Pick-Up kabel?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
lucas_K071
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 09 mar 2023, 18:21
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme Limited 2020

Pick-Up kabel?

Ongelezen bericht door lucas_K071 »

Hallo allemaal,
Om te beginnen heb ik een Derbi SENDA X-TREME LIMITED uit 2020. Hier zit 70cc onder waar ik in het verleden een prop in de uitlaat gebruikte om hem (redelijk) begrenst te laten lopen. Echter is dat wel even van je tijd en dit kan je niet voor een rollenbank doen. Hierom heb ik de volgende toerenbegrenzer gekocht:
- https://allesvoorscooters.nl/toerenbegr ... niverseel/

Hier zit een Duitse handleiding bij wat het al niet makkelijk maakt. Nu dienen wij de bedrading van de toerenbegrenzer aan te sluiten op de pickupkabel. Echter ben ik er niet helemaal uit welke de pickup kabel is, ik denk zelf de rood-witte (Ziet foto) gezien deze indirect naar de ontsteker loopt. De rood-witte kabel loopt namelijk naar een tussen stukje, met een andere kabel, en de rood-witte kabel loopt om in een groene die naar de ontsteker loopt. Zoals aangegeven is dit vrij verwarrend. Ik hoor graag indien iemand mij kan helpen :palm:

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Pick-Up kabel?

Ongelezen bericht door 42 »

Die begrenzer is in eerste instantie bedoeld voor modellen van voor 2018, die hebben een gewone cdi met een andere kleur bedrading.
Durf niet te zeggen welke kleur het bij de nieuwe cdi's is en of het sowieso gaat werken met jouw cdi.
Je hebt voor jouw model ook cdi's met een in te stellen begrenzer ingebouwd.
Zijn niet goedkoop maar wel beter, als ze gaan zoeken vinden ze geen losse begrenzer of snoertjes die er niet horen op te zitten.
Zeker met dit model met zo'n knopje, als je mee moet naar rollerbank letten ze heel goed op of je nergens aan zit te kloten en als jij em in kan drukken kunnen zij em vinden.
Met als gevolg alsnog een wok en extea bekeuring voor de begrenzer, ook iets van dikke 300 eu dacht ik.
lucas_K071
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 09 mar 2023, 18:21
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme Limited 2020

Re: Pick-Up kabel?

Ongelezen bericht door lucas_K071 »

42 schreef: do 09 mar 2023, 21:51 Die begrenzer is in eerste instantie bedoeld voor modellen van voor 2018, die hebben een gewone cdi met een andere kleur bedrading.
Durf niet te zeggen welke kleur het bij de nieuwe cdi's is en of het sowieso gaat werken met jouw cdi.
Je hebt voor jouw model ook cdi's met een in te stellen begrenzer ingebouwd.
Zijn niet goedkoop maar wel beter, als ze gaan zoeken vinden ze geen losse begrenzer of snoertjes die er niet horen op te zitten.
Zeker met dit model met zo'n knopje, als je mee moet naar rollerbank letten ze heel goed op of je nergens aan zit te kloten en als jij em in kan drukken kunnen zij em vinden.
Met als gevolg alsnog een wok en extea bekeuring voor de begrenzer, ook iets van dikke 300 eu dacht ik.
Bedankt voor je antwoord. Als het goed is was deze begrenzer universeel en kon deze ook op mijn model brommer. Tevens weet ik uit ervaring dat politie niet zomaar mag gaan schroeven, dat ligt buiten hun bevoegdheid als het enkel om controle gaat. Dit kunnen ze enkel doen bij als er ernstige bezwaren zijn tegen zo'n brommer. De losse CDI's met begrenzer er in had ik naar gekeken maar was inderdaad niet de goedkoopste oplossing, dus had ik gekozen voor zo een losse. Echter vraag ik dus nu welke kabel mijn Pick-Up kabel is op de foto, enig idee?
Plaats reactie