koeling 88 cc

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Fennoj
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 14 apr 2021, 15:59
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2005 ot
Derbi gpr 2006 ot 88 cc

koeling 88 cc

Ongelezen bericht door Fennoj »

derbi gpr
88 cc stage 6
mvt dd
uitlaat is een 80 cc malossi circuit pijp
30 mm inlaat sproeier 152
twinair filter

ik heb gereden met de setup toen het 15 graden was
ik heb een voca tempeeratuur meter deze gaf uiteindelijk 60 graden aan hier is hij niet over heen gegaan daar is niks mis mee
als ik inde zomer wil gaan rijden met 30 graden denk ik dat de brommer 80 graden zal worden
heeft iemand anders een race setup die kan vertellen hoe dit gaat in de zomer?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: koeling 88 cc

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Alles draait om rijwind. Je kan evt de koelvinnen voor de radiator weghalen voor mee flow, maar pas op voor steenslag. Ook kan je een ventilator installeren als je bij lage snelheid gekke dingen doet( powerwheelies etc). Je zal er opzich niet zo veel last mee hebben, vorig jaar toen het 40° was de hele week met maatjes lopen blazen op m'n metrakit pro race 4. Met enkel radiator. Houd het gewoon goed in de gaten. 80° is ook nog steeds zeer acceptabel qua temperatuur. Daarnaast als hij in de winter goed liep met koude lucht zal de afstelling met warme temperatuur iets rijker worden, je hebt dan dus ook een betere smering.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: koeling 88 cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Brommert_01 schreef: Daarnaast als hij in de winter goed liep met koude lucht zal de afstelling met warme temperatuur iets rijker worden, je hebt dan dus ook een betere smering.
En iets meer koeling door de brandstof :thumbup:
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: koeling 88 cc

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ook nog ja, vergeten :crazy: vraagt me alleen oprecht af hoeveel het scheelt, wel interessant
Fennoj
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 14 apr 2021, 15:59
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2005 ot
Derbi gpr 2006 ot 88 cc

Re: koeling 88 cc

Ongelezen bericht door Fennoj »

Brommert_01 schreef:Ook nog ja, vergeten :crazy: vraagt me alleen oprecht af hoeveel het scheelt, wel interessant
volgensmij scheelt dat best wat te rijk laten lopen voor meer koeling vind ik alleen geen goede optie ik stel hem dan liever nog is af op het warme weer
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3642
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: koeling 88 cc

Ongelezen bericht door 42 »

Bij trekker trek machines passen ze ook interessante technieken toe wat dat betreft.
Zo zitten er twee rails op het blok, 1 voor brandstof en 1 voor water.
Die spuit dus gewoon water in de cilinder wat voor extra kracht zorgt, als water verdampt dan zet t heel erg uit en zorgt voor grotere klappen op die manier..ongeveer..voor zo ver ik het begrijp.
Verder niet echt toepasbaar op een brommer lijkt me maar goed.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: koeling 88 cc

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ik zou me iig geen zorgen maken over de koeling als je alleen veel toeren maakt met rijden. Zolang je niet stoer doet als jochies hier door met 9k toen op het dorp te rijden in de 2 is alles goed voor je koeling. En dat van water doen ze toch ook met methanol bij snellere wagens? Meth injection. Mooi concept iig
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3642
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: koeling 88 cc

Ongelezen bericht door 42 »

Maat is nu bezig met een methanol trekker te bouwen toevallig, 1 van de eerste in zijn klasse hier in Nederland.
Heeft ook weer zo'n water rail idd, veelbelovend zo ver, heb em pas werkend gezien en geeft leuke klappen, zeker zodra de turbo en intercooler mee gaan draaien, net een kleine straaljagert :lol:
Zal nog wel eens een filmpje plaatsen.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: koeling 88 cc

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Poaaah, plsssssssssss
Plaats reactie