Pagina 2 van 4

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: ma 08 aug 2022, 20:03
door 42
Mooie brommer, hele mooie bestickering.
Ik zou zelf t ruitje nog zwart maken maar verder is ie echt fraai.

Ik denk dat ik misschien de 90 kan halen als ik tandje groter van voor doe en mn uitlaat is ook nog klein beetje bergrensd door dat pijpje, scheelt een km of vijf per uur.
Maar doe jij 100 met een ori uitlaat ?
Das best uitzonderlijk eigenlijk.

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: ma 08 aug 2022, 22:57
door Brommert_01
Het is niet zo dat je met een grotere cilinder per definitie harder gaat rijden. Sommige cilinders die voor koppel zijn gemaakt zijn niet gemaakt op zo veel mogelijk toeren. Die Doppler is zeer hoogtoerig en heeft tin hoge toeren zijn vermogen en rijdt daar prettig. Bij 50cc en bij 100cc zijn 5000 toeren 5000x de krukas rond. Dat wordt niet spontaan 10 000 zoals veel mensen denken.

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: di 09 aug 2022, 10:50
door Yor61
Dank mannen voor de info en compliment ik wordt er wijzer van.

Op de brommer zit nog een gianelli demper maar is later een voca demper geworden. En ja met 13-52 standaard pijp en voca demper windje mee kwam hij op den duur op de 100.

De doppler cilinder reed idd goed. Het is jammer dat de kruk het begaf na 40.000 (niet aan gedacht na de laatste warmloper om deze te vervangen) want dan had het cil setje nog geleefd.

Wellicht terug naar cilinder set doppler of voor koppel 75cc MVT iron max, doppler kruk, en een goede afstelling en ik ben weer terug naar +/- 100, hoogtoerig met de doppler dat wel. Dat zou wat minder mogen. Ik hoef dan niet de boel steeds op te janken.
Daarachter een 21carb, standaard pijp met voca demper. Zal ik daarbij ook de ontsteking vervangen voor een MVT?

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: di 09 aug 2022, 11:29
door 42
Die mvt met vliegwiel, niet de binnenrotor neem ik aan ?
Zoveel toeren zul je niet maken dat het echt nodig is denk ik.
Binnenrotor vind ik zelf sowieso niks, hogere top maar minder koppel.

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: di 09 aug 2022, 12:35
door Yor61
nee ik zie het is idd niet echt nodig.

Ok is dit het wat het moet worden:
MVT iron max voor wat meer koppel en toch wat vermogen nog
Doppler/Barikit kruk
21mm Carburateur
Standaard pijp met voca demper

Sproeier bezetting? heb nu een 92 hoofdsproeier en een 60 stationair/deellast sproeier bezetting.
Ook nog even naar het luchtfilter. Zal best kunnen dat daar ook nog wat moet gebeuren?

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: di 09 aug 2022, 14:20
door 42
Ik heb even met zo'n schuimfilter gereden, gaf iets meer power maar vooral een bak herrie meer, ik zit zelf niet zo te wachten op extra aandacht zeg maar.
Ik heb sproeier 90 er in zitten, maar dat kan per brommer zo een paar maten schelen.

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: wo 10 aug 2022, 10:46
door Brommert_01
Misschien kan je via manuDRD nog wel aan een mvt milennium komen. Die heeft hij erbij gehad toen hij mijn sx80 project overnam. Ik weet dat hij nu een premium heeft gemonteerd en de Polini front heeft verkocht.

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: wo 10 aug 2022, 11:26
door Yor61
Ok ik ga hem kontakten Dank!

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: wo 10 aug 2022, 15:02
door ManuDRD-Racing
Brommert_01 schreef: wo 10 aug 2022, 10:46 Ik weet dat hij nu een premium heeft gemonteerd en de Polini front heeft verkocht.
Heb een DD😘

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: wo 10 aug 2022, 21:30
door Brommert_01
ManuDRD-Racing schreef: wo 10 aug 2022, 15:02
Brommert_01 schreef: wo 10 aug 2022, 10:46 Ik weet dat hij nu een premium heeft gemonteerd en de Polini front heeft verkocht.
Heb een DD😘
Premium, DD, het zal allemaal😂 ik kan een ontsteking tenminste zelf monteren zonder iets te vragen aan een ander bij problemen 👻
Maar volgens mij heeft hij de milennium nog liggen, toch @ManuDRD-Racing

Verder ben je een prima kerel hoor😉

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: do 11 aug 2022, 10:37
door Yor61
Hallo mannen, Manu heb ik gekontakt en ik dacht dat het om een cilinder ging........ lekker slim. Met het versturen van de vraag naar Manu dacht ik het al mis te hebben. Maar goed keurig antwoordt gekregen van Manu, Bedankt

Dan ook heb ik het over een originele uitlaat gehad, nee dat is het nie! het is een?? maar met een voca demper. Ik denk dat de uitlaat een Gianelli is.

Ik heb besteld een 75cc MVT cilinder kit, een Doppler Edurance krukas en SKF lagers. De 21 carburateur heb ik liggen en snelle uitlaat heb ik dus ook. Hier moet het mee gaan gebeuren. Als de boel in elkaar zit inrijden en dan naar ps tuning voor de fijn afstelling en hopen dat de boel nu eens lang heel blijft.

Best forum leden bedankt voor jullie hulp en wijsheid het was gezellig.

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: do 11 aug 2022, 11:03
door Brommert_01
Vergeet je spruitstuk niet.

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: do 11 aug 2022, 11:03
door Brommert_01
En kijk even of je membraan klepjes nog goed zijn. Kost niks, maar kan na verloop van tijd rare problemen geven

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: do 11 aug 2022, 11:19
door 42
Die uitlaat verklaart idd beter dat je de 100 haalt :D
Veel succes en laat je nog weten hoe het bevalt ?

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: do 11 aug 2022, 11:27
door Yor61
Brommert_01 schreef: do 11 aug 2022, 11:03 Vergeet je spruitstuk niet.
nee ik heb een spruitstuk voor een rs 50 dus daar moet wat aangedaan worden. Gaten komen niet overeen.
Brommert_01 schreef: do 11 aug 2022, 11:03
En kijk even of je membraan klepjes nog goed zijn. Kost niks, maar kan na verloop van tijd rare problemen geven
membraam klepjes nagezien en sluiten, laten geen licht door
42 schreef: do 11 aug 2022, 11:19
Die uitlaat verklaart idd beter dat je de 100 haalt :D
Veel succes en laat je nog weten hoe het bevalt ?
Ja ik kom er op terug als het zover is. Zal even aanduren. volgende week op vakantie.

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: do 11 aug 2022, 13:11
door 42
Plezier :thumbup:

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: vr 30 sep 2022, 10:56
door Yor61
Hallo mannen, terug van vakantie en de boel in elkaar aan het zetten. Paar dingetjes.

Met een 24 kom ik niet uit met het spruitstuk. Voordat ik ga lassen slijpen e.d hebben jullie nog een passend spruitstuk liggen voor mijn rs4 50?

Het powerfilter kan er achter denk ik als ik het tankje weghaal en de aanzuigbuis van de oude carburateur. Zit te denken om het filter in het oude filterhuis te leggen en de aanzuigbuis daar op aan te maken zodat hij niet teveel lawaai maakt.
Maar haal ik ook de snelheden met het originele luchtfilter huis? Ben bang van niet maar misschien vergis ik mij.

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: vr 30 sep 2022, 11:26
door 42
Lukt t ook niet met een draaibaar spruitstuk ?
Ik kon mn Polini 21 met schuimfilter net passend krijgen dan.
Filter in het huis leggen weet ik niet wat dat doet, worth a try denk ik.
Bij mij maakt het trouwens sowieso weinig uit qua topsnelheid of ik schuimfilter of ori filter gebruik, scheelt 1 km/h, maar kan ook aan mij liggen, kreeg de polini niet helemaal lekker afgesteld met t bijpassende polini schuimfilter, wel had ik meer koppel.

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: vr 30 sep 2022, 12:19
door Yor61
Draaibaar spruitstuk moet ik even kijken ,zag ik nog niet voorbij komen.
Ik wil graag dat de carb op dezelfde positie op het membraan blijft staan voor vlotter niveau en mengsel stroom. Dus liefste alu inlaat. Zit het stevigst.
Bestaat er geen k&n filter eigenlijk? iets voor de race jongens. Kan ik het ori filter blijven behouden en waarschijnlijk ook olie tankje.
Ik rij nog met een het pompje en gedeeltelijk gemengd.

Re: blokrevisie D50B0

Geplaatst: vr 30 sep 2022, 13:55
door 42
Je kan een zooi schuursponsjes in het filterhuis proppen.. :crazy:
Nee, geen idee of er kleinere zijn, misschien een ander wel.
Welke heb je nu ?

Waarom rij je met pompje en gemengde benzine ?
Alleen pompje is prima, ga je zelf nog bijmengen dan zit er te veel olie in, 1:50 van pompje is prima, meer is zelfs slecht.