Afstel probleem

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Afstel probleem

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Ik heb onlangs een 70cc airsal op m'n brommer gezet :woot: maar hij blijft nogal erg stotteren. Setup is 70cc airsal, 17.5mm carb nu met sproeier 98, had eerst 118 maar daar liep hij nog slechter mee, leovince x-fight uitlaat (valt meteen uit als ik hem dicht hou). eerst was mijn koppakking lek en heb er een nieuwe pakking opgedaan dus lekt als het goed is niet meer. Trekt ook nergens valse lucht. Als ik het goed begrijp is bij afstellen de bedoeling dat je aan de hand van de bougiekleur, stand van de luchrschroef een sproeier hoger of lager gaat, maar als ik de luchtschroef op de stand zet zodat hij de meeste toeren maakt zakt hij niet meer in toeren als ik gas geef :crazy: als ik dan de luchtschroef weer dichter draai zakt hij wel weer in toeren maar loopt hij een stuk minder goed. Dit is het geval met alle sproeiers die ik tot nu toe heb geprobeerd (98-118) heeft iemand een idee waar dit door zou kunnen komen?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Afstel probleem

Ongelezen bericht door 42 »

Begin eens met de luchtstelschroef op 2 slagen uit hooguit, anderhalf is ideaal.
En dan nog wat sproeiers proberen, ik denk dat je net iets kleiner moet nog, rond 93 gok ik.
En idd : wat is je bougiekleur als je een stukje op topsnelheid gereden hebt.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Afstel probleem

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Zal morgen een kleinere sproeier proberen. Hij liep nu ook steeds het hoogst in toeren ronde de 2 slagen uit maar moest hem steeds terug draaien naar een halve slag om een beetje normaal te kunnen rijden zonder dat hij het de hele tijd hoog in toeren blijft hangen als ik het gas los laat.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Afstel probleem

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Heb zojuist sproeier 92 geprobeerd exact het zelfde probleem, miss nog wel meer dan sproeier 98, zakt niet in toeren als ik gas geef tezien ik de luchtschroef bijna helemaal dicht draai, ook is het onmogelijk om op één tempo te blijven rijden omdat hij dan heel erg gaat stotteren. Dacht eerst misschien toch valse lucht maar heb een hele fles remreiniger leeggespoten zonder resultaat. Toevallig nog meer ideeën waar dit aan zou kunnen liggen?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Afstel probleem

Ongelezen bericht door 42 »

Niet zo heel veel vrees ik, je zou denken valse lucht idd maar als je dat uitgesloten hebt zal dat niet, is de carb een echt merk of een imi ?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Afstel probleem

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Originele Dellorto 17.5, zit verder ook geen zooi in want hij deed het perfect met met m'n vorige cilinder (doppler vortex). Is niet zakken in toeren een teken van teveel lucht/benzine of te weinig? Kan nergens echt een duidelijk antwoord vinden
Ridzerd
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 30 sep 2022, 19:28
Vervoersmiddel: Aprilla sx 50

Re: Afstel probleem

Ongelezen bericht door Ridzerd »

Hi ,was benieuwd of je al achter het probleem bent??
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Afstel probleem

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Heb er gisteren een sproeier 100 ingezet en een beetje gekloot met de luchtschroef en hij loopt nu bijna perfect :woot: . Trekt hard op en heb eigenlijk geen gestotter meer Dat zakken in toeren blijft wel rondhangen maar is wel een stuk minder geworden door met de gasnaald en luchtschroef te spelen. Verder is het nu echt een heerlijke setup trek scooters er nu uit vanaf stilstand (en ook als ik niet stil sta) :box: maar je kan er ook goed rustig mee rijden. Dacht zelf dat het zakken in toeren misschien zou kunnen komen door een te kleine stationair sproeier (zit een 32 in) maar kom overal tegen dat de stationair sproeier altijd wel goed is en dat je daar nooit aan iets hoeft te doen. Weet iemand hier toevallig meer over?
Plaats reactie