heyyy ik had een vraagje
maakt het uit wat voor membraan je hebt?
en kan iemand mij het verschil uit leggen dus die doorzichtige plaatjes en carbon?
vraagje over membraan
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 39
- Lid geworden op: vr 12 aug 2022, 03:28
- Vervoersmiddel: Rieju mrx 2008 70cc derbi senda evo 2010 50cc potenza 3
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3790
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: vraagje over membraan
Voor een snelle setup zijn de dure membranen beter, voor een standaard setup is eens standaard membraan prima.
Carbon gaat wat langer mee en er zijn dunnere plaatjes van te krijgen wat voor een betere gasreactie zou zorgen.
Zoiets dacht ik.
Carbon gaat wat langer mee en er zijn dunnere plaatjes van te krijgen wat voor een betere gasreactie zou zorgen.
Zoiets dacht ik.
-
- Pro tuner
- Berichten: 760
- Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Re: vraagje over membraan
Carbon kan inderdaad dunner, daardoor kan hij sneller open en dicht waardoor hij op hogere toerentallen kan draaien. De echt fancy membranen hebben ook meer en kortere klepjes. Die kunnen nog sneller bewegen en dus nog hogere toerentallen halen.
De standaard membranen zullen op die toerentallen open blijven staan en dus mengsel terugblazen je carb in en minder vuldruk in de cilinder opleveren.
De standaard membranen zullen op die toerentallen open blijven staan en dus mengsel terugblazen je carb in en minder vuldruk in de cilinder opleveren.
Revisie, reparatie en onderdelen: https://www.marktplaats.nl/u/erwin-van-putten/16770648/ viewtopic.php?f=14&t=26593
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 39
- Lid geworden op: vr 12 aug 2022, 03:28
- Vervoersmiddel: Rieju mrx 2008 70cc derbi senda evo 2010 50cc potenza 3
Re: vraagje over membraan
ah oke topper ik heb namelijk merk onbekend membraan metErwin P schreef: ↑zo 21 aug 2022, 15:02 Carbon kan inderdaad dunner, daardoor kan hij sneller open en dicht waardoor hij op hogere toerentallen kan draaien. De echt fancy membranen hebben ook meer en kortere klepjes. Die kunnen nog sneller bewegen en dus nog hogere toerentallen halen.
De standaard membranen zullen op die toerentallen open blijven staan en dus mengsel terugblazen je carb in en minder vuldruk in de cilinder opleveren.
polini pwk 24mm
airsal 70cc
moet ik carbonnen plaatjes halen of geheel nieuw membraan
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: vraagje over membraan
Plaatjes is goed zat.
-
- Pro tuner
- Berichten: 760
- Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Re: vraagje over membraan
Airsal 70 draait maar 11K toeren oid toch? Zou dan gewoon lekker origineel blijven als hij nog goed is.
Revisie, reparatie en onderdelen: https://www.marktplaats.nl/u/erwin-van-putten/16770648/ viewtopic.php?f=14&t=26593
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 39
- Lid geworden op: vr 12 aug 2022, 03:28
- Vervoersmiddel: Rieju mrx 2008 70cc derbi senda evo 2010 50cc potenza 3
Re: vraagje over membraan
ah oke top thx voor de snelle reacties <3