carb zonder merk

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
coen.derbi
Schakelrijder
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 16:36
Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme 2005 parmakit 95cc!
derbi drd 03 R(in ombouw naar drd 03 sm)

carb zonder merk

Ongelezen bericht door coen.derbi »

hoi,
ik heb een 19mm carb liggen zonder tekst/merk. zijn die dingen een beetje fatsoenlijk af te stellen of is daar geen beginnen aan? er zit een bekabelde choke aan waar op de kabel polini staat. ook ben ik benieuwd naar welke maten sproeiers ik moet bestellen.
setup:
ot blok met doppeler 50cc vertex cilinder kit, 19mm carb, tnt schuim filter, scr corse 50/70 onderlangs hm.

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: carb zonder merk

Ongelezen bericht door 42 »

Als je pech hebt wordt t lastig afstellen bij een namaak..als je veel pech hebt lukt t gewoon helemaal niet.
Kwestie van uitproberen dus.

Sproeiermaat is heel lastig..tussen 80 en 100 ofzo..koop er een paar met tussenstappen van 6. Met groot beginnen en kijken hoe t rijdt.
Je zal daarna met stappen van 2 verder moeten afstellen.
coen.derbi
Schakelrijder
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 16:36
Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme 2005 parmakit 95cc!
derbi drd 03 R(in ombouw naar drd 03 sm)

Re: carb zonder merk

Ongelezen bericht door coen.derbi »

42 schreef: di 07 sep 2021, 23:11 Als je pech hebt wordt t lastig afstellen bij een namaak..als je veel pech hebt lukt t gewoon helemaal niet.
Kwestie van uitproberen dus.

Sproeiermaat is heel lastig..tussen 80 en 100 ofzo..koop er een paar met tussenstappen van 6. Met groot beginnen en kijken hoe t rijdt.
Je zal daarna met stappen van 2 verder moeten afstellen.
dank je wel voor je snelle antwoord. ik ga het gewoon proberen met deze namaak. lukt het niet haal ik dellorto carburateur. maar met beetje geluk gaat het lukken hem af te stellen! hoop in herfst vakantie zover te zijn dat die loopt. maar financieel gaat dat lastiger worden als werk dat ik moet doen ervoor schat ik.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: carb zonder merk

Ongelezen bericht door Erwin P »

Imitatie carburateurs zijn doorgaans pure ellende kwa afstellen.

Kun je even een foto posten? Misschien kunnen we dan zien waar hij van nagemaakt is.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: carb zonder merk

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Valt reuzen mee. Vaak in de handen gehad dbij aanschaf van projecten. Je moet alleen letten op kromme naalden, soms leveren ze sproeiers zonder maten erop, afdichtingen en ze zijn vaak net wat lomper omdat dat makkelijker te gieten was. Maar desnoods een andere gasnaald van €5 en afstellen is een stuk makkelijker.
Plaats reactie