wat mis ik nog in dit lijstje

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Damian05
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 09:37
Vervoersmiddel: brommer

wat mis ik nog in dit lijstje

Ongelezen bericht door Damian05 »

goeiedag iedereen ik heb een tijdje geleden een schakelbrommer gekocht een derbi drd
en ben zeg maar bij de stap om er wat aan te gaan sleutelen/opvoeren ik had dit lijstje gemaakt met
onderdelen die ik graag er in zou willen hebben maar vroeg mij af of er betere opties zijn/ ik geen dingen over het hoofd zie (als je er van uitgaat dat alles orgineel nog is)

70cc airsal cilinder
Mezoly 19mm carb
13/53 tandwiel verhouding
1-4 lengte 136 schakels ketting (moet ik wss nog inkorten)
Leovince x fight uitlaat
Malossi koppelingsveren

hierbij wil ik zeggen dat ik geen ervaring nog heb met het opvoeren van een brommer dus tips enzo zijn altijd welkom
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: wat mis ik nog in dit lijstje

Ongelezen bericht door 42 »

Ik zou een 21mm carb doen en van een echt merk, mezoly is een redelijke imitatie carb maar blijft een b merk wat afstellen lastiger kan maken.
De 70 cc zal tegengehouden worden door de x fight, als je alles uit de airsal wilt halen neem je beter een 70 cc uitlaat.
Vergeet ook niet een groter spruitstuk te kopen.

Het ligt er ook een beetje aan wat je wilt ; snelheid of koppel.
Damian05
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 09:37
Vervoersmiddel: brommer

Re: wat mis ik nog in dit lijstje

Ongelezen bericht door Damian05 »

42 schreef: ma 20 jun 2022, 11:30 Ik zou een 21mm carb doen en van een echt merk, mezoly is een redelijke imitatie carb maar blijft een b merk wat afstellen lastiger kan maken.
De 70 cc zal tegengehouden worden door de x fight, als je alles uit de airsal wilt halen neem je beter een 70 cc uitlaat.
Vergeet ook niet een groter spruitstuk te kopen.

Het ligt er ook een beetje aan wat je wilt ; snelheid of koppel.
ja ik wil snelheid wel graag hebben en toch wel graag de x fight vanwege hoe die er uit ziet maar kan deze uitlaat er dan niet op of zou t gewoon de 70cc enig zins beperken plus moet ik dan niet met de luchtslang gaan klote want dacht te lezen dat ik bij 21mm carb ook nog andere dingen moest aanpassen zoals lucht slang. aan het sproeistuk had ik idd gedacht maar niet bijgezet
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: wat mis ik nog in dit lijstje

Ongelezen bericht door 42 »

Je zal er niet de maximale snelheid uit halen maar het kan wel gewoon, je hebt dan igg nog wat koppel ook wat wel lekkerder rijdt ook.
Bij mij paste een 21 imi dellorto gewoon op de luchtslang, ik heb nu een polini en daar moest een verloopstuk op idd maar die zijn niet duur.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: wat mis ik nog in dit lijstje

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Idd, een hoogtoerige uitlaat zou bij die airsal goed staan. Een scr corse of voca rookie 50/70.
Verder wat 42 zegt over B-mer carburateurs, als je moeite hebt met afstellen is de kans groot dat het ligt aan de carburateur en de kwaliteit hiervan.
Damian05
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 09:37
Vervoersmiddel: brommer

Re: wat mis ik nog in dit lijstje

Ongelezen bericht door Damian05 »

Brommert_01 schreef: ma 20 jun 2022, 19:35 Idd, een hoogtoerige uitlaat zou bij die airsal goed staan. Een scr corse of voca rookie 50/70.
Verder wat 42 zegt over B-mer carburateurs, als je moeite hebt met afstellen is de kans groot dat het ligt aan de carburateur en de kwaliteit hiervan.
top dankje moet ik ook nog denken aan andere dingen als ik dit ga halen zoals pakkingen of lagers of iets? echt van die kleine dingen die je als beginner niet zou weten en is er een nieuwe krukas nodig?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: wat mis ik nog in dit lijstje

Ongelezen bericht door 42 »

Hoeveel km staat op de krukas ?
Damian05
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 09:37
Vervoersmiddel: brommer

Re: wat mis ik nog in dit lijstje

Ongelezen bericht door Damian05 »

42 schreef: ma 20 jun 2022, 23:06 Hoeveel km staat op de krukas ?
rond de 15000
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: wat mis ik nog in dit lijstje

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Moah, als je beginnend ben zou ik er gewoon zo nog even lekker mee doorrijden. Maar het gaat er wel aankomen binnen 10000km.maarja, dat kan nog heel lang duren😂.
Damian05
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 09:37
Vervoersmiddel: brommer

Re: wat mis ik nog in dit lijstje

Ongelezen bericht door Damian05 »

Brommert_01 schreef: di 21 jun 2022, 11:45 Moah, als je beginnend ben zou ik er gewoon zo nog even lekker mee doorrijden. Maar het gaat er wel aankomen binnen 10000km.maarja, dat kan nog heel lang duren😂.
denk dat ik over 10000 km hem misschien niet eens meer heb dus thanks voor het advies :lol:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: wat mis ik nog in dit lijstje

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Tja, bij verkoop merk je het dan ook wel hoor, eerlijk is eerlijk. Je krijgt er wat minder voor. Maar zodra je de brommers wat meer begrijpt wil je misschien een keer meer en vind je het knutselen leuk, het reviseren is dan best wel grappig.
Damian05
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 09:37
Vervoersmiddel: brommer

Re: wat mis ik nog in dit lijstje

Ongelezen bericht door Damian05 »

jaa klopt het lijkt me ook wel lachen maar aangezien het mijn daily wordt wil ik hem niet al te vaak stil hebben staan
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: wat mis ik nog in dit lijstje

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Tja, dat zeggen ze allemaal😃 wacht maar tot je het virus te pakken hebt
Plaats reactie