Aprilia rx50 opvoeren

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Aprilia rx50
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 23 jul 2022, 18:58
Vervoersmiddel: Aprilia rx50

Aprilia rx50 opvoeren

Ongelezen bericht door Aprilia rx50 »

Beste Lezers,

Ik heb een aprilia rx50 gekocht bij een dealer, gloednieuw. Heb toen de keuze gemaakt om een andere tandwiel verhouding erop te laten zetten zodat hij minder kracht heeft maar een hogere topsnelheid.

Nu heb ik een giannelli Conti enduro gekocht. Die wil ik monteren zodat ik sneller optrek, maar dan wil ik mijn tandwiel verhouding weer beter maken dat hij mindere top heeft, het liefst 54 rijd. Iemand die weet wat ik moet doen en waar ik moet zoeken en wat handig is.

Groetjes Aprilia Rx50
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Aprilia rx50 opvoeren

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, dat is niet exact te doen. Je standaard is begrenst op toeren. Ik zou gewoon lekker de uitlaat monteren, en afstellen. Op basis daarvan keuzes maken om verder te kijken.
Aprilia rx50
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 23 jul 2022, 18:58
Vervoersmiddel: Aprilia rx50

Re: Aprilia rx50 opvoeren

Ongelezen bericht door Aprilia rx50 »

Oke bedankt voor u reactie! Maar zijn er manieren om de brommer dan weer minder hard te laten lopen?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Aprilia rx50 opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Je neemt eern snelle uitlaat, die zn prestaties het beste levert bij hoge toeren..om em dan vervolgens af te gaan knijpen zodat je maar 54 rijdt...dat gaat niet werken ; als je maar 54 wilt dan moet je em begrenzen met prop tot een hele kleine 8000 toeren en die conti levert pas vermogen vanaf 9000 toeren..dat wordt geen rijden dus.
Als je maar 54 wilt dan is de ori uitlaat de beste keuze, dan hou je nog iets van koppel over..ook al is het daar niet veel meer mee.

Gianalli Conti ;
Snelle Hoogtoerige uitlaat. Presteer goed in zijn powerband en op standaard cilinder, trekt dan lekker door. Onder zijn powerband is het geen rijden. Uitlaat is ook sproeier gevoelig, als je er 2 maten naast zit rijd hij niet goed meer. Powerband: 9000-12000 RPM
https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=7&t=14
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Aprilia rx50 opvoeren

Ongelezen bericht door Erwin P »

Conti terug sturen, de prop in je uitlaat wat uitboren en een voorop 1 tandje kleiner.
Plaats reactie