gas bij hoge toeren

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
BE_STEF
Derbi fan
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 09 aug 2020, 08:07
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2018

gas bij hoge toeren

Ongelezen bericht door BE_STEF »

hier ben ik weer , na mijn prop uit te boren heb ik een poging gedaan om mijn carburateur af te stellen maar dat is blijkbaar niet zo goed gelukt als ik vol gas geef dan mijn gas loslaat en terug gas geef duurt het 1 à 2 seconden voor hij terug vooruit gaat iemand die zou weten wat het probleem is ?.
setup :
leovince x fight met nog een kleine prop erin
plaatje uit de carburateur
onbegrensde cdi met afstandsbediening van begrenzer.nl .
voor de rest origineel.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: gas bij hoge toeren

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Waar heb je allemaal aan gedraaid? Klinkt als je luchtschroef of valse lucht
BE_STEF
Derbi fan
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 09 aug 2020, 08:07
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2018

Re: gas bij hoge toeren

Ongelezen bericht door BE_STEF »

heb een andere sproeier gestoken de luchtschroef verdraaid ( als dat degene is dat je toerental regelt bij stilstaan) en het andere schroefje
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: gas bij hoge toeren

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Het"andere schroefje" is waarschijnlijk de oorzaak. Helemaal dicht draaien en dan 1,5 rondje uitdraaien
BE_STEF
Derbi fan
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 09 aug 2020, 08:07
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2018

Re: gas bij hoge toeren

Ongelezen bericht door BE_STEF »

ok zal het een proberen wat regelt het schroefje eigenlijk
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: gas bij hoge toeren

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Dat is je lucht stelschroef.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: gas bij hoge toeren

Ongelezen bericht door 42 »

Die regelt de hoeveelheid lucht die binnenkomt als je gasschuif omlaag staat met gas los.
Als hij langzaam in toeren terugvalt heb je te veel lucht via de luchtstelschroef en moet je em indraaien, hoort idd op 1,5 uit gedraaid.
Of valse lucht.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: gas bij hoge toeren

Ongelezen bericht door Erwin P »

42 schreef: di 17 aug 2021, 21:10 Die regelt de hoeveelheid lucht die binnenkomt als je gasschuif omlaag staat met gas los.
Als hij langzaam in toeren terugvalt heb je te veel lucht via de luchtstelschroef en moet je em indraaien, hoort idd op 1,5 uit gedraaid.
Of valse lucht.
Niet helemaal zoals jij het zegt. Wat jij beschrijft is meer de stationair schroef.

De luchtschroef is eigenlijk een mini carburateurtje. Hoe verder je deze open draait hoe verder dat mini carburateurtje open zal gaan staan en hoe meer benzine je dus krijgt over het hele gebied, maar wat je vooral onderin merkt.
De standaard setting hiervoor is inderdaad 1,5 uitgedraaid.

Valse lucht even uitsluiten, maar klinkt mij ook als een vlotterbak die net niet genoeg benzine krijgt. Benzine traject even schoonmaken kan ook geen kwaad.
Plaats reactie