vraagje over membraan

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
yes_rico_kaboom_
Beginnende Derbi fan
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 12 aug 2022, 03:28
Vervoersmiddel: Rieju mrx 2008 70cc derbi senda evo 2010 50cc potenza 3

vraagje over membraan

Ongelezen bericht door yes_rico_kaboom_ »

heyyy ik had een vraagje

maakt het uit wat voor membraan je hebt?
en kan iemand mij het verschil uit leggen dus die doorzichtige plaatjes en carbon?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3790
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: vraagje over membraan

Ongelezen bericht door 42 »

Voor een snelle setup zijn de dure membranen beter, voor een standaard setup is eens standaard membraan prima.
Carbon gaat wat langer mee en er zijn dunnere plaatjes van te krijgen wat voor een betere gasreactie zou zorgen.
Zoiets dacht ik.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 760
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: vraagje over membraan

Ongelezen bericht door Erwin P »

Carbon kan inderdaad dunner, daardoor kan hij sneller open en dicht waardoor hij op hogere toerentallen kan draaien. De echt fancy membranen hebben ook meer en kortere klepjes. Die kunnen nog sneller bewegen en dus nog hogere toerentallen halen.

De standaard membranen zullen op die toerentallen open blijven staan en dus mengsel terugblazen je carb in en minder vuldruk in de cilinder opleveren.
yes_rico_kaboom_
Beginnende Derbi fan
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 12 aug 2022, 03:28
Vervoersmiddel: Rieju mrx 2008 70cc derbi senda evo 2010 50cc potenza 3

Re: vraagje over membraan

Ongelezen bericht door yes_rico_kaboom_ »

Erwin P schreef: zo 21 aug 2022, 15:02 Carbon kan inderdaad dunner, daardoor kan hij sneller open en dicht waardoor hij op hogere toerentallen kan draaien. De echt fancy membranen hebben ook meer en kortere klepjes. Die kunnen nog sneller bewegen en dus nog hogere toerentallen halen.

De standaard membranen zullen op die toerentallen open blijven staan en dus mengsel terugblazen je carb in en minder vuldruk in de cilinder opleveren.
ah oke topper ik heb namelijk merk onbekend membraan met

polini pwk 24mm
airsal 70cc
moet ik carbonnen plaatjes halen of geheel nieuw membraan
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: vraagje over membraan

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Plaatjes is goed zat.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 760
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: vraagje over membraan

Ongelezen bericht door Erwin P »

Airsal 70 draait maar 11K toeren oid toch? Zou dan gewoon lekker origineel blijven als hij nog goed is.
yes_rico_kaboom_
Beginnende Derbi fan
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 12 aug 2022, 03:28
Vervoersmiddel: Rieju mrx 2008 70cc derbi senda evo 2010 50cc potenza 3

Re: vraagje over membraan

Ongelezen bericht door yes_rico_kaboom_ »

Erwin P schreef: zo 21 aug 2022, 21:24 Airsal 70 draait maar 11K toeren oid toch? Zou dan gewoon lekker origineel blijven als hij nog goed is.
ah oke top thx voor de snelle reacties <3
Plaats reactie