70cc airsal top
70cc airsal top
Hoi mensen,
Ik heb laatst een 70cc kit op mijn derbi senda gezet en m’n top is nu 90. Ik heb het idee dat dat wel zou hoger kunnen, maar ik heb geen idee wat er mis is. Carburateur is vgm ook gewoon goed afgesteld want hij trekt gewoon mooi op zonder stotteren of iets.
Heeft iemand enig idee wat er mis is?
Setup:
70cc airsal
21mm arreche carb
twv 14-53
Malossi VL6 membraan
Voca rookie 50/70 onderlangs
Ik heb laatst een 70cc kit op mijn derbi senda gezet en m’n top is nu 90. Ik heb het idee dat dat wel zou hoger kunnen, maar ik heb geen idee wat er mis is. Carburateur is vgm ook gewoon goed afgesteld want hij trekt gewoon mooi op zonder stotteren of iets.
Heeft iemand enig idee wat er mis is?
Setup:
70cc airsal
21mm arreche carb
twv 14-53
Malossi VL6 membraan
Voca rookie 50/70 onderlangs
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: 70cc airsal top
Hoe is je bougiekleur en heb je verschillende sproeiers geprobeerd te beginnen met vrij goot zodat ie verzuipt ?
Misschien valt er nog wat winst te halen met een echte 70 uitlaat.
Misschien valt er nog wat winst te halen met een echte 70 uitlaat.
Re: 70cc airsal top
Ja ik heb andere sproeiers geprobeerd en de bougie kleur is gewoon goed. En is deze uitlaat niet goed voor 70cc dan? Want ik had eerst een leovince x-fight en toen heb ik deze gehaald, omdat ik las dat dit een goede was bij m’n airsal 70cc.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: 70cc airsal top
Ik weet helaas de powerband niet van de rookie dus weet t niet zeker maar ik vermoed dat het een middeltoerige is en er snellere zijn voor een 70.
Misschien dat een ander t weet.
Misschien dat een ander t weet.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: 70cc airsal top
Maar nog zou je harder dan 90 moeten kunnen idd.
Weet zelf verder niks te bedenken eigenlijk als ie goed afgesteld staat, met die setup moet je rond de 95-100 kunnen lijkt me.
Weet zelf verder niks te bedenken eigenlijk als ie goed afgesteld staat, met die setup moet je rond de 95-100 kunnen lijkt me.
Re: 70cc airsal top
Dat dacht ik ook inderdaad, want ik zag veel mensen met een soortgelijke setup die ook de 100 haalde. Hopelijk weet binnenkort iemand anders iets waar aan het ligt.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: 70cc airsal top
Een 70 airsal met een onderlangse moet het doen. Een scr of een rookie. Eventueel met 21mm.
Re: 70cc airsal top
Maar dat heb ik toch hahaha. Ik kan echt niks bedenken wat het dan zou kunnen zijn.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: 70cc airsal top
Welke bougie gebruik je ?
Re: 70cc airsal top
Bougie NGK BR9ES
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: 70cc airsal top
Je zou eens een 8 kunnen proberen, heb wel eens gehoord dat de top kan veranderen met andere hittegraad maar zelf geloof ik er niet zo in.
Ik probeer maar wat te verzinnen..
Ik probeer maar wat te verzinnen..
Re: 70cc airsal top
Oké dan ga ik dat maar proberen. En kan het echt niks anders nog zijn?
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: 70cc airsal top
Het is allemaal nieuw spul en goed ingereden ?
-
- Derbi fan
- Berichten: 78
- Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 18:41
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme race 2007
Re: 70cc airsal top
Heb je ook het spruitstuk veranderd na dat je de 21mm er op hebt gezet want het orginele spruitstuk is 18mm en als je daar dan een 21mm carb op zet gaat 3 mm verloren.
Re: 70cc airsal top
Dat zou het is heel goed kunnen zijn. Super bedankt!!!
En heb je dan nog misschien een spruitstuk die je zou aanraden voor mijn setup?
En heb je dan nog misschien een spruitstuk die je zou aanraden voor mijn setup?
-
- Derbi fan
- Berichten: 78
- Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 18:41
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme race 2007
Re: 70cc airsal top
uhm ja maakt eigenlijk niet erg veel uit welke je pakt als hij maar gemaakt is voor 21 mm doorlaat. Ik heb zelf een hebo er opzitten.
- HenkieHans
- Beginnende tuner
- Berichten: 210
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161
Re: 70cc airsal top
Een grotere cilinder zorgt niet direct voor meer topsnelheid, alleen meer koppel. Als een derbi met 50cc immers 85 loopt betekend dit niet dat een motor met 500cc, dus 10x zoveel cilinderhinhoud, 850 loopt...
Als je dus met een 70 harder wil moet je ook gewoon even wat zwaarder vertanden, dat is mogelijk omdat je meer koppel hebt en daardoor bereik je dus uiteindelijk de hogere top, niet door de grotere cilinder! Daarnaast zijn 50/70 pijpen vaak vrij laagtoerig voor op een 70, wil je echt hard dan zul je een snellere 70 pijp moeten halen, een scr corse bijvoorbeeld.
Oh, en daarnaast is de airsal 70 standaard ook gewoon een vrij laagtoerige cilinder, dus als je dit alles wat ik net heb genoemd combineert dan is het helemaal niet zo gek dat je maar 90 gaat. Andere twv + 70cc uitlaat + het juiste spruitstuk en je zou al een stuk harder moeten gaan.
Als je dus met een 70 harder wil moet je ook gewoon even wat zwaarder vertanden, dat is mogelijk omdat je meer koppel hebt en daardoor bereik je dus uiteindelijk de hogere top, niet door de grotere cilinder! Daarnaast zijn 50/70 pijpen vaak vrij laagtoerig voor op een 70, wil je echt hard dan zul je een snellere 70 pijp moeten halen, een scr corse bijvoorbeeld.
Oh, en daarnaast is de airsal 70 standaard ook gewoon een vrij laagtoerige cilinder, dus als je dit alles wat ik net heb genoemd combineert dan is het helemaal niet zo gek dat je maar 90 gaat. Andere twv + 70cc uitlaat + het juiste spruitstuk en je zou al een stuk harder moeten gaan.
Re: 70cc airsal top
Oké dus 15/53 zou wel moeten kunnen? En het komt er dus op neer dat ik gewoon een kut setup heb gekozen haha.
-
- Derbi fan
- Berichten: 78
- Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 18:41
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme race 2007
Re: 70cc airsal top
Ik zou toch de 14/53 laten want ik denk dat 15/53 te zwaar vertand is en dat die dan of langzaam op trekt of hem niet hellemaal doortrekt .