derbi valt dood tijdens rijden

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi valt dood tijdens rijden

Ongelezen bericht door 42 »

Moeilijk te zien maar zou idd wit kunnen zijn.
Is iig te veel rook voor het goeie, ergens lekt er iets.
MaxLimited07
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 10:01
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing limited edition 2007

Re: derbi valt dood tijdens rijden

Ongelezen bericht door MaxLimited07 »

ik denk eerlijk gezegd niet dan het koelvloeistof is die lekt want mijn koelvloeistof blijft netjes op pijl en hoor ook niks fluiten dus aan een lekke pakking zit ik ook niet te denken, vandaar kwam ik uit op een lekke kruk as kering, zou dat zo'n grote impact kunnen hebben op de performance aangezien die nu voor geen meter loopt?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi valt dood tijdens rijden

Ongelezen bericht door 42 »

Als er veel olie lekt zal de bougie vet slaan en ook zal het mengsel slechter verbranden..maar of dat het stilvallen veroorzaakt durf ik niet te zeggen.
MaxLimited07
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 10:01
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing limited edition 2007

Re: derbi valt dood tijdens rijden

Ongelezen bericht door MaxLimited07 »

dat vraag ik mij dus ook af, krukas keerring vervangen is gelukkig niet het moeilijkste werk dus ga dat maar eens proberen maar ben er inderdaad ook sceptisch over want dan moet die keerring wel finaal lek zijn in een keer wilt die dit veroorzaken lijkt mij
MaxLimited07
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 10:01
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing limited edition 2007

Re: derbi valt dood tijdens rijden

Ongelezen bericht door MaxLimited07 »

ik zou even een update geven

-krukas kering vervangen, was het probleem niet.
-nieuw polini 360 graden spruitstuk er op gezet aangezien de oude aan vervanging toe was
-nieuwe pakking set voor de cillinder er op gezet

helaas is het probleem nog steeds niet gevonden.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: derbi valt dood tijdens rijden

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Bedankt voor de update, maar wel spijtig voor je dat het nog steeds niet is opgelost. :wall:
bjorn_drd racing
Beginnende Derbi fan
Berichten: 47
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 20:54
Vervoersmiddel: derbi senda sm drd racing 2007

Re: derbi valt dood tijdens rijden

Ongelezen bericht door bjorn_drd racing »

MaxLimited07 schreef: wo 02 nov 2022, 12:22 ik zou even een update geven

-krukas kering vervangen, was het probleem niet.
-nieuw polini 360 graden spruitstuk er op gezet aangezien de oude aan vervanging toe was
-nieuwe pakking set voor de cillinder er op gezet

helaas is het probleem nog steeds niet gevonden.
Heb dit onderwerp nu gelezen en heb precies hetzelfde probleem en weet ook niet hoe ik het moet verhelpen🥲 denk dat ik ook maar een keer me krukas keering ga bekijken🤕🤕
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: derbi valt dood tijdens rijden

Ongelezen bericht door gpr050 »

Vervelend dat’ie nogsteeds niet goed loopt. Lastig probleem. Het is raar dat’ ie hiervoor goed liep en nu in een ander frame niet, zonder veranderde onderdelen.
In de basis moet het blok brandstof, lucht, ontsteking en compressie hebben om te kunnen lopen.
Wat je nog zou kunnen proberen of het toch niet aan voldoende benzine toevoer op toeren ligt. Door een apart tankje (plastic fles) met benzine direct op je carburateur aan te sluiten. Als dit het probleem niet oplost, moet het een van de andere items zijn.
Krukas keerringen lijkt mij onwaarschijnlijk, tenzij ze er echt uit liggen. De klacht die jij hebt is van de een op de andere dag ontstaan.
MaxLimited07
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 10:01
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing limited edition 2007

Re: derbi valt dood tijdens rijden

Ongelezen bericht door MaxLimited07 »

weer een kleine update,
brommer is gebracht naar Jos Dijkman en word daar van top tot teen onderzocht dus de uitslag van wat het was volgt binnenkort!
daar gaan mijn centjes
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi valt dood tijdens rijden

Ongelezen bericht door 42 »

Dat zal wat gaan kosten als je pech hebt ja, gelukkig is Dijkman wel een redelijk betrouwbare zaak, er zijn tig slechtere iig.
Ben benieuwd, het is altijd lastig om van afstand zo'n probleem op te lossen, hopelijk weten zij het probleem wel snel te vinden.
MaxLimited07
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 10:01
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing limited edition 2007

Re: derbi valt dood tijdens rijden

Ongelezen bericht door MaxLimited07 »

het grote probleem is helaas niet gevonden, ik heb hem terug gekregen zonder luchtfilter en met een voorontsteking die op 0mm stond, dat is nooit goed voor een mvt want deze hebben meer nodig. al met al totaal niet tevreden over de service van jos dijkman want heb nu dus 180 euro moeten aftikken voor nieuwe olie en nieuwe koelvloeistof, toen ik eenmaal thuis was zelf nog een beetje mee aan de gang gegaan en een kelk er op gezet met gaas ervoor en een pantie als luchtfilter, daar liep die redelijk op maar alsnog niet goed. Toen had ik de voorontstekking gezet naar 0.35mm voor ontstekking gewoon om te testen wat die deed want het blok kon namenlijk toch niet slechter lopen. en tada hij rijd als een beest, top ligt op 130 en trekt in de powerband monsterlijk hard, mag alsnog wel ff lekker gaan afstellen want voor die in de powerband komt stottert die als een gek.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi valt dood tijdens rijden

Ongelezen bericht door 42 »

Wauw..das verassend dat ze zulk slecht werk leveren..
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: derbi valt dood tijdens rijden

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Tja, ik weet niet hoe het bij Jos is maar soms is er een nieuwe werknemer in de/een zaak en als die slecht werk aflevert krijgt het bedrijf een slechte naam.

Maar kan ook dat er wat is misgelopen. Meestal helpt het als je het bedrijf daar op aanspreekt want die willen geen slechte naam.
MaxLimited07
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 10:01
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing limited edition 2007

Re: derbi valt dood tijdens rijden

Ongelezen bericht door MaxLimited07 »

ik wil jos niet zwart maken hoor verre van, vind het alleen bijzonder dat werknemers van hem mijn brommer "afstellen" zonder enige kennis van mvt blijkbaar en later blijkt dat die dus helemaal niet afgesteld is.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi valt dood tijdens rijden

Ongelezen bericht door 42 »

Heel af en toe hoe je vaker slechte berichten over Jos maar echt bij uitzondering.
En iedereen kan idd een slechte dag oid hebben maar ik zou ze er toch op aanspreken ja, dit hoef je niet te accepteren, dat er iets van kosten zijn voor olie e.d. oke, maar 180 voor dit resultaat is niet acceptabel.
Plaats reactie