Koppeling slipt zelfs met versterkte veren en platen??
Geplaatst: do 14 jul 2022, 08:33
Ha Allen,
Ik heb een Senda DRD Racing met de volgende setup:
Derbi D50B0(Derbi NT)
85cc Barikit BRK (blauzafir zuiger)
43mm barikit krukas
Mvt dd
28mm polini pwk
Top performance 360 spruitstuk
Vforce membraan
Voca 80/90 onderlangs
Polini 5 plaats koppelingsplaten set gloedjenieuw
Malossi koppelingsveren
Putoline gp10 olie
Nu merk ik dat zelfs met polini platen en malossi veren mijn koppelings armpje gewoon valt te bewegen met 1 vinger(je kan m gewoon ontkoppelen met 1 vinger en de koppelingshendel gaat verdacht licht) en hij slipt nog steeds als de malle..
Ik had ooit dmp platen en originele veren erin zitten waarmee hij gek genoeg niet slipte tot op een dag, toen viel er amper mee te rijden zoveel slipte hij..
Hij stampte met die dmp platen rustig 20-25pk er doorheen zonder slip en voorbij halfgas met die polini platen en malossi veren is het gewoon slippen slippen... de platen waren nieuw, op een 77 stage 6 blok waar ze uit kwamen deden ze het top, maar daar ging de koppelingsarm ook veel zwaarder dan de mijne(nee ik heb geen ez clutch) originele veren terugplaatsen of dmp.platen er weer in maakt het alleen maar erger(of elke combinatie ervan, de malossi veren en polini platen zijn tot nu toe het beste maar slippen dus nogsteeds)
Nu is mijn vraag, HOE?
Wat ik merkte tijdens het monteren is dat je de schroefjes waarmee de veren vastzitten al erg ver moet indraaien voor ze de veren uberhaupt aan beginnen te raken... daardoor staat er dus verdacht weinig spanning op die 5 veren wanneer alles vast zit. Heb geƫxperimenteerd met ringen bij de schroeven te zetten maar dan liggen de ringen tegen de binnenkorf aan dus helpt het precies niks. Wat gaat hier mis???
Ik heb een Senda DRD Racing met de volgende setup:
Derbi D50B0(Derbi NT)
85cc Barikit BRK (blauzafir zuiger)
43mm barikit krukas
Mvt dd
28mm polini pwk
Top performance 360 spruitstuk
Vforce membraan
Voca 80/90 onderlangs
Polini 5 plaats koppelingsplaten set gloedjenieuw
Malossi koppelingsveren
Putoline gp10 olie
Nu merk ik dat zelfs met polini platen en malossi veren mijn koppelings armpje gewoon valt te bewegen met 1 vinger(je kan m gewoon ontkoppelen met 1 vinger en de koppelingshendel gaat verdacht licht) en hij slipt nog steeds als de malle..
Ik had ooit dmp platen en originele veren erin zitten waarmee hij gek genoeg niet slipte tot op een dag, toen viel er amper mee te rijden zoveel slipte hij..
Hij stampte met die dmp platen rustig 20-25pk er doorheen zonder slip en voorbij halfgas met die polini platen en malossi veren is het gewoon slippen slippen... de platen waren nieuw, op een 77 stage 6 blok waar ze uit kwamen deden ze het top, maar daar ging de koppelingsarm ook veel zwaarder dan de mijne(nee ik heb geen ez clutch) originele veren terugplaatsen of dmp.platen er weer in maakt het alleen maar erger(of elke combinatie ervan, de malossi veren en polini platen zijn tot nu toe het beste maar slippen dus nogsteeds)
Nu is mijn vraag, HOE?
Wat ik merkte tijdens het monteren is dat je de schroefjes waarmee de veren vastzitten al erg ver moet indraaien voor ze de veren uberhaupt aan beginnen te raken... daardoor staat er dus verdacht weinig spanning op die 5 veren wanneer alles vast zit. Heb geƫxperimenteerd met ringen bij de schroeven te zetten maar dan liggen de ringen tegen de binnenkorf aan dus helpt het precies niks. Wat gaat hier mis???