Setup 70 cc airsal

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Renzo gs
Beginnende Derbi fan
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 18:56
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Renzo gs »

Beste
Ik heb een 70 cc erop gezet alleen gaat deze niet sneller als rond de 60 en weet niet zo goed waar ik moet beginnen met sproeier
Setup 70 cc airsal
Uitlaat Stage6 50-80
19 mm carbu sproeier 88
Polini kelk
Standaard membraan
Spruitstuk mezoly 28x32
Als jullie me wat meer uitleg kunnen geven wat beter zou zijn of wat fout is
Bedankt
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door 42 »

Heb je meerdere sproeiers geprobeerd ?
Spruitstuk is 28 mm ?
Renzo gs
Beginnende Derbi fan
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 18:56
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Renzo gs »

Beste
ja meerdere sproeiers alleen weet ik niet in welke maat ik ongeveer moet zitten met deze rijd hij rond de 60 start alleen met choke maar pas na paar keer
En spruitstuk aansluiting is32 en de doorlaat 28
Renzo gs
Beginnende Derbi fan
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 18:56
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Renzo gs »

42 schreef: ma 08 aug 2022, 20:44 Heb je meerdere sproeiers geprobeerd ?
Spruitstuk is 28 mm ?
Beste
ja meerdere sproeiers alleen weet ik niet in welke maat ik ongeveer moet zitten met deze rijd hij rond de 60 start alleen met choke maar pas na paar keer
En spruitstuk aansluiting is32 en de doorlaat 28
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door 42 »

Oke, ik weet t niet zeker maar volgens mij is zo'n grote doorlaat niet gunstig als je maar een 19mm carb hebt...dacht dat gelezen te hebben maar ben niet zeker dus.
Ik weet wel dat ze bij kleine carbs soms een stuffer in t membraan gebruiken voor een betere flow.
Moeilijk starten zou op te kleine sproeier kunnen wijzen, je kan wat maten groter proberen maar ik heb zelf geen ervaring met een 19, wel met een 17,5 en een 21 en daar zit ik rond de 90, dus 88 is niet echt ver daar vanaf, maar groter proberen kan geen kwaad.
Weet je de bougiekleur ?
Renzo gs
Beginnende Derbi fan
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 18:56
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Renzo gs »

42 schreef: ma 08 aug 2022, 22:21 Oke, ik weet t niet zeker maar volgens mij is zo'n grote doorlaat niet gunstig als je maar een 19mm carb hebt...dacht dat gelezen te hebben maar ben niet zeker dus.
Ik weet wel dat ze bij kleine carbs soms een stuffer in t membraan gebruiken voor een betere flow.
Moeilijk starten zou op te kleine sproeier kunnen wijzen, je kan wat maten groter proberen maar ik heb zelf geen ervaring met een 19, wel met een 17,5 en een 21 en daar zit ik rond de 90, dus 88 is niet echt ver daar vanaf, maar groter proberen kan geen kwaad.
Weet je de bougiekleur ?
Top ga ik is even proberen bougie kleur is moeilijk te zeggen omdat deze cilinder nieuw is dus veel olie gebruikt heb met in elkaar te steken en redelijk proberen afstellen is deze bougie hellemaal vuil
Mvg
Renzo gs
Beginnende Derbi fan
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 18:56
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Renzo gs »

Renzo gs schreef: ma 08 aug 2022, 22:29
42 schreef: ma 08 aug 2022, 22:21 Oke, ik weet t niet zeker maar volgens mij is zo'n grote doorlaat niet gunstig als je maar een 19mm carb hebt...dacht dat gelezen te hebben maar ben niet zeker dus.
Ik weet wel dat ze bij kleine carbs soms een stuffer in t membraan gebruiken voor een betere flow.
Moeilijk starten zou op te kleine sproeier kunnen wijzen, je kan wat maten groter proberen maar ik heb zelf geen ervaring met een 19, wel met een 17,5 en een 21 en daar zit ik rond de 90, dus 88 is niet echt ver daar vanaf, maar groter proberen kan geen kwaad.
Weet je de bougiekleur ?
Top ga ik is even proberen bougie kleur is moeilijk te zeggen omdat deze cilinder nieuw is dus veel olie gebruikt heb met in elkaar te steken en redelijk proberen afstellen is deze bougie hellemaal vuil
Mvg
Spruitstuk weet ik niet goed aangezien er op mijn carbu een 25 mm aansluiting zit en het spruitstuk is 28 mm
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Het punt is dat je enkel een kelk gebruikt. Je me heel is veel te arm. Een kelk heeft ook geen zin. Haal eerst eens een luchtfilter. Bijvoorbeeld een twinair schuim filter. Ga dan eens een sproeier proberen rond de 90 en testen.
Renzo gs
Beginnende Derbi fan
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 18:56
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Renzo gs »

Brommert_01 schreef: ma 08 aug 2022, 22:53 Het punt is dat je enkel een kelk gebruikt. Je me heel is veel te arm. Een kelk heeft ook geen zin. Haal eerst eens een luchtfilter. Bijvoorbeeld een twinair schuim filter. Ga dan eens een sproeier proberen rond de 90 en testen.
Deze heb ik ook liggen ik ga testen en ik laat je weten bedankt

Op hoeveel zou ik dan mijn luchtschroef moeten zetten Mvg
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door 42 »

Als alles goed afgesteld is en er nergens valse lucht is dan zou de luchtstelschroef op anderhalve slag uitgedraaid horen te staan.
Renzo gs
Beginnende Derbi fan
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 18:56
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Renzo gs »

42 schreef: di 09 aug 2022, 08:29 Als alles goed afgesteld is en er nergens valse lucht is dan zou de luchtstelschroef op anderhalve slag uitgedraaid horen te staan.
Beste
Weet u mss of een originele onsteking van derbi begrensd zijn derbi is van 2006
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nee, die is niet begrensd. Vanaf 2011 vgm. Waarom zou je überhaupt eigenlijk met enkel een kelk rijden dit is alleen voor heel opgefokte circuit brommers.

Verder moet de luchtschroef inderdaad 1,5 slag uit staan.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door 42 »

Vanaf 2018 toch ?
Renzo gs
Beginnende Derbi fan
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 18:56
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Renzo gs »

Brommert_01 schreef: wo 10 aug 2022, 10:35 Nee, die is niet begrensd. Vanaf 2011 vgm. Waarom zou je überhaupt eigenlijk met enkel een kelk rijden dit is alleen voor heel opgefokte circuit brommers.

Verder moet de luchtschroef inderdaad 1,5 slag uit staan.
Oké topt bedankt ga er vandaag aan beginnen en laat het jullie weten
Renzo gs
Beginnende Derbi fan
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 18:56
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Renzo gs »

Hey heb vandaag alles verandert en hij rijdt wel beter en start beter denk dat hij nu rondt de 70-80 gaat alleen als de brommer aan staat wilt hij niet in neutraal enkel als hij uit staat gaat hij in neutraal hoe komt dit bedankt
Renzo gs
Beginnende Derbi fan
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 18:56
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Renzo gs »

Hey heb vandaag alles verandert en hij rijdt wel beter en start beter denk dat hij nu rondt de 70-80 gaat alleen als de brommer aan staat wilt hij niet in neutraal enkel als hij uit staat gaat hij in neutraal hoe komt dit bedankt
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nou, dat is mooi kut. Dat is ligt enkel aan je voet, of hoe de bak in elkaar is gezet. heb je bij andere versnellingen ook een probleem? En wat doet hij als je van 2 naar 1 schakelt? Even niks? Blokkeerd die? Of wat?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

En is dat als je rijdt? Of als je met draaiende motor stilstaat? Als je rijdt zou het waarschijnlijk wel willen en staan je tanden op een ongelukkige positie. Dat kan vaker gebeuren.
Renzo gs
Beginnende Derbi fan
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 18:56
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Renzo gs »

Brommert_01 schreef: wo 10 aug 2022, 21:25 En is dat als je rijdt? Of als je met draaiende motor stilstaat? Als je rijdt zou het waarschijnlijk wel willen en staan je tanden op een ongelukkige positie. Dat kan vaker gebeuren.
Als hij gewoon staat te draaien gaat hij niet in neutraal als hij dan uitstaat gaat dit zonder problemen de rest van de versnellingen gaan perfect ook tijdens het rijden .
Renzo gs
Beginnende Derbi fan
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 18:56
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Re: Setup 70 cc airsal

Ongelezen bericht door Renzo gs »

Kan het niet zijn door mijn koppeling kabel da zacht of hardt staat deze heb ik nog maar net vervangen en ervoor ging wel alles nog goed
Plaats reactie