Áirsal '77cc' vraagje

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Dylhen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: di 04 mei 2021, 23:10
Vervoersmiddel: Derbi GPR-R50 Custom caferacer

Áirsal '77cc' vraagje

Ongelezen bericht door Dylhen »

Beste leden,

Op het moment ben ik bezig met het langzaam opbouwen van mijn GPR (2001) met OT blok.

Nu was ik benieuwd of iemand ervaringen heeft met deze aluminium Airsal cilinder met 2 zuigerringen. Weet dat Airsal bij sommige niet de favoriet zijn of juist wel, ben vooral benieuwd naar prestaties en setup die gebruikt was.

Hier een 2 links waar ze verkocht worden.
https://www.ezrider.nl/product/cilinder ... -6cc-50mm/
https://www.bromfietsshop.nl/airsal-rac ... -2006.html

Ben ook wel benieuwd of iemand mij kan vertellen of dit het waard is t.o.v. de Airsal 72,4cc 'racing' met 2 zuigerveren. Kon verder ook geen verschil uithalen over de timingen etc omdat niemand zijn specefieke airsal aanduidt op de fora.

https://airsal.com/CATAIRSAL2019-50CC.pdf

In dit bestandje op bij nummer 4 staan de cilinders (EURO 2) van 50-78,5cc ook allemaal onder dezelfde kolom. Duidt dit dan op zelfde timingen maar een grotere boring (snap wel dat er verschil in zit tussen gebruikte zuigers)?

Groet Dylan
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Áirsal '77cc' vraagje

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Het hangt er vanaf hoever je gaat. Als je simpel een nieuwe 70cc wilt zou ik voor de goedkoopste gaan. Het verschil in timing ga je niet merken of nodig hebben voor sportief straatgebruik
Dylhen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: di 04 mei 2021, 23:10
Vervoersmiddel: Derbi GPR-R50 Custom caferacer

Re: Áirsal '77cc' vraagje

Ongelezen bericht door Dylhen »

Ja vroeg me vooral af wat nou de echte verschillen waren behalve cc's
Plaats reactie