Brommer stottert, rijd beter met choke

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Rocky1929
Schakelrijder
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 18:31
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 LTD 2016

Brommer stottert, rijd beter met choke

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

Hallo forumleden,
Ik heb een leuk brommertje maar sinds een paar dagen rijdt ie voor geen meter meer.
Hij stottert zonder choke zodanig erg dat ie nouwelijks tot niet in zn powerband, als ik dan vervolgens zijn choke open zet dat trekt ie m vrij mooi door alleen loopt ie niet stationair.

Setup is:
Mvt iron max 75
Polini pwk vlakschuif 24mm met spr 90 gasclip op de een na hoogste positie en powerfilter
Platek racing 70/80 bovenlangs

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Brommer stottert, rijd beter met choke

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

In principe zou ik denken aan te weinig benzine dus mag er best ns en grotere sproeier in om dat te testen. Maar als de brommer het altijd al goed deed kan het ook aan valse lucht liggen waardoor er niet genoeg brandstof wordt aangezogen vanuit de carbu.

Ik heb al ns voorgehad dat het rubber stukje tussen carbu en motorblok was ingescheurd en daar valse lucht trok. Dus dat zou ik al ns checken. Op voorwaarde dat in uw set-up aanwezig is tenminste.
Rocky1929
Schakelrijder
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 18:31
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 LTD 2016

Re: Brommer stottert, rijd beter met choke

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

Ik zou idd wel is op valse lucht kunnen checken,
Maar wat ik dus zo raar vind is dat in de ochtend reed ie normaal met weinig stotteren, en toen ik in de middag naar huis ging reed ie voor geen meter
Rocky1929
Schakelrijder
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 18:31
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 LTD 2016

Re: Brommer stottert, rijd beter met choke

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

Ik heb net zonder bougie erin met mijn brommer gerend en nu rijdt ie dus zoals ie deed voordat ie raar ging doen, hij was dus gigantisch verzopen
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Brommer stottert, rijd beter met choke

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Dat is raar. Want als en brommer enkel goed loopt met de choke open zou je denken dat die te weinig benzine krijgt, niet dat die teveel krijgt en dus verzuipt.
Rocky1929
Schakelrijder
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 18:31
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 LTD 2016

Re: Brommer stottert, rijd beter met choke

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

Dat vond ik dus ook gigantisch raar, maar na m aangelopen te hebben zonder bougie loopt ie ineens als een zonnetje zo der stotteren of iets dergelijks, heeft sinds de ombouw nog nooit zo goed gelopen
Plaats reactie