaad ook zo ja. Hem hem nu bijna helemaal bovenaan, sproeier 94 en nu rijd die opzich best lekker!
Wel in z'n 1 op de 5.000 toeren lekker stotteren, maar dat zal dan wel.
Heb geloof 11/48 tandwielen: haal nu top van 82 via de GPS. Moet binnekort tanden vervangen, dus zal er dan ook gelijk even 13/53 op zetten.
ja staat er op, b8es of b9es of b10es, dat nummer erin is de hittegraad.
ik had eerst 14 52, nu 13 53 maar vind het eigenlijk iets te kort, zit al in zn 6 als ik 70 ga. eerst ging ik 80 in zn 5, milieubewust
over die sproeier, stotteren voor de powerband moet je een beetje kloten met je luchtschroef, dan zit je er net iets naast. probeer die een klein beetje te draaien en te proberen. onthoud wel dat het bij een derbi gewoon even duurt voordat hij in zn powerband komt.
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Geplaatst: di 17 mei 2011, 12:21
door georgeboot
jens extreme sm schreef:zit al in zn 6 als ik 70 ga. eerst ging ik 80 in zn 5, milieubewust

Dat heb ik inderdaad ook ja.. Zo'n beetje rond de 70 gaat die bij mij ook naar z'n 6 toe. Voor maar stukje groter doen dan,, sneller mag die van mij ook wel. Kom je dan trouwens niet gelijk kracht tekort, of maakt dat niet zo veel uit?
jens extreme sm schreef:over die sproeier, stotteren voor de powerband moet je een beetje kloten met je luchtschroef, dan zit je er net iets naast. probeer die een klein beetje te draaien en te proberen. onthoud wel dat het bij een derbi gewoon even duurt voordat hij in zn powerband komt.
Heb nu me lucht ongeveer halve slag open. Als ik hem verder open draai en gas geef, valt die meteen weg. Klonk mij als verzuip-geluid, maar dat is natuurlijk beetje tegenstrijdig gezien die juist meer lucht krijgt..
Starten doet die nu iig fatsoenlijk, even als reageren op z'n gas, dus qua lucht vind ik het eigenlijk wel prima zo....
