Balansas?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Balansas?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Ik zat er over na te denken om een gpr swap te doen omdat mijn brommer nu boven de 9k toeren trilt als de neten. Heb nu een 72cc met een artek krukas die voor een 50cc is bedoeld dus heb ook al een doppler endurance binnen maar ik vroeg mij af of dat genoeg zal zijn.
Heb op het moment niet perse een hoogtoerige setup maar ben dat in de toekomst mss wel van plan (ook 80cc wellicht).
Dus vroeg ik mij af om mensen hier kennis of ervaring mee hebben of dit de moeite waard zal zijn en of het dus echt verschil maakt.
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Balansas?

Ongelezen bericht door gpr050 »

Welke Derbi modellen er een balansas hebben weet ik zo niet. Wel dat je het goed merkt als je zo’n balansas los koppelt en zonder gaat rijden zeker bij hoge rpm’s. Volgens mij zitten ze er in als er een krukas gebruikt wordt met halve krukwangen. Met volledige wangen is de as beter te balanceren en sowieso meer in balans. Dan is een balansas niet nodig.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Balansas?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Dank voor je reactie, in alleen de gpr modellen zit een balansas. Ik heb een gpr blok gevonden dus ga het proberen en kijken hoe het loopt (ook al is de endurance al gebalanceerd). Ik weet de alleen bij ot een "speciale" krukas was voor gpr. Bij nt is alles hetzelfde dus maakt vgm niet heel veel uit welke er in zit. Ik zal over een maandje wel laten weten of het de moeite waard was.

Ik ga er pas over 3 weken mee aan de gang dus mocht ik iets over het hoofd hebben gezien zien zijn reacties altijd welkom.
Plaats reactie