Koppel setup origneel am6

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
GingerLion
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 nov 2020, 19:13
Vervoersmiddel: Yamaha DT 50x

Koppel setup origneel am6

Ongelezen bericht door GingerLion »

Jo allemaal, ik wil binnenkort mijn Yamaha dt 50 opvoeren, blok is een nog voor zover ik weet een compleet standaard am6 blok met op het moment 32000 km. Carburateur, uitlaat en cilinder etc zijn allemaal nog standaard, ik denk persoonlijk dat de keeringen in het blok, krukas versnellingsbak etc allemaal nog origineel uit de fabriek komen. In ieder geval daar ga ik vanuit aangezien er nooit mee gekloot is.

Ik wil dit blok dus gaan opvoeren, mijn doel is een setup met een niet al te hoge top maar zo veel koppel als mogelijk en dus snel optrekken zonder overtoeren te maken. Top houd ik het liefste onder de 90, rond de 75 - 85 zou nice zijn, maar wil het niet teveel dichtknijpen.

Wat ik heb begrepen is gietijzeren cilinder = meer koppel
Dus ik dacht aan een dr 70/80 met dan een andere krukas en een 19mm dellorto en een goeie laagtoerige uitlaat

Wat zouden jullie mij aanraden? Heb geen 2 linker handen maar ik heb nog nooit echt aan opvoeren gedaan, alleen 50cc en afstellen. Iemand ervaring met dr 70 of 80 setup en wat ik het beste kan kiezen? Uitlaat weet ik nog niet, liefste wel een bovenlangs want ziet er een stuk mooier uit naar mijn mening.

Dus in het kort, aanraders voor een dr setup? 70 of 80? Krukas? Uitlaat? Carb?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Koppel setup origneel am6

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Krukas: doppler endurance racing of Polini 4 race, beide +/-130
Cilinder: mvt iron max €150
Uitlaat: leovince denk ik
Denk ook aan de koppeling
4/5 plaats €30-50
Carb 21-24 mm
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Koppel setup origneel am6

Ongelezen bericht door 42 »

Of een Rito krukas.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Koppel setup origneel am6

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Zo geen idee of die er zijn voor am6, ik weet namelijk dat voor Derbi NT die er niet meer zijn
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Koppel setup origneel am6

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Inderdaad wat brommert_01 zegt. Eventueel kan je ook een Top Performances cilinder overwegen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Koppel setup origneel am6

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, het hang ook een beetje van je budget af, ik weet niet wat je te besteden hebt GingerLion. Een top performance is wel wat duurder maar idd mooier. Als je iets van een budget weet?
Plaats reactie