Juiste onderdelen voor opvoeren derbi?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
SamHermans
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: do 25 nov 2021, 00:06
Vervoersmiddel: Tomos A35
Derbi Senda SM

Juiste onderdelen voor opvoeren derbi?

Ongelezen bericht door SamHermans »

Beste derbi rijders,

Ik heb al een maandje of 4 een 50cc derbi met een x fight uitlaat eronder. Heb d’r veel aan gedaan en loopt perfect. Nu wil ik hem gaan opvoeren want ik wil wat snellers hebben. Dus bij deze de vraag of ik zo alles op m’n lijst heb wat ik nodig heb. Mis ik iets of moet dit goed zijn?

-doppler endurance krukas
-stage6 77cc(streetrace of big racing, wat is het verschil?)
-stage6/polini 5plaatskoppeling
-Malossi vl6 membraan
-Melozy 21-25mm spruitstuk heb ik al
-Melozy 21mm carb + filter heb ik al(is dit prima of wordt 24mm+ aangeraden?)
-uitlaat weet ik nog niet zeker, misschien een scr corse 50/70 onderlangs of een yasuni r3?

Alvast bedankt!
MaxLimited07
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 10:01
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing limited edition 2007

Re: Juiste onderdelen voor opvoeren derbi?

Ongelezen bericht door MaxLimited07 »

Beste Sam,

-het verschil is dat streetrace gietijzeren cilinder is en big racing aluminium is.
-zelf raad ik aan om niet de doppler endurance op de stage 6 te zetten, heb wel eens langs zien komen dat die kruk as die nieuw was is verbogen door
de power van de stage 6 cilinder dus ik raad aan om de HPC stage 6 kruk as er bij te nemen aangezien die perfect op elkaar zijn afgestemd.
-Verder raad ik aan om geen mezoly carb te kopen maar een ander alternatief zoals, polini, dellorto of stage 6.
-verder als je nog wat kosten zou willen besparen zou je prima dmp koppelings platen kunnen nemen met zwarte malossi veertjes,
-kwa uitlaat moet je eerder gaan voor 70/80 of zelfs 80/90 als je er een dikke set up van bouwt. ook altijd handig om even een sproeier setje mee te
bestellen maar voor de rest ziet het er goed uit
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Juiste onderdelen voor opvoeren derbi?

Ongelezen bericht door 42 »

Er was pas iemand hier met afstelproblemen die idd door de Mezoly carb kwamen en pas opgelost werden met een echt merk carb.
Maar je kan geluk hebben.
Als je het volle vermogen wilt van de cilinder zul je wel ook de spoelpoorten in het carter moeten aanpassen dacht ik.
MaxLimited07
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 10:01
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing limited edition 2007

Re: Juiste onderdelen voor opvoeren derbi?

Ongelezen bericht door MaxLimited07 »

wat 42 hier zegt klopt helemaal!
SamHermans
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: do 25 nov 2021, 00:06
Vervoersmiddel: Tomos A35
Derbi Senda SM

Re: Juiste onderdelen voor opvoeren derbi?

Ongelezen bericht door SamHermans »

MaxLimited07 schreef: wo 14 sep 2022, 11:42 Beste Sam,

-het verschil is dat streetrace gietijzeren cilinder is en big racing aluminium is.
-zelf raad ik aan om niet de doppler endurance op de stage 6 te zetten, heb wel eens langs zien komen dat die kruk as die nieuw was is verbogen door
de power van de stage 6 cilinder dus ik raad aan om de HPC stage 6 kruk as er bij te nemen aangezien die perfect op elkaar zijn afgestemd.
-Verder raad ik aan om geen mezoly carb te kopen maar een ander alternatief zoals, polini, dellorto of stage 6.
-verder als je nog wat kosten zou willen besparen zou je prima dmp koppelings platen kunnen nemen met zwarte malossi veertjes,
-kwa uitlaat moet je eerder gaan voor 70/80 of zelfs 80/90 als je er een dikke set up van bouwt. ook altijd handig om even een sproeier setje mee te
bestellen maar voor de rest ziet het er goed uit
Bedankt voor de reactie!
-Ah oke, blijkbaar heeft de een 1 zuigerveer en de ander twee, kwam ik ook nog achter vandaag.
-Dan ga ik denk ik de stage6 krukas kopen, zag het een en ander voorbijkomen van die van doppler namelijk en die was niet achterlijk duur maar logisch dat die dan beter op elkaar afgesteld zijn.
-Die koppelingsplaten kan ik nog een nieuw setje van stage6 van een vriend overkopen dus dat is niet super duur dan.
-ah oke dan ga ik dat zeker niet doen, dacht ik zet hem er even tussen want ik had die toevallig nog liggen, de Melozy carburateur. Maar dan beter een dellorto of dergelijke kopen ja. Dan denk ik ook eerder een 24mm dan 21mm?
-Dan ga ik ook maar eens even zoeken naar 70 tot 90 uitlaten.

Bedankt voor de reactie in ieder geval, heb ik zeker wat aan aangezien dit de eerste schakel wordt die ik ga opvoeren(eerder wel tomossen gedaan).
SamHermans
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: do 25 nov 2021, 00:06
Vervoersmiddel: Tomos A35
Derbi Senda SM

Re: Juiste onderdelen voor opvoeren derbi?

Ongelezen bericht door SamHermans »

42 schreef: wo 14 sep 2022, 12:37 Er was pas iemand hier met afstelproblemen die idd door de Mezoly carb kwamen en pas opgelost werden met een echt merk carb.
Maar je kan geluk hebben.
Als je het volle vermogen wilt van de cilinder zul je wel ook de spoelpoorten in het carter moeten aanpassen dacht ik.
Ah dan ga ik zeker een nieuwe kopen van een goed merk!
Spoel poorten heb ik zelf nog nooit gedaan dus dat zal ik een vriend even moeten vragen dan. Bedankt!
MaxLimited07
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 10:01
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing limited edition 2007

Re: Juiste onderdelen voor opvoeren derbi?

Ongelezen bericht door MaxLimited07 »

zelf raad ik aan om sws eerder richting 24 te gaan, wil je echt het maximale uit je cilinder halen kan je zelfs naar 28 gaan maar dan heb je ook een ander spruitstuk nodig verwacht ik maar die keuzen is natuurlijk helemaal aan jou.
met een 24mm valt in elk geval prima te rijden!
Plaats reactie