Senda 2020 opvoeren

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
dukesteen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 24 mei 2021, 17:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-treme 2020

Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door dukesteen »

Hi allemaal, wat moet ik doen om een senda 2020 LTE op te voeren? Hier zijn wat fotos van de uitlaat. Ben langs een brommerzaak geweest en die zei dat het enige wat ik kon doen een nieuwe uitlaat was en dat ik vooral geen opvoerkits o.i.d moest kopen, wat zijn jullie meningen hierover?

Mvg

Fotos: https://imgur.com/a/IyvYRNr
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Ziet er uit als een ori uitlaat idd, dus niet heel erg snel.
Nu zal je brommer waarschijnlijk ook nog begrensd zijn met de cdi begrenzer, carburateur inlaat plaatje en prop in uitlaat, of zijn die er al uit/vervangen ?
Als je al een onbegrensde cdi (ecu ) hebt en het plaatje van de carb en prop er uit dan kun je het beste idd een snellere uitlaat erop zetten, daarmee haal je de meeste winst.
Ligt er aan ook wat je wilt, wil je een erg hoge top of meer trekkracht ?
dukesteen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 24 mei 2021, 17:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-treme 2020

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door dukesteen »

42 schreef:Ziet er uit als een ori uitlaat idd, dus niet heel erg snel.
Nu zal je brommer waarschijnlijk ook nog begrensd zijn met de cdi begrenzer, carburateur inlaat plaatje en prop in uitlaat, of zijn die er al uit/vervangen ?
Als je al een onbegrensde cdi (ecu ) hebt en het plaatje van de carb en prop er uit dan kun je het beste idd een snellere uitlaat erop zetten, daarmee haal je de meeste winst.
Ligt er aan ook wat je wilt, wil je een erg hoge top of meer trekkracht ?
Zo veel mogelijk optrekkracht en top rond de 65-75
En wat is je mening over opvoerkits? zo een met een onbegrensde uitlaatbocht van jos dijkman bijvoorbeeld.
dukesteen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 24 mei 2021, 17:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-treme 2020

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door dukesteen »

42 schreef:Ziet er uit als een ori uitlaat idd, dus niet heel erg snel.
Nu zal je brommer waarschijnlijk ook nog begrensd zijn met de cdi begrenzer, carburateur inlaat plaatje en prop in uitlaat, of zijn die er al uit/vervangen ?
Als je al een onbegrensde cdi (ecu ) hebt en het plaatje van de carb en prop er uit dan kun je het beste idd een snellere uitlaat erop zetten, daarmee haal je de meeste winst.
Ligt er aan ook wat je wilt, wil je een erg hoge top of meer trekkracht ?
Klopt, brommer is nu nog volledig origineel dus nog niks aan gedaan, nu 200km op de teller. Ga in ieder geval wachten tot de eerste servicebeurt die ik nog heb op 500km en daarna kijken naar ontgrenzen.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Zeg maar tegen die brommerzaak dat ie een prutser is. Met alleen een snelle uitlaat heb je nog niks op een euro 4 brommer. Hij is namelijk elektronisch begrensd en je zult dus een ontgrensde ecu moeten kopen. Als ik jou was zou ik een ontgrensde voorbocht en een ontgrensde ecu kopen en voor de rest alle begrenzingen eraf halen(lucht begrenzing hoeft niet perse,scheelt alleen in geluid), en een tandwiel 12 voor. Dan moet je rond de 60-70 gaan en heb je het meeste koppel. Wel een grotere sproeier erin natuurlijk, anders kan je veel schade aanrichten.
Succes! :thumbup:
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Hou er rekening mee dat je garantie waarschijnlijk vervalt als je em ontgrenst.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Idd. Ik zou even kijk n als ik jou was wat ik wil. Je brommer is nieuw, was waarschijnlijk €3600. Persoonlijk had ik hem nog niet opgevoerd. A, garantie. B eerst even leren schakelen enzo onder de garantie. Als je nu een ongeluk hebt en hij is opgevoerd krijg je €0 terug van de verzekering. Ik zou eerst even bekend raken, en dan verder kijken. Verder had je bromboer dit idd moeten weten, dus als die vaker slimme adviezen heeft, zou ik het eerst even hier vragen. Een uitlaat maakt niet uit, want de toeren zijn begrensd, evenals je luchtmengsel. Met een nieuwe uitlaat zal je de brommer ook opnieuw moeten (laten) afstellen. Dit zou ik in jouw geval laten doen, omdat je er waarschijnlijk geen weet van heeft en alles gloednieuw is. Als zij hem verkeer afstellen kun je mogelijk wel wat regelen.
dukesteen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 24 mei 2021, 17:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-treme 2020

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door dukesteen »

Brommert_01 schreef:Idd. Ik zou even kijk n als ik jou was wat ik wil. Je brommer is nieuw, was waarschijnlijk €3600. Persoonlijk had ik hem nog niet opgevoerd. A, garantie. B eerst even leren schakelen enzo onder de garantie. Als je nu een ongeluk hebt en hij is opgevoerd krijg je €0 terug van de verzekering. Ik zou eerst even bekend raken, en dan verder kijken. Verder had je bromboer dit idd moeten weten, dus als die vaker slimme adviezen heeft, zou ik het eerst even hier vragen. Een uitlaat maakt niet uit, want de toeren zijn begrensd, evenals je luchtmengsel. Met een nieuwe uitlaat zal je de brommer ook opnieuw moeten (laten) afstellen. Dit zou ik in jouw geval laten doen, omdat je er waarschijnlijk geen weet van heeft en alles gloednieuw is. Als zij hem verkeer afstellen kun je mogelijk wel wat regelen.
Ja, ik ga even bij de dealer informeren of ze hem daar kunnen ontgrenzen binnen de garantie. De bromboer hier lokaal was ik alleen even langs gegaan om te kijken, maar ga er niet vaker naartoe iig :lol:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ik durf gerust te zeggen eigenlijk dat ze geen garantie meer geven. Het is voor hun gewoon een excuus om niet langer onbetaalde handelingen uit te hoeven voeren binnen het garantie termijn.
dukesteen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 24 mei 2021, 17:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-treme 2020

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door dukesteen »

Wat zijn dan typische dingen die kapot kunnen gaan tijdens de garantieperiode? slijtageonderdelen zoals de ketting en koppelingsbak vallen niet onder de garantie toch?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Als alle onderdelen perfect uit de fabriek gekomen zijn zul je waarschijnlijk geen dingen krijgen die stuk gaan binnen garantie, maar heb je pech en er ergens een productiefout in het proces zat dan kan in principe alles kapot.
Kwestie van de gok nemen of niet. En misschien wil de dealer het wel doen onder garantie, geen idee, je kan bij de meeste zaken als je een nieuwe koopt em door hun laten ontgrenzen, maar hoe het dan zit met garantie zal van dealer afhangen, vragen staat vrij iig.
Ik zou het wel via mail bevestigd willen als ze gewoon garantie blijven geven, mondelinge toezegging heb je niks aan als ze later toch moeilijk gaan doen.
dukesteen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 24 mei 2021, 17:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-treme 2020

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door dukesteen »

Dank voor alle informatie 42 en brommert1
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

:thumbup:
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Vaak als je binnen de garantie periode zelf aan het voertuig gaat sleutelen vervalt de garantie.
Je kunt altijd vragen aan de dealer of er samen een overeenkomst bereikt kan worden.

Wel vreemd advies van de brommerzaak, toevallig een fietsenmaker?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Misschien woont ie vlakbij Oude Tonge..
dukesteen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 24 mei 2021, 17:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-treme 2020

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door dukesteen »

derbi-ftw schreef:Vaak als je binnen de garantie periode zelf aan het voertuig gaat sleutelen vervalt de garantie.
Je kunt altijd vragen aan de dealer of er samen een overeenkomst bereikt kan worden.

Wel vreemd advies van de brommerzaak, toevallig een fietsenmaker?
Nope, echt een brommerzaak specifiek, misschien wist ie niet dat het een 2020 model was.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Hmm raar, dit is al vanaf de 2018 modellen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Purr0168
Schakelrijder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 21:45
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 2020
Locatie: Klundert

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door Purr0168 »

Ik heb zelf een aprilia sx50 uit 2020 en het is inderdaad zo dat de brommers begrensd zijn op de ecu/cdi. Zelf heb ik momenteel een ontgrensde ecu met een ontgrensde leovince x fight. Maar ik heb pas de ontgrensde uitlaat laten monteren na de 1000 km mijn brommerboer vertelde mij dat dit het beste was. Zo'n soort gelijke ECU heb je nodig; https://www.derbipartsshop.nl/onbegrens ... -2018.html
Ling
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 27 jul 2021, 19:29
Vervoersmiddel: derbi senda

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door Ling »

Bij een nieuwe orginele senda, helpt alleen eerst een groter voortandwiel, doet dat iets, of begrenst /regelt de cdi de snelheid,
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Senda 2020 opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Dan trek je een stuk slechter op en ga je nog steeds langzaam omdat je niet boven de 8000 toeren komt.
Snelheid wordt begrensd door prop in uitlaat, cdi en carb begrenzer.
Plaats reactie