Derbi DRD Xtreme uit 2019 opvoeren

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Nickh1
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 08 jul 2022, 17:18
Vervoersmiddel: Derbi DRD Xtreme 2019

Derbi DRD Xtreme uit 2019 opvoeren

Ongelezen bericht door Nickh1 »

Hallo forumleden,
Ik ben vrij nieuw in de brommerwereld en ik heb er ook niet zoveel verstand van, dus zou ik hier graag mijn vraag willen stellen. Ik heb zelf nu een Derbi DRD Xtreme uit 2019 staan. Het probleem is dat hij op dit moment 55 loopt. Ik zou hem wel willen opvoeren, alleen weet ik zelf echt niet hoe. Wat zijn een beetje de mogelijkheden om de brommer op te voeren?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi DRD Xtreme uit 2019 opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Onbegrensde cdi, prop uit uitlaat of uitlaatbocht zonder prop kopen, carb ontgrenzen dmv andere stijgbuis ( buisje waar de gasnaald in zit ), grotere sproeier en eventueel voortandwiel 1 tandje groter maar hoeft niet per se met alleen ontgrenzen.
Dan moet je 70 kunnen halen, met wat geluk iets harder.

Als je harder wilt zul je een andere uitlaat moeten kopen en eventueel cilinder met meer inhoud en 21mm carb, dan is 100+ mogelijk maar aangezien je nog geen ervaring hebt zou ik beginnen met de boel te ontgrenzen.
Er zijn ook speciale setjes te koop om te ontgrenzen die hebben alleen het nadeel dat er maar 1 sproeier bij zit dus die zou ik er dan nog wel wat extra bij bestellen, rond maat 93.
Nickh1
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 08 jul 2022, 17:18
Vervoersmiddel: Derbi DRD Xtreme 2019

Re: Derbi DRD Xtreme uit 2019 opvoeren

Ongelezen bericht door Nickh1 »

Weet je toevallig waar de cdi zit op mijn brommer? En hoe ik die kan ontgrenzen?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi DRD Xtreme uit 2019 opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Je zult een onbegrensde moeten kopen.
Ik ga geen link geven van welke, niet elke onbegrensde cdi werkt even goed, beste vraag je een jos dijkman bijv welke je moet hebben voor de jouwe.
Waar die bij jou zit weet ik niet maar je kan de bougiekabel volgen dan kom je vanzelf bij je cdi.
Plaats reactie