Begrenzer met afstandsbediening euro4

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
dukesteen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 24 mei 2021, 17:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-treme 2020

Begrenzer met afstandsbediening euro4

Ongelezen bericht door dukesteen »

Zijn ingebouwde CDI begrenzers met afstandsbediening nog steeds slecht voor je ontsteking?
Laatst gewijzigd door dukesteen op wo 23 jun 2021, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Begerenzer met afstandsbediening euro4

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Ja
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Begerenzer met afstandsbediening euro4

Ongelezen bericht door 42 »

ManuDRD-Racing schreef:Ja
Want ?
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Begerenzer met afstandsbediening euro4

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

ik lees het verkeerd, wat bedoel je met ingebouwde begrenzers?
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Begerenzer met afstandsbediening euro4

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Hij bedoelt gewoon cdi's met een begrenzer, maar op afstandbediening. Zolang het in je cdi zit en geen DIY beun is dat je inbouwt kan het niet veel kwaad. Alleen snap ik zelf nooit waarom. Als je een begrenzer zo wil begrenzen dat je in z'n 6 50 loopt IPV 80 moet je aardig wat in toeren rondselen. Je kan beter een boete incasseren en wok maar proberen het boetebedrag te beperken. Want geloof me, het valt op. Ook met een mvt met ingebouwde begrenzer, je hoort de softlimiter wel echt goed. Je kan beter begrenzen op 9k dat je bij wijze van spreken 63 loopt, in plaats van 53 bij 7k toeren. A, geloofwaardiger qua geluid, vermogen etc, en B als het geen rollenbank is, maar controle omdat ze je staande houden kn je beter zeggen dat het op 63 km loopt IPV het heilige bootje zijn. Ik ken er zat die er mee weg gekomen zijn omdat het maar een klein beetje was en ze eerlijk waren.
dukesteen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 24 mei 2021, 17:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-treme 2020

Re: Begerenzer met afstandsbediening euro4

Ongelezen bericht door dukesteen »

Brommert_01 schreef:Hij bedoelt gewoon cdi's met een begrenzer, maar op afstandbediening. Zolang het in je cdi zit en geen DIY beun is dat je inbouwt kan het niet veel kwaad. Alleen snap ik zelf nooit waarom. Als je een begrenzer zo wil begrenzen dat je in z'n 6 50 loopt IPV 80 moet je aardig wat in toeren rondselen. Je kan beter een boete incasseren en wok maar proberen het boetebedrag te beperken. Want geloof me, het valt op. Ook met een mvt met ingebouwde begrenzer, je hoort de softlimiter wel echt goed. Je kan beter begrenzen op 9k dat je bij wijze van spreken 63 loopt, in plaats van 53 bij 7k toeren. A, geloofwaardiger qua geluid, vermogen etc, en B als het geen rollenbank is, maar controle omdat ze je staande houden kn je beter zeggen dat het op 63 km loopt IPV het heilige bootje zijn. Ik ken er zat die er mee weg gekomen zijn omdat het maar een klein beetje was en ze eerlijk waren.
ja idd ik zou hem dan ook op hoger toerental begrenzen om het boetebedrag te beperken, niemand gelooft dat je derbi 50 loopt haha
dukesteen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 24 mei 2021, 17:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-treme 2020

Re: Begerenzer met afstandsbediening euro4

Ongelezen bericht door dukesteen »

woon in gelderland dus zijn niet veel controles hier, zit nog te twijfelen om een begrenzer erin te monteren ipv gewoon de ontgrensde ECU te nemen die in de opvoerkit van jos dijkman zit
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Begrenzer met afstandsbediening euro4

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nou, zoan ding met afstandb dining kost alleen klauwen met geld. En als ze je zien terwijl je rijdt ben je ook de lul
Stijnroelofs
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 nov 2022, 13:42
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme

Re: Begrenzer met afstandsbediening euro4

Ongelezen bericht door Stijnroelofs »

dukesteen schreef: wo 23 jun 2021, 18:41 Zijn ingebouwde CDI begrenzers met afstandsbediening nog steeds slecht voor je ontsteking?
Hallo. Ik heb een derbi senda xtreme bouwjaar 2018 dus de euro 4. Ik heb er de originele uitlaat zonder proppen onder met een voca einddemper. Ook heb ik een andere cdi tot 13000 toeren ontgrenst met een begrenzer er in. Nou is mijn vraag loopt mijn brommer nog goed op de begrenzer als ik er een voca voorbocht onder doe omdat dit een hoogtoerige uitlaat is en de begrenzer op toeren begrensd?
Plaats reactie