Boete rollerbank

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Yassinb
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: do 13 aug 2020, 21:18
Vervoersmiddel: derbi

Boete rollerbank

Ongelezen bericht door Yassinb »

Ik ben vandaag op de rollerbank gemoeten ik ik had een snelheid gehaald van 102km/h weet er iemand hier de boete van?
Yassinb
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: do 13 aug 2020, 21:18
Vervoersmiddel: derbi

Re: Boete rollerbank

Ongelezen bericht door Yassinb »

Mijn max snelheid op de gps is 83-85km/h
Gebruikersavatar
mikevdweele
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 11:32
Vervoersmiddel: - **Verkocht** Derbi drd evo limited edition #075/999 met SCR Corse Chrome bovenlangs.
- Beta RR Track 50 2021

Re: Boete rollerbank

Ongelezen bericht door mikevdweele »

Volgens mij heb je na 70-75 kmh al de maximale boete. Ik dacht dat deze bijna 400 euro was. En dan komen de kosten voor het laten keuren er ook nog bij. Nederland is in dat opzicht erg leuk tegenover brommers :crazy: .
Yassinb
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: do 13 aug 2020, 21:18
Vervoersmiddel: derbi

Re: Boete rollerbank

Ongelezen bericht door Yassinb »

Denken jullie dat ik het recht om een 2e rollerbankmeeting aangezien ik die snelheid nooit heb gehaald
En ik woon in belgie ,iemand die in de zelfde situatie zit?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Boete rollerbank

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

In Nederland had het €360 geweest voor snelheid, wok status en als ze lullig willen doen vgm inbeslagname en rijden zonder verzekering.
Recht op een 2e meting heb je vgm nooit. Het is een gecalibreerd systeem, net als de weegschaal bij een dokter. Helaas gewoon een risico van het vak ben ik bang.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Boete rollerbank

Ongelezen bericht door 42 »

Zou ook wel erg handig zijn zo'n tweede meting, brommer begrenzen en hij rijdt opeens 55.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Boete rollerbank

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Idd. Vgm is er geen 2e poging. Het is gedaan door een ambtenaar onder eed, dus dat zal eerlijk zijn verlopen. Maar wel spijtig om te horen. Ik weet niet welk jaartal je Derbi is, maar ik zou als hij meer dan 10 jaar is misschien een ander frame halen en alles overzetten. Door de globale keuring wordt alles getest, en niet alleen je snelheid( in Nederland dan). Dus als je remmen, balhoofd lagers, wiellagers etc versleten zijn, dan loont het om de frames te wisselen.
Yassinb
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: do 13 aug 2020, 21:18
Vervoersmiddel: derbi

Re: Boete rollerbank

Ongelezen bericht door Yassinb »

Ik wou dat ze nu dat ze mijn brommer in beslag hebben dat ze dat terug testen want op de rollen kan die 18km harder dan wat ik op de baan heb gereden
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Boete rollerbank

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Is die al in beslag genomen dan?
En ik ben bang dat ze niet nog een keer testen. Maar dat is het verschil in prestatie dus kennelijk met wind, gewicht en rolweerstand ten opzichte van stationair.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Boete rollerbank

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Eigenlijk wel bijzonder dat er bij een rollenbank geen 2e test bestaat. Met een alcoholcontrole word dat namelijk wel gedaan.
Volgens mij is Belgische politie ook niet mals tegenover brommers, dus hoop dat het nog enigzins voor je meevalt!
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Boete rollerbank

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, maar dat is omdat dat apparaat niet een nauwkeurig getal voor berisping kan geven. Je kan net met 0,5 over het limiet, en voor een oordeel van een onafhankelijke rechter kan dat doorslaggevend zijn om een rijbewijs sneller terug te geven. Ook moet je als ik mij niet vergis 3 maal een uitslag geven.
Ik blijf het kinderachtig vinden dat je bekwaamheid van een brommer wordt getoetst, en je toch wordt beperkt.
Yassinb
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: do 13 aug 2020, 21:18
Vervoersmiddel: derbi

Re: Boete rollerbank

Ongelezen bericht door Yassinb »

De brommer is idd al in beslag genomen , kzal bij een rechter moeten voorkome
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Boete rollerbank

Ongelezen bericht door 42 »

Zo dan..serieuze toestand gelijk :/
Plaats reactie