Welke krukas voor 70cc setup??

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Thijss.m
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:38
Vervoersmiddel: Derbi

Welke krukas voor 70cc setup??

Ongelezen bericht door Thijss.m »

Beste,


Ik wil binnenkort 70cc gaan nemen op me derbi alleen weet ik niet welke krukas ik zal nemen.
Of het wordt de Doppler endurance krukas of de nieuwe polini for race krukas.
Weet iemand de verschillen tussen die 2 en waarom de ene beter is dan andere.
Over de nieuwe polini for race krukas weet ik ook nog niet zo veel dus zou iemand mij daar meer uitleg over kunnen geven?? Ik hoor graag van jullie.




Mvg Thijs
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3649
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Welke krukas voor 70cc setup??

Ongelezen bericht door 42 »

Als het niet een heel snelle 70 is dan zouden ze allebei moeten kunnen.
De Endurance is op zich best goed maar soms lees je er toch mindere ervaringen over.

De Polini heeft geen volle wangen, vergelijk ze maar op een plaatje, volle wangen zijn over het algemeen beter, Polini beweert bij deze dat hij net zo goed zou moeten zijn als met volle wangen maar of dat ook zo is ?
Als je 139 bereidt bent uit geven zou je miss nog tientje er bij kunnen doen en een Doppler Vortex, Voca Racing HQ of Barikit Competition nemen ( edit ; Jos Dijkman had em voor 149 maar die is uitverkocht, zie em verder niet onder de 165 dus die valt miss af )
Laatste twee hebben zilveren naaldlager, althans de Barikt die ik heb heeft een zilveren, zie nu opeens ook fotos met gewone naaldlager dus dat zou je eerst na moeten vragen voor je em neemt.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Welke krukas voor 70cc setup??

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Zijn beide prima voor jouw doeleinden! En zoals 42 zei, Polini heeft geen volle wangen, en dat maakt naar mijn weten geen verschil in deze applicatie. Als je een ot blok hebt zou je ook voor een rito kunnen gaan. Maar bij een prijsklasse vanaf €100 maakt het voor jou niet meer uit wat je koopt. Als je nog een keer extreem wilt gaan rijden wel, anders had ik de goedkopere krukas gepakt en een setje betere lagers en naaldlager. Anders stapelen de kosten zich ook weer op met tientjes aan alle kanten. Had dan zelf ook de doppler endurance gedaan.
Thijss.m
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:38
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Welke krukas voor 70cc setup??

Ongelezen bericht door Thijss.m »

Oké bedankt. Ik denk toch dat ik dan voor de doppler endurance krukas ga. Veel mensen hebben die ook op snelle setups en volgens mij is het wel goed spul. Die krukas is volgensmij ook bedoeld voor snellere setups.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3649
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Welke krukas voor 70cc setup??

Ongelezen bericht door 42 »

Zoals ik zeg ; de endurance is niet verkeerd.
Maar hoor van ervaren sleutelaars dat er soms toch problemen mee zijn en als je goed genoeg zoekt kun je er zelf ook minder blije reacties van vinden op het net.
Maar je moet doen wat je zelf het beste vindt uiteraard, zeker als je het zelf beter weet ;)
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Welke krukas voor 70cc setup??

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Persoonlijk nog geen slechte ervaring gehad met de Doppler Endurance krukas, staat bekend om een krukas die best lang mee kan gaan.

Voca Racing krukas is ook een goede keuze en dacht ik ook niet al te duur.

Polini is zoals altijd hoogwaardige kwaliteit, waar je weinig slechts over kunt zeggen. Heeft een iets hogere prijs en inderdaad geen volle wangen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie