blokrevisie D50B0

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Yor61
Beginnende Derbi fan
Berichten: 46
Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc

blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door Yor61 »

Beste forumleden, ik heb een vraagje.

Ik moet een blokrevieise uitvoeren op mijn Aprilia rs4 50cc blok een DB050 NT.
Er staat 40k op en het krukje en die heeft, na al wat vastlopers, het begeven en heeft gelijk met mijn Doppler setje met 5k de boel in elkaar late lopen.

Dus nieuwe spullen er in.
Ik wil naar een 70/80/88cc maar er is heel veel aanbod. Wat adviseren jullie mij. Budget is tussen 4 en 500E al vraag ik mij af of ik het daar mee ga redden.
Ik heb denk ik ook een andere uitlaat nodig. Carburateur heb ik dat is een Delorto 21. Uitlaat is een standaard met een Voca demper.

De sets die ik gezien zijn:
Stage 6 bij EZI rijder
Italkit bij Jos Dijkman
Speed parts

Er zal wel een Yasuni cross onder moeten denk?

laat even weten wat jullie het beste lijkt. Bedankt

Roy
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door 42 »

Wat wil je je : hoge snelheid of veel koppel ?
Yor61
Beginnende Derbi fan
Berichten: 46
Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door Yor61 »

Hoi, dank voor je reactie. Liefst koppel. Ik ben nogal zwaar.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door 42 »

Dan zoek je meer een gietijzer cilinder met een zuiger met 2 zuigerveren.
Is het 500 eu budget inclusief uitlaat en krukas, dat scheelt nogal nml ?
Is het blok al gereviseerd en zo ja met welke krukas ?
Hou er ook rekening mee dat de spoelpoorten in het carter groter gemaakt moeten worden wil je het maximale vermogen uit een 70 of 80 cc halen.
De Yasuni cross is een 50 cc uitlaat, je kunt dan beter een Cross HM nemen of SCR Corse e.d.
Yor61
Beginnende Derbi fan
Berichten: 46
Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door Yor61 »

Nee het blok is nog niet gereviseerd moet nu gebeuren dus de krukas komt er bij. Ik dacht een set te kopen waar een krukas bij zit. Daar lees ik niet dat het Carter gekotterd hoeft te worden. Ik vond dat dat nogal verwarrend als je het ergens anders wel leest. Een 80/88cc bv met lange slag lees ik bij de sets dat het niet hoeft gekotterd te worden. Dat de cilinder pas gemaakt moet worden op het carter zag ik wel ergens. Bedoel je dat soms?
Welke set lijkt het beste? Ik heb er boven een paar genoemd. De uitlaat zal ik ergens moeten kopen dan.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door 42 »

Ik bedoel de spoelpoorten in het carter zelf.
Ik heb zelf een mvt 75cc en de spoelpoorten van de cilinder zijn groter dan die van het carter dus om t maximale uit de cilinder te krijgen moeten de poorten in carter groter.

Stage 6 is niet iedereen even enthousiast over,
Dan eerder de italkit denk ik.
Zou me alleen niet blindstaren op sets, een dopler endurance of barikit competition krukas met italkit, polini of mvt cilinder kan ook prima.

Dit zijn ook leuke cilinders met aardig wat koppel.
https://www.derbipartsshop.nl/top-perfo ... -2006.html
https://www.derbipartsshop.nl/mvt-iron- ... -2006.html
https://www.k-parts.nl/cilinder-polini- ... gLnTfD_BwE
Yor61
Beginnende Derbi fan
Berichten: 46
Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door Yor61 »

Dankjewel zo kan ik een beetje het bos zien want ik zag door de bomen het bos niet meer.
Ok je genoemde oplossingen voor cilinder set en krukas en dan een yasuni uitlaat en een 21 delorto carb.
Het Carter hoeft niet gekotterd te worden met de die krukassen.
De krukassen doppler en barikit zijn dat lange slag krukken? Want die moet je toch hebben voor koppel?
Yor61
Beginnende Derbi fan
Berichten: 46
Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door Yor61 »

Ook even om mee te geven. Ik rij er dagelijks op en ook flinke stukken, 40 tot 80 km per dag. De brommer is dus ook echt een vervoermiddel en het is ook de bedoeling dat het even heel blijft. Ik heb al wat cilinders warm gelopen gehad, en dat zal afstelling en vooral slechte kwaliteit zijn geweest, dus met de komende flinke uitgave moet het ook een beetje heel blijven. Maw zijn deze onderdelen meer race en af en toe sportief gebruik of kan het ook betrouwbaar zijn op de lange duur?
Misschien een rare vraag maar ik vroeg het mij af.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door 42 »

Normale slag.
De echt grote/krachtige cilinders werken vaak met lange slag dacht ik.

Voor dagelijks gebruik met grotere afstanden is een gietijzer cilinder de betere keuze.
Een alu cilinder met 1 zuigerveer gaat harder maar slijt ook een stuk sneller.
De MVT iron max heeft maar een net iets hogere topsnelheid dan een 50 cc maar een bak meer koppel en is behoorlijk slijtvast, ideaal voor dagelijks gebruik.
Ik heb zelf de barikit krukas en heel tevreden over, sinds die er in zit trilt hij met de helft minder en kan veel meer hebben dan wat de cilinder kan leveren dus zal lang meegaan.
Yor61
Beginnende Derbi fan
Berichten: 46
Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door Yor61 »

In de cilinder sets die je noemde zit nogal wat prijsverschil.
Dus top performance cilinder met een barikit 40mm, yasuni uitlaat en 21 mm delorto. Is dat wat?
Yor61
Beginnende Derbi fan
Berichten: 46
Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door Yor61 »

Top performance heeft wel een zuigerveer, niet twee.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Prima cilindertje. Ken ook aantal mensen die de 86 top hadden. Prima merk. Ik zag net dat ze ook een setje verkopen bij Derbi partsshop. Daarin had je een 86+krukas voor 339.

Dat ruimte maken voor de krukas is niet zo'n grote ramp. Dan moet je met een vijl aan de zijde een klein stukje weggalen. Dat is zo gebeurd.

Verder een prima combi met de barikit!
Yor61
Beginnende Derbi fan
Berichten: 46
Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door Yor61 »

Dank je. Ik zal even kijken nu.
De barikit competition heeft een standaard slag lees ik. Klopt dat bij jullie?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door 42 »

yep
Yor61
Beginnende Derbi fan
Berichten: 46
Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door Yor61 »

Is dit iets voor mijn wensen?

https://www.derbipartsshop.nl/mvt-75cc- ... -2006.html

Iets minder cc maar misschien alles van toepassing. Koppel onderin en slijtvast in gebruik.
Yor61
Beginnende Derbi fan
Berichten: 46
Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door Yor61 »

Is alleen geen barikit kruk.....
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door 42 »

Die cilinder had ik ook gepost idd, ik heb em zelf ook, tot nu toe erg tevreden over, prima cilindertje, geen superkwaliteit maar dat zie je vooral in de afwerking, verder is ie prima.
Uitlaat is ook wel goed ook al hebben sommigen toch liever een scr, ik heb er zelf geen ervaring mee, ik rij met de ori uitlaat, beperkt em wel erg qua topsnelheid maar levert wel veel koppel.

Ik dacht dat de mvt krukas ook wel oke is maar heb er ook een paar mindere reviews over gelezen..durf er weinig over te zeggen verder, ik zoek liever zelf goede onderdelen bij elkaar dan 1 set van zelfde merk.
Yor61
Beginnende Derbi fan
Berichten: 46
Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door Yor61 »

Ja de post had ik gelezen daarom kom ik er ook mee.
Ok toch wel wat twijfels dus over bepaalde onderdelen.
Is het wat dat ik de 75cc MVT cilinder neem met een standaard slag barikit competion een ori uitlaat met mijn voca demper en een 21mm carburateur?
Heb ik dan mijn koppel onderin en slijtvastigheid en moet de cilinder nog nagewerkt worden?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door 42 »

Dan heb je dezelfde setup als ik ( op demper na maar die doet weinig met vermogen ), ik heb twv ( tandwielverhouding ) 11-53, doe ongeveer 80 km/h bij 11.5k toeren en trekt prima, ik voel in elke versnelling de voorkant wat omhoog komen, niet dat het wiel loskomt maar je voelt em wel naar het eind van de vering omhoog komen.
Cilinder hoefde niet nagewerkt te worden, wel heb ik dus mn spoelpoorten in carter aan laten passen, de mvt heeft behoorlijk grote spoelpoorten zelf.
Slijtvast idd en het rijdt prima voor dagelijks gebruik, lekker laagtoerig dus je hoeft em niet constant in de hoge toeren te houden wil t een beetje rijden, wat je met de snelle hoogtoerige uitlaten vaak wel hebt.
En wil je toch sneller later dan kun je altijd nog een andere uitlaat nemen.

Ik heb trouwens wel de uitlaat wat aangepast, die past anders niet lekker in de mvt en ik moet vloeibare pakking gebruiken.
Maar dat probleem heb je vaker met grotere cilinders, de ori is daar niet voor gemaakt zeg maar.
Yor61
Beginnende Derbi fan
Berichten: 46
Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc

Re: blokrevisie D50B0

Ongelezen bericht door Yor61 »

Dat wordt dan toch ook een andere uitlaat denk ik want 80 is wel wat weinig voor een 75cc vind ik. Ik reed nu windje mee bijna 100 met een Doppler cil 50cc setje.

Dit is de brommer trouwens

https://share.icloud.com/photos/00fQ5WW ... xSwvDkfQZQ

Ik ga maar eens rekenen en kijken wat ik heb.
Plaats reactie