Pagina 1 van 1

gas bij hoge toeren

Geplaatst: di 17 aug 2021, 19:14
door BE_STEF
hier ben ik weer , na mijn prop uit te boren heb ik een poging gedaan om mijn carburateur af te stellen maar dat is blijkbaar niet zo goed gelukt als ik vol gas geef dan mijn gas loslaat en terug gas geef duurt het 1 à 2 seconden voor hij terug vooruit gaat iemand die zou weten wat het probleem is ?.
setup :
leovince x fight met nog een kleine prop erin
plaatje uit de carburateur
onbegrensde cdi met afstandsbediening van begrenzer.nl .
voor de rest origineel.

Re: gas bij hoge toeren

Geplaatst: di 17 aug 2021, 19:43
door Brommert_01
Waar heb je allemaal aan gedraaid? Klinkt als je luchtschroef of valse lucht

Re: gas bij hoge toeren

Geplaatst: di 17 aug 2021, 19:47
door BE_STEF
heb een andere sproeier gestoken de luchtschroef verdraaid ( als dat degene is dat je toerental regelt bij stilstaan) en het andere schroefje

Re: gas bij hoge toeren

Geplaatst: di 17 aug 2021, 19:49
door Brommert_01
Het"andere schroefje" is waarschijnlijk de oorzaak. Helemaal dicht draaien en dan 1,5 rondje uitdraaien

Re: gas bij hoge toeren

Geplaatst: di 17 aug 2021, 19:50
door BE_STEF
ok zal het een proberen wat regelt het schroefje eigenlijk

Re: gas bij hoge toeren

Geplaatst: di 17 aug 2021, 19:59
door Brommert_01
Dat is je lucht stelschroef.

Re: gas bij hoge toeren

Geplaatst: di 17 aug 2021, 21:10
door 42
Die regelt de hoeveelheid lucht die binnenkomt als je gasschuif omlaag staat met gas los.
Als hij langzaam in toeren terugvalt heb je te veel lucht via de luchtstelschroef en moet je em indraaien, hoort idd op 1,5 uit gedraaid.
Of valse lucht.

Re: gas bij hoge toeren

Geplaatst: di 17 aug 2021, 21:37
door Erwin P
42 schreef: di 17 aug 2021, 21:10 Die regelt de hoeveelheid lucht die binnenkomt als je gasschuif omlaag staat met gas los.
Als hij langzaam in toeren terugvalt heb je te veel lucht via de luchtstelschroef en moet je em indraaien, hoort idd op 1,5 uit gedraaid.
Of valse lucht.
Niet helemaal zoals jij het zegt. Wat jij beschrijft is meer de stationair schroef.

De luchtschroef is eigenlijk een mini carburateurtje. Hoe verder je deze open draait hoe verder dat mini carburateurtje open zal gaan staan en hoe meer benzine je dus krijgt over het hele gebied, maar wat je vooral onderin merkt.
De standaard setting hiervoor is inderdaad 1,5 uitgedraaid.

Valse lucht even uitsluiten, maar klinkt mij ook als een vlotterbak die net niet genoeg benzine krijgt. Benzine traject even schoonmaken kan ook geen kwaad.