stage 6 77cc big racing stottert

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Ott00
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07 jan 2023, 01:58
Vervoersmiddel: Derbi drd limited edition 08

stage 6 77cc big racing stottert

Ongelezen bericht door Ott00 »

Ik heb sinds kort een stage 6 77cc big racing alu cilinder die ik nog ruim 150km in moet rijden

Nu stottert hij echt nog flink totdat ik wat verder door trek geen idee of ik het ben en de cc's niet gewend ben of dat het met andere afstelling te maken heeft....?

Ik heb een 21mm cp met sproeier 115 wat volgensmij wel prima moet zijn of moet het groter zijn?

Ook heb ik wel erg rijk gemeng maar dat kan niet kwaad voor een nieuwe cinder
Zal volgende keer 1 op 50 tanken met wat extras
Zou iemand weten wat het probleem kan zijn?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: stage 6 77cc big racing stottert

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Hoe zou in principe gewoon door alle toeren soepel moeten gaan als hij goed is afgesteld. Ik zou idd andere sproeier proberen of gasnaaldstand veranderen en kijken hoe hij daar op reageert.
Ott00
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07 jan 2023, 01:58
Vervoersmiddel: Derbi drd limited edition 08

Re: stage 6 77cc big racing stottert

Ongelezen bericht door Ott00 »

Skakelbr schreef: do 12 jan 2023, 17:14 Hoe zou in principe gewoon door alle toeren soepel moeten gaan als hij goed is afgesteld. Ik zou idd andere sproeier proberen of gasnaaldstand veranderen en kijken hoe hij daar op reageert.
klopt ik ga eerst maar eens weer 1:50 mengen en kijken wat dat doet en anders sproeier veranderen maar de ene zegt groter de andere kleiner en ik hoop het gewoon te kunnen doen met 115 maarja ik laat wel weten hoe het gaat
Ott00
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07 jan 2023, 01:58
Vervoersmiddel: Derbi drd limited edition 08

Re: stage 6 77cc big racing stottert

Ongelezen bericht door Ott00 »

op mn vorige cilinder(malossi mhr team 50) met zelfde setup als nu ging alles wel vloeiend behalve powerband in zn 2 , en mn velg aan mn uitlaat kant was helemaal zwart van de olie dus het was voor die 50 een te grote sproeier denk ik, dus ik denk dat het voor deze cilnder misschien net moet kunnen
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: stage 6 77cc big racing stottert

Ongelezen bericht door 42 »

Blijkbaar als ie stottert niet.
Goed afstellen kan soms op een paar maten groter of kleiner aankomen..en dan heb je idd de gasnaald nog.
Gewoon wat verschillende sproeiers proberen en kijken wat het verschil is, t is even wat werk maar dat is nu eenmaal niet anders met afstellen.
Ott00
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07 jan 2023, 01:58
Vervoersmiddel: Derbi drd limited edition 08

Re: stage 6 77cc big racing stottert

Ongelezen bericht door Ott00 »

42 schreef: do 12 jan 2023, 17:49 Blijkbaar als ie stottert niet.
Goed afstellen kan soms op een paar maten groter of kleiner aankomen..en dan heb je idd de gasnaald nog.
Gewoon wat verschillende sproeiers proberen en kijken wat het verschil is, t is even wat werk maar dat is nu eenmaal niet anders met afstellen.
klopt ik begin het langzamerhand ook te beseffen en tis alles behalve leuk, toch zit ik ergens me en dat is dat het me toch sterk lijkt dat de sproeier kleiner moet want het zijn toch 27cc's meer dan de 50 en die liep wel goed met 115 en groter zou dan toch juist meer moeten stotteren?
mn enigste hoop is dat hij veelste rijk is gemend en dat nog iets uit gaat maken maar daar kom ik morgen pas achter
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: stage 6 77cc big racing stottert

Ongelezen bericht door 42 »

De mhr is ook een krachtige cilinder die flink wat vraagt.
Ook al is een 115 aan de grote kant, misschien had je toen valse lucht oid, geen idee.
Maar het gaat vooral om de mengverhouding van lucht en benzine en die veranderd niet heel veel met grotere cilinder.
Ik reed met een 50cc en 17,5 carb met sproeier 93, nu met een 75cc 21mm carb maar nog steeds sproeier 93, die is zelfs nog aan de grote kant gek genoeg, snap ik als ik heel eerlijk ben ook niet helemaal, ik vermoed dat de uitlaat meer bepalend is wat dat betreft.
Ott00
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07 jan 2023, 01:58
Vervoersmiddel: Derbi drd limited edition 08

Re: stage 6 77cc big racing stottert

Ongelezen bericht door Ott00 »

42 schreef: do 12 jan 2023, 22:56 De mhr is ook een krachtige cilinder die flink wat vraagt.
Ook al is een 115 aan de grote kant, misschien had je toen valse lucht oid, geen idee.
Maar het gaat vooral om de mengverhouding van lucht en benzine en die veranderd niet heel veel met grotere cilinder.
Ik reed met een 50cc en 17,5 carb met sproeier 93, nu met een 75cc 21mm carb maar nog steeds sproeier 93, die is zelfs nog aan de grote kant gek genoeg, snap ik als ik heel eerlijk ben ook niet helemaal, ik vermoed dat de uitlaat meer bepalend is wat dat betreft.
brommers het blijven toch leuke dingen he......
agja ik kijk morgen wat de andere mengverhouding doet en anders even met sproeiers spelen alleen dat kost ook weer geld:/
tenslotte haal ik hem ook niet helemaal open en op hogere toeren doet hij het wel en moet hem ook nog inrijden dusjaa....
Plaats reactie