Derbi wok afvoeren

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
WicherH
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 20 dec 2022, 19:16
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2011
Skyteam dax 2009

Derbi wok afvoeren

Ongelezen bericht door WicherH »

Beste,

Ik weet niet of ik dit hier mag vragen, anders mag het verwijderd worden.

Ik heb een derbi DRD Pro 2011 waar ik onlangs een wok mee gekregen heb.
Setupje:
Alles origineel 50cc met een leovince x-fight uitlaatje, top ligt daardoor rond de 80km/h

De brommer is suuper netjes en geheel origineel op de uitlaat na. Mijn vraag gaat ook over het begrenzen van de brommer.

Is een leovince uitlaat goedgekeurd? Of moet ik voor de keuring een originele uitlaat zien te regelen?
Als de leovince wel mag stop ik daar gewoon een prop in, maar ik was niet van plan hem daarna af te stellen. Is het te doen om alleen voor de keuring een prop in de uitlaat te stoppen zonder de brommer daarna af te stellen? Dat betekend dat ik hooguit 50 kilometer rij op een niet goed afgestelde brommer (heen en terug naar de rdw). Valt dat bij de keuring dan ook op als ie niet goed afgesteld is en mogelijk beroerd loopt? Is dat dan ook een afkeur? Afstellen kost mij namelijk weer geld en tijd, vooral het 1e heb ik niet meer na 450 euro aan boetes en een wok :D .

Hopelijk weten jullie hier meer van,

Groeten Wicher
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi wok afvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Ligt een beetje aan de keurder, als ze echt moeilijk willen doen moet idd alles origineel zijn maar meestal kijken ze gewoon of je niet te hard gaat dacht ik.
Op zich is een leovince met prop straatlegaal.

Als ie beroerd loopt dan zouden ze het vermoeden kunnen krijgen dat je ergens een elektronische begrenzer hebt zitten en dan houden ze je brommer voor een uitgebreid onderzoek, zou ik niet doen dus en zoveel werk is afstellen nou ook weer niet, sproeier 80 of iets in die buurt erin en daarna weer de sproeier die er nu in zit.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Derbi wok afvoeren

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Perfecte afstelling zal niet nodig zijn maar hij moet wel gewoon normaal lopen. Als het goed is zou een leovince geen probleem moeten zijn aangezien deze een keurmerk heeft en straatlegaal is.
WicherH
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 20 dec 2022, 19:16
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2011
Skyteam dax 2009

Re: Derbi wok afvoeren

Ongelezen bericht door WicherH »

Oh top dan moet het vast goedkomen. Dan schuif ik er gewoon een prop in en dan zie ik wel hoe ie loopt. Als ie wel wat beroerd en schokkend loopt stel ik 'm wel fftjes af.
Verder had ik nog een vraag die zo ineens in me opkwam, ook wel belangrijk voor de keuring alleen het heeft niet met op- of afvoeren te maken.
Mijn voorband is eigenlijk een achterband die tegen de 'normale' draairichting in gemonteerd is. Dat wil zeggen dat het profiel op mijn voorband van buiten naar binnen loopt (wat op brommers/motoren juist geen probleem moet zijn i.v.m. remmen). Maar mijn profiel zit dus als het ware wel goed op de voorband maar de pijl met de draairichting niet omdat het dus eigenlijk een achterband is. Kijken ze bij het keuren naar de pijl of naar het profiel? Als ze naar de pijl kijken betekend het dus een afkeur voor mij maar als ze naar het profiel kijken wordt ie daarop wel goedgekeurd. Hopelijk weten jullie dit.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi wok afvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Kan me niet voorstellen dat ze daar over vallen, hooguit doen ze nog een remtest.
Dan moet je net de grootste mierenneuker vd rdw hebben.
WicherH
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 20 dec 2022, 19:16
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2011
Skyteam dax 2009

Re: Derbi wok afvoeren

Ongelezen bericht door WicherH »

Ooh top dan weet ik voor nu voldoende, hartstikke bedankt!

Dus een nieuw achterlicht (ivm kapot remlicht), nieuwe claxon, prop in de uitlaat, uitlaat goed vastzetten (mist 1 boutje aan de flens) en een linkerspiegel. Volgensmij kom ik er dan nog erg goed vanaf met mn wok :D
Hopelijk laten ze me daarna ook eens met rust met dat stomme laserapparaat :x

Wat mij betreft mag het topic op slot
Plaats reactie