Pagina 1 van 1

koeling 88 cc

Geplaatst: di 25 mei 2021, 12:38
door Fennoj
derbi gpr
88 cc stage 6
mvt dd
uitlaat is een 80 cc malossi circuit pijp
30 mm inlaat sproeier 152
twinair filter

ik heb gereden met de setup toen het 15 graden was
ik heb een voca tempeeratuur meter deze gaf uiteindelijk 60 graden aan hier is hij niet over heen gegaan daar is niks mis mee
als ik inde zomer wil gaan rijden met 30 graden denk ik dat de brommer 80 graden zal worden
heeft iemand anders een race setup die kan vertellen hoe dit gaat in de zomer?

Re: koeling 88 cc

Geplaatst: di 25 mei 2021, 13:04
door Brommert_01
Alles draait om rijwind. Je kan evt de koelvinnen voor de radiator weghalen voor mee flow, maar pas op voor steenslag. Ook kan je een ventilator installeren als je bij lage snelheid gekke dingen doet( powerwheelies etc). Je zal er opzich niet zo veel last mee hebben, vorig jaar toen het 40° was de hele week met maatjes lopen blazen op m'n metrakit pro race 4. Met enkel radiator. Houd het gewoon goed in de gaten. 80° is ook nog steeds zeer acceptabel qua temperatuur. Daarnaast als hij in de winter goed liep met koude lucht zal de afstelling met warme temperatuur iets rijker worden, je hebt dan dus ook een betere smering.

Re: koeling 88 cc

Geplaatst: di 25 mei 2021, 13:21
door derbi-ftw
Brommert_01 schreef: Daarnaast als hij in de winter goed liep met koude lucht zal de afstelling met warme temperatuur iets rijker worden, je hebt dan dus ook een betere smering.
En iets meer koeling door de brandstof :thumbup:

Re: koeling 88 cc

Geplaatst: di 25 mei 2021, 15:39
door Brommert_01
Ook nog ja, vergeten :crazy: vraagt me alleen oprecht af hoeveel het scheelt, wel interessant

Re: koeling 88 cc

Geplaatst: di 15 jun 2021, 12:00
door Fennoj
Brommert_01 schreef:Ook nog ja, vergeten :crazy: vraagt me alleen oprecht af hoeveel het scheelt, wel interessant
volgensmij scheelt dat best wat te rijk laten lopen voor meer koeling vind ik alleen geen goede optie ik stel hem dan liever nog is af op het warme weer

Re: koeling 88 cc

Geplaatst: di 15 jun 2021, 13:22
door 42
Bij trekker trek machines passen ze ook interessante technieken toe wat dat betreft.
Zo zitten er twee rails op het blok, 1 voor brandstof en 1 voor water.
Die spuit dus gewoon water in de cilinder wat voor extra kracht zorgt, als water verdampt dan zet t heel erg uit en zorgt voor grotere klappen op die manier..ongeveer..voor zo ver ik het begrijp.
Verder niet echt toepasbaar op een brommer lijkt me maar goed.

Re: koeling 88 cc

Geplaatst: wo 16 jun 2021, 12:22
door Brommert_01
Ik zou me iig geen zorgen maken over de koeling als je alleen veel toeren maakt met rijden. Zolang je niet stoer doet als jochies hier door met 9k toen op het dorp te rijden in de 2 is alles goed voor je koeling. En dat van water doen ze toch ook met methanol bij snellere wagens? Meth injection. Mooi concept iig

Re: koeling 88 cc

Geplaatst: wo 16 jun 2021, 14:41
door 42
Maat is nu bezig met een methanol trekker te bouwen toevallig, 1 van de eerste in zijn klasse hier in Nederland.
Heeft ook weer zo'n water rail idd, veelbelovend zo ver, heb em pas werkend gezien en geeft leuke klappen, zeker zodra de turbo en intercooler mee gaan draaien, net een kleine straaljagert :lol:
Zal nog wel eens een filmpje plaatsen.

Re: koeling 88 cc

Geplaatst: wo 16 jun 2021, 14:50
door Brommert_01
Poaaah, plsssssssssss