Blok wordt te warm

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
SX50
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 20 mar 2021, 16:27
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 (derbi)

Blok wordt te warm

Ongelezen bericht door SX50 »

Hallo mensen van het forum,

Ik rijd al een tijdje met een Airsal 70 met daarop een scr corse 50/70 en een 24mm carb, sinds kort heb ik een voca metertje aangesloten en tot mijn grote verbazing tikte ik vrij snel de 90/95 graden aan (na een klein stukje vol gas, ongeveer 98km p/u) ook word de radiateur wel echt heet, vinger er dus niet te lang ophouden. De afstelling is prima, eerder iets te rijk dan te arm.

Koelsysteem is naar mijn weten goed ontlucht.

Heeft iemand een verklaring / oplossing hiervoor?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Blok wordt te warm

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Allereerst even kijken of er lucht in je systeem zit. Daarnaast de vraag waar je heb hebt zitt? In een ot radiateur? Of op de kop?
Zelf zou ik me namelijk niet heel veel zorgen maken om deze temperatuur als die in de kop zit. Het is een vrij snelle set-up, dus die wordt ook wel warm. Daarnaast zit de sensor op de warmste plek, bij de kop (neem ik aan).
Je kan eventueel een waterpomp upgrade doen als je je er echt zorgen om maakt. Dan komt er een spacer achter je waterpomp, met een groter rad waardoor je meer kvs rondpompt.
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Blok wordt te warm

Ongelezen bericht door kiris »

thermostaat er uit halen en dan nog een keer proberen, kan soms een hoop schelen.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
SX50
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 20 mar 2021, 16:27
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 (derbi)

Re: Blok wordt te warm

Ongelezen bericht door SX50 »

kiris schreef: ma 19 jul 2021, 20:31 thermostaat er uit halen en dan nog een keer proberen, kan soms een hoop schelen.
Dus er uit halen en dan erin en dan kan het al schelen?

Dank voor de reacties!!
SX50
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 20 mar 2021, 16:27
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 (derbi)

Re: Blok wordt te warm

Ongelezen bericht door SX50 »

Brommert_01 schreef: zo 18 jul 2021, 21:10 Allereerst even kijken of er lucht in je systeem zit. Daarnaast de vraag waar je heb hebt zitt? In een ot radiateur? Of op de kop?
Zelf zou ik me namelijk niet heel veel zorgen maken om deze temperatuur als die in de kop zit. Het is een vrij snelle set-up, dus die wordt ook wel warm. Daarnaast zit de sensor op de warmste plek, bij de kop (neem ik aan).
Je kan eventueel een waterpomp upgrade doen als je je er echt zorgen om maakt. Dan komt er een spacer achter je waterpomp, met een groter rad waardoor je meer kvs rondpompt.
Het is een nt blok, ik vind dit persoonlijk wel erg warm voor een Airsal setup. Lucht is er wel helemaal uit ja. Temperatuur gemeten op de kop
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3641
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Blok wordt te warm

Ongelezen bericht door 42 »

SX50 schreef: di 20 jul 2021, 12:31
kiris schreef: ma 19 jul 2021, 20:31 thermostaat er uit halen en dan nog een keer proberen, kan soms een hoop schelen.
Dus er uit halen en dan erin en dan kan het al schelen?

Dank voor de reacties!!
Ik denk dat Kiris bedoeld zonder thermostaat proberen.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Blok wordt te warm

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Idd, hij bedoelt gewoon de thermostaat verwijderen. Dan stroom het beter door. Het kan defect zijn
Plaats reactie