80cc setup

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Stijn1601
Derbi fan
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 18:41
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme race 2007

80cc setup

Ongelezen bericht door Stijn1601 »

Hoi ik heb een derbi senda 80cc airsal 21mm carb std luchtfilter met scr corse onderlangs denk 50/70 uitlaat 14-52 vertand en loopt 95 zit sproeier 96 in en loopt stotterd op top maar mijn vraag is als ik hem goed afstel zou die denk ik max 105 lopen voor 80cc is dat redelijk langzaam zou ik 15-52 vertanden 80 cc uitlaat moeten kopen of powerfilter er op leggen om hoger top te halen ? Of enige andere tips ?
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: 80cc setup

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

95 lijkt mij wel traag voor een 80, maak je wel gewoon touren als je topsnelheid rijd?
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: 80cc setup

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Je zou denk ik realistisch met deze setup 110 halen. Je limiet zit in de lucht en uitlaat stroom. Met een andere uitlaat carburateur+powerfilter zou je denk ik de 120 kunnen halen, misschien een beetje
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: 80cc setup

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Probeer eerst een kleinere sproeier als die stottert op top snelheid, daarna zal ik verder kijken..
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Stijn1601
Derbi fan
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 18:41
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme race 2007

Re: 80cc setup

Ongelezen bericht door Stijn1601 »

Mischien een erg late reactie maar ik heb hem nu wel goed afgestelt Setup nu is 80cc airsal std luchtfilter sproeier 95 uitlaat mvt s-race 80cc uitlaat 14 /52twv carb 21 delorto en rijd nu rond 105 top gps in de hoogste toeren trekt hem helemaal door . Mijn vraag is het is een prima snelheid maar ik vind voor 80cc wat tegenvallen wel zit er een std luchtfilter op en hierdoor krijgt die minder lucht en zit er ook maar een sproeier 95 in ik heb ook nog een powerfilter maar ik gebruik hem als daily en moet niet echt een zuiplap worden ik heb ook wel eens gehoord van een gaatje boren in std luchtfliterbox .Ook lekt hij kvs onder de water pomp door het gaatje mij is vertelt dat ik de keering moet vervangen is er miss niet een ander probleem heb hem goedonlucht termostaat is wel kapot heb wel een nieuwe gekocht weet niet of dit er aan ligt er zit ook op de cilinder kop een aansluiting hier heb ik een bezine leiding aangmaakt naar dat kleine buisje onder bij het kvs tankje ik weet niet of dit de goede plek is en of ik dit buisje met kvs moet vullen of niet heb het namellijk nu niet gedaan hoor het graag . Ook vraag ik me af of ik twv 15/52 miss moet doen of die dan niet zo extreem in de toeren loopt op top en of die dan wat relaxer zou rijden . ik zit zelf miss ook aan een andere uitlaat te denken heb nu onderlangs maar bovenlangs vind ik ook wel mooi hoor goeie verhalen over de yasuni cross hm of iets anders ? MVG Stijn
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: 80cc setup

Ongelezen bericht door Erwin P »

Ik denk dat hij adem te kort komt door het lezen van jouw lap tekst zonder leestekens, gaat ook ten koste van de topsnelheid.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: 80cc setup

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

:lol:
Stijn1601
Derbi fan
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 18:41
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme race 2007

Re: 80cc setup

Ongelezen bericht door Stijn1601 »

Ja ,Ik denk inderdaad ook dat dit het probleem is . Wat denk je dat beter is dat ik het zo laat of dat ik toch een gat in de orginele luchtfilter boor of een powerfilter er op zou zetten? Mij gaat het meer om het verbruik en weet niet of dit erg zal toenemen want hij is nu al niet de zuinigste . En kwa koppel hij trekt in de hoge toeren wel lekker op weet niet of dit veel verbeterd wordt met een betere luchtstroom. En sorry voor de leestekens was een beetje snel aan het type .Moest namelijk eten en ben ook niet echt de beste is nl .
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: 80cc setup

Ongelezen bericht door 42 »

Je waterpompkeerring zal idd lek zijn als er vloeistof uit dat gaatje komt.

Dat buisje onder reservoir zegt me even niks maar vanaf cilinder lijkt me naar eventuele carb verwarming moeten gaan.

Met powerfilter en grotere sproeier zal hij weer iets meer gaan verbruiken maar niet spectaculair denk ik, moet je zelf beslissen.
Gaatje in ori filter weet ik niet of dat uitmaakt.
Plaats reactie