begrenzer op brommer

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Rocky1929
Schakelrijder
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 18:31
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 LTD 2016

begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

Hallo forumleden,
Ik wil binnenkort graag een leovince x fight op mijn brommer zetten en deze ontgrenzen, alleen zijn er bij mij in de buurt redelijk vaak rollerbanken dus ik zat te denken een een begrenzer https://www.scooterdiscounter.nl/toeren ... ecode.html .
Ik heb alleen gelezen dat een begrenzer mogelijk je cdi/ontsteking om zeep kan helpen en je het ook gaat horen als deze aan staat.
Hebben jullie ervaringen met zo'n begrenzer en dat je het ook echt hoort? Wel ben ik van plan om alleen begrensd te rijden in het geval dat ik een rollerbank tegen kom.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door 42 »

Die heb ik ook maar of mn maat en ik zijn te dom om het te snappen maar het is geen digitale zoals in de beschrijving staat en ook dat ie op snelheid beperkt ipv toerental hebben we niet kunnen vinden.
Wel kun je er heel veel verschillende standen mee maken door de zes condensators en dan nog de potmeter.
Instellen er van is niet makkelijk maar geeft wel een redelijk resultaat, ben met de mijne nog bezig maar heb een stand gevonden waarbij hij net zo begrensd als met een prop, dus niet als een malle tot de 8k toeren en dan opeens zwaar begrenzen maar gelijk vanaf het begin al tegengehouden wordt..net als met een prop dus.
Moet alleen nog fijner afgesteld want nu stottert ie nog met vol gas.

Als je langere tijd met begrenzer aan rijdt sloopt t idd je cdi..dus t afstellen is best spannend zeg maar..
Rocky1929
Schakelrijder
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 18:31
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 LTD 2016

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

Is deze een beetje makkelijk om te installeren of moet je er wel redelijke elektra kennis van hebben, en komt er ook een handleiding bij hoe je hem moet instellen of is het gewoon dingen veranderen en kijken of het werkt.
En krijgt ie als hij op vol gas is afgesteld niet veel te veel benzine als hij in zijn begrensde staat is?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door 42 »

Je moet de juiste draden vinden wat mijzelf nooit gelukt zou zijn maar mn maat gelukkig wel..dus je moet wel een beetje handig zijn ja.
De handleiding is in het duits wat niet echt helpt als je weinig Duits kent.
Voor de rest is het idd een kwestie van verschillende combinaties van condensatoren proberen.
Dat met dat vol gas stotteren en moeilijk doen ben ik nog mee bezig..hopelijk krijg ik dat er uit.
Rocky1929
Schakelrijder
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 18:31
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 LTD 2016

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

Dat wordt dan maar vragen of m'n docent kan helpen. Zou je trouwens als het gelukt is kunnen sturen hoe hoe je het gedaan hebt + basisafstelling, en welke begrenzer had je gehaald?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door 42 »

Die van scooterdiscounter, precies dezelfde.
Met wat geluk ga ik over een week weer verder ermee, zal laten weten hoe en wat en hoe het aangesloten zit.
Rocky1929
Schakelrijder
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 18:31
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 LTD 2016

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

Top, heel erg bedankt iig
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ik snap niet dat je hier een topic voor aan maakt. Er zijn tientallen die je voor zijn gegaan. Als je de gevolgen niet kan dragen van opvoeren moet je het niet doen.....
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door 42 »

Dat is jouw mening, ik heb een andere.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, maar kom op, als jij zelf een begrenzer hoort, denk je dan niet bij jezelf, toe, kom maar eens even hier?

Verder bij Zoan controle is er altijd wel eentje aanwezig die vroeger ook een snelle pijp had en het al aan het oppervlak ziet dat die van een fanaat is
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door 42 »

Bij een snelle pijp heeft t minder zin idd.
Daarom ook mn ori pijp.
En qua geluid en gedrag heb ik em iig nu zo ver dat het net een prop lijkt, gelijk vanaf begin gas wordt ie beperkt, niet abrupt pas vanaf 8k.
Heb em nu alleen onbelast geprobeerd en dan sputtert en ploft ie met vol gas maar belast zal dat hopelijk minder zijn, plus dat ie nog te vroeg staat, stopt al bij 7.
Rocky1929
Schakelrijder
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 18:31
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 LTD 2016

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

ik heb nog ff een vraagje, bij sommige begrenzers staat dat die alleen geschikt zijn voor brommers met maar 1 pickup draad, alleen hoe weet ik of ik er 1 of 2 heb want ik kan dat niet echt vinden op internet. En wat valt er een beetje onder een snelle pijp?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door 42 »

Je zal er 1 hebben..of je elektra moet heel anders zijn dan bij mij.
Even zo uit mn hoofd is het bij mij een rode draad die van ontsteking naar cdi gaat.
Lastigste was nog de geschakelde plus vinden maar er zit info met kleurcode voor verschillende merken bij de gebruiksaanwijzing en die klopte voor de mijne.

Bijna alles behalve de ori pijp en misschien een x fight is snel, maar ik zou als wout zo'n x fight ook al niet vertrouwen eigenlijk.
Rocky1929
Schakelrijder
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 18:31
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 LTD 2016

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

aha. en als ik zo'n doppler gp8.0 bovenlangs zou halen dan gaat dat zeker opvallen dat ie niet zo hard gaat zeker?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door 42 »

Best wel.
Rocky1929
Schakelrijder
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 18:31
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 LTD 2016

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

Hmm, als ik deze uitlaat koop, zit er dan een prop in of verschilt dat per uitlaat? Dan kan ik mogelijk nog beweren dat er een prop in zit
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door 42 »

Ik denk met prop als ik dit lees :
Delivered flanged (once the input disc removed, the exhaust is not approved road).
https://www.rrd-preparation.com/en/exha ... 18976.html

Of het geloofwaardig is weet ik niet, zou me als agent sterk afvragen waarom iemand een snelle uitlaat wilt om em vervolgens begrensd te houden.
Rocky1929
Schakelrijder
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 18:31
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 LTD 2016

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

Ja, dat is ook wel weer zo, is er niet nog een andere manier om er voor te zorgen dat ie met zo'n uitlaat wel gewoon ~54 loopt?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ik denk dat je de ware aard moet zoeken, waarom wil je een andere uitlaat?
Als het voor de looks en geluid is kan je ook alleen een andere demper nemen.
Als het voor snelheid is gaaf de 54 niet normaal lukken of heel lastig
Rocky1929
Schakelrijder
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 18:31
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 LTD 2016

Re: begrenzer op brommer

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

Het is een beetje een combinatie van alles, de ori uitlaat die is wel een beetje geroest en ik vind ook niet echt dat ie er heel mooi uitziet, en een beetje extra snelheid is mooi meegenomen alleen heb ik niet echt zin in gezeik
Plaats reactie