ervaringen met 70cc cillinders

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
RB0344
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 07:37
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2017

ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door RB0344 »

Ik ben van plan mijn brommer optevoeren zat te kijken naar een 70cc cillinder (weet nog niet welke vandaar de vraag) voca rookie bovenlangs weet iemand of dit een beetje goed loopt? graag wel een snelle cillinder :)
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3649
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door 42 »

Hoezo dezelfde vraag opnieuw ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

"graag wel een snelle cilinder" dat bestaat niet. Het is gewoon een combinatie van welke spulletjes je gebruikt, maar geeft eerst eens aan wat je hebt, wat je zou willen en wat je budget is. En vraag eerst maat eens aan je ouders of het mag voordat er 2 weken een discussie is.
RB0344
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 07:37
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2017

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door RB0344 »

Brommert_01 schreef: wo 06 okt 2021, 19:38 "graag wel een snelle cilinder" dat bestaat niet. Het is gewoon een combinatie van welke spulletjes je gebruikt, maar geeft eerst eens aan wat je hebt, wat je zou willen en wat je budget is. En vraag eerst maat eens aan je ouders of het mag voordat er 2 weken een discussie is.
Het mag echt wel van me ouders
Setup is nu
Airsal 50cc
Leovince x fight (prop)
De rest standaard
Budget: 700-800
RB0344
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 07:37
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2017

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door RB0344 »

42 schreef: wo 06 okt 2021, 16:53 Hoezo dezelfde vraag opnieuw ?
Was vergeten dat die andere erop stond😅
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3649
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door 42 »

Dementie schijnt idd op steeds jongere leeftijd te kunnen beginnen.. :roll: :lol:

Maar met zo'n budget kun je leuk spul kopen hoor, dan zou ik het ook niet bij alleen een cilinder houden maar ook een sterkere krukas, ik neem aan dat je een zo snel mogelijke cilinder wilt ( hoogtoerig ) dus dat valt wel aan te raden.
Een hele snelle cilinder zal wel iets tegengehouden worden door de Rookie.
En je zal ook een grotere carb moeten kopen.
RB0344
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 07:37
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2017

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door RB0344 »

42 schreef: do 07 okt 2021, 08:21 Dementie schijnt idd op steeds jongere leeftijd te kunnen beginnen.. :roll: :lol:

Maar met zo'n budget kun je leuk spul kopen hoor, dan zou ik het ook niet bij alleen een cilinder houden maar ook een sterkere krukas, ik neem aan dat je een zo snel mogelijke cilinder wilt ( hoogtoerig ) dus dat valt wel aan te raden.
Een hele snelle cilinder zal wel iets tegengehouden worden door de Rookie.
En je zal ook een grotere carb moeten kopen.
😂😂😂

Wat voor krukas raad je aan en welke hoogtoerige cillinder is goed? En wat voor carb is goed voor een wat snellere setup?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3649
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door 42 »

Dopler Endurance of Racing.
Barikit Competetion.
Hoeveel km staat er op trouwens, zie dat ie uit 2017 is ?

21-24 mm carb.

Cilinders zijn er best wat, een stage6 is erg snel maar Brommert houdt niet erg van Stage6 geloof ik en zelf heb ik er geen ervaring mee.
Kwalitatief beter denk ik is een Metrakit (?) https://www.derbipartsshop.nl/metrakit- ... -2006.html
Zal net binnen het budget blijven denk ik, je hebt straks ook dingen als nieuwe keerringen, pakkingen en lagers nodig als je de krukas vervangt.
RB0344
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 07:37
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2017

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door RB0344 »

42 schreef: do 07 okt 2021, 09:20 Dopler Endurance of Racing.
Barikit Competetion.
Hoeveel km staat er op trouwens, zie dat ie uit 2017 is ?

21-24 mm carb.

Cilinders zijn er best wat, een stage6 is erg snel maar Brommert houdt niet erg van Stage6 geloof ik en zelf heb ik er geen ervaring mee.
Kwalitatief beter denk ik is een Metrakit (?) https://www.derbipartsshop.nl/metrakit- ... -2006.html
Zal net binnen het budget blijven denk ik, je hebt straks ook dingen als nieuwe keerringen, pakkingen en lagers nodig als je de krukas vervangt.
Staat iets meer als 16k op de teller
Ik ga ze ffen bekijken dankjewel voor de info en hulp👌
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Het is de vraag hoe snel is snel. 1 ding is zeker, er moet een andere uitlaat, maar dan is de vraag, ga je qua looks voor onderlangs of bovenlangs. En wil je 70 of 80cc?
Die stage 6 zijn allemaal 77cc of 88cc als ik mij niet vergis (en een 50 sport dacht ik) maar persoonlijk ben ik meer van de kwaliteits dingen, of het goedkope vervangen. Die stage 6 zijn voor wat je krijgt (vind ik zelf) nogal matig. De getallen klinken leuk en extreem, Maar het gaat in mijn beleving altijd snel stuk. De wand is zeer dun, diepe kras en het is vaak af. Daarnaast is een getunede 70cc airsal nog vrij goed(en de vervanging ook vrij goed te betalen. Maar anders raad ik persoonlijk wel een kwalitatief betere aan, denk aan een Malossi of idd metrakit.
Als je gewoon wat harder en sportieve wil gaan rijden zou ik kijken voor een:

-70cc airsal en die zou ik samen met carters laten bewerken totaal plaatje zal dan 150 voor cilinder en 100-150 voor bewerken van carters en cilinder samen. (Je blok gaat toch al geheel uit elkaar voor een nieuwe krukas.)
-Verder zou ik gaan voor een doppler kurkas, Polini krukas of een voca dat is ook +/-160 met lagers etc
-malossi membraan of v-force €50
-scr corse racingline 70 cross of onderlangs €250
-24mm carb €70?

Je kan er nog wat afschaven door dingen op MP te halen zoals een uitlaat, of de carb set. Er zijn zat mensen die dingen kopen maar er toch vanaf moeten.
Dit kan je laten lopen met de standaard ontsteking, maar je kan er als je wilt een binnenrotor of een milennium met een verlicht vliegwiel doen ofzo.
RB0344
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 07:37
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2017

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door RB0344 »

Brommert_01 schreef: do 07 okt 2021, 10:57 Het is de vraag hoe snel is snel. 1 ding is zeker, er moet een andere uitlaat, maar dan is de vraag, ga je qua looks voor onderlangs of bovenlangs. En wil je 70 of 80cc?
Die stage 6 zijn allemaal 77cc of 88cc als ik mij niet vergis (en een 50 sport dacht ik) maar persoonlijk ben ik meer van de kwaliteits dingen, of het goedkope vervangen. Die stage 6 zijn voor wat je krijgt (vind ik zelf) nogal matig. De getallen klinken leuk en extreem, Maar het gaat in mijn beleving altijd snel stuk. De wand is zeer dun, diepe kras en het is vaak af. Daarnaast is een getunede 70cc airsal nog vrij goed(en de vervanging ook vrij goed te betalen. Maar anders raad ik persoonlijk wel een kwalitatief betere aan, denk aan een Malossi of idd metrakit.
Als je gewoon wat harder en sportieve wil gaan rijden zou ik kijken voor een:

-70cc airsal en die zou ik samen met carters laten bewerken totaal plaatje zal dan 150 voor cilinder en 100-150 voor bewerken van carters en cilinder samen. (Je blok gaat toch al geheel uit elkaar voor een nieuwe krukas.)
-Verder zou ik gaan voor een doppler kurkas, Polini krukas of een voca dat is ook +/-160 met lagers etc
-malossi membraan of v-force €50
-scr corse racingline 70 cross of onderlangs €250
-24mm carb €70?

Je kan er nog wat afschaven door dingen op MP te halen zoals een uitlaat, of de carb set. Er zijn zat mensen die dingen kopen maar er toch vanaf moeten.
Dit kan je laten lopen met de standaard ontsteking, maar je kan er als je wilt een binnenrotor of een milennium met een verlicht vliegwiel doen ofzo.
Ik ga voor een 70cc en een bovenlangse voca rookie (zo goed als gekocht op mp). Ik hoor veel slechte dingen over de airsal in verschil met de metrakit welke zou ik meer uitkunnen halen met trekkracht + top
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Slechte dingen over airsal? Zoals? ( En pls, begin niet over de afwerking.....
Nouja, de cilinder eigenschap van metrakit is pittiger, maar je moet dan zelf ook je squish etc gaan stellen. En top hangt af van de rest van de set-up
RB0344
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 07:37
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2017

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door RB0344 »

Brommert_01 schreef: do 07 okt 2021, 15:15 Slechte dingen over airsal? Zoals? ( En pls, begin niet over de afwerking.....
Nouja, de cilinder eigenschap van metrakit is pittiger, maar je moet dan zelf ook je squish etc gaan stellen. En top hangt af van de rest van de set-up
Dat het niet loopt etc maar heb zelf geen ervaring met de 70cc heb zelf een 50cc airsal loopt voorderest goed
Maar dus voor de metrakit gaan?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3649
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door 42 »

Als ik t geld er voor had zou ik zelf voor de metrakit gaan dan, gewoon net iets beter dan de airsal.
Maar als je er maar 1 of 2 jaar denkt mee te gaan rijden is de airsal wel een goedkopere en ook goede keuze, vroeger waren ze niet zo geweldig maar tegenwoordig schijnt dat best mee te vallen.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, als iets niet goed loopt ligt het aan je afstelling of andere onderdelen. Verder prima cilindertjes. Ben zelf ook meer van de goede kwaliteitsmerken. Heb een metrakit prorace4 gehad, echt een top cilinder!
Maar laten we eerlijk zijn, wat kan er met de machines van tegenwoordig mis zijn? De machines hebben minimale toleranties, enkel de verwerking, kwaliteit van materiaal en hoeveelheid spelen nog een rol. Sommige nemen voor een simpele bekende koel wijze, en de ander wil een vlinderpoort met 2 extra fluisterpoorten.
RB0344
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 07:37
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2017

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door RB0344 »

Ga ik voor de metrakit, heb zojuist de uitlaat besteld die zal er wat eerder zijn dan de rest als ik die monteer is er nog een andere sproeier nodig of carb? Gewoon even voor de zekerheid vragen op t moment rijd ik met prop en zometeen dus zonder

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3649
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door 42 »

Absoluut grotere sproeier nodig idd, waarschijnlijk ergens tussen de 90 en 100.
Is je carb al wel ontgrensd ? ( plaatje uit luchtinlaatkant )
RB0344
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 07:37
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2017

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door RB0344 »

42 schreef: vr 08 okt 2021, 08:16 Absoluut grotere sproeier nodig idd, waarschijnlijk ergens tussen de 90 en 100.
Is je carb al wel ontgrensd ? ( plaatje uit luchtinlaatkant )
Ik gok dat de carb nog niet ontgrenst is kan ik dat op een bepaalde manier zien? Maakt het uit welk merk sproeiers ik koop?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3649
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door 42 »

Carb loshalen en kijken of dit plaatje in de luchtinlaat zit https://allesvoorscooters.nl/begrenzing ... rEQAvD_BwE

Dellorto 'groot' sproeiers https://www.k-parts.nl/hoofdsproeier-de ... R8QAvD_BwE ( maar dan groter )
RB0344
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 07:37
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2017

Re: ervaringen met 70cc cillinders

Ongelezen bericht door RB0344 »

42 schreef: vr 08 okt 2021, 09:18 Carb loshalen en kijken of dit plaatje in de luchtinlaat zit https://allesvoorscooters.nl/begrenzing ... rEQAvD_BwE

Dellorto 'groot' sproeiers https://www.k-parts.nl/hoofdsproeier-de ... R8QAvD_BwE ( maar dan groter )
Ga ik na werk even kijken of het plaatje er nog in zit ik houd jullie op de hoogte als ik t plaat eruit haal hoef ik niet een andere sproeier toch?
Plaats reactie