Welke cilinder

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
KoenB
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 04 mei 2023, 15:28
Vervoersmiddel: Derbi

Welke cilinder

Ongelezen bericht door KoenB »

Hoi,

Ik heb nu een derbi 50cc in Frankrijk. Hier heb je geen fietspaden dus moet je al snel op een grote weg. Nu wil ik dus een cilinder waarmee je 130 kmh of harder kunt en er goed mee kunt wegtrekken. Ik had al wel een beetje gekeken naar cilinders en kwam een airsal 70, 80 top performance, 80 malossi, 88 italkit, 94 italkit en 110 parmakit tegen. Wie weet hier meer over en kan me helpen?

Gr,

Koen
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Welke cilinder

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Is de setup voor dagelijks gebruik? Boven de 80cc zal slijtage namelijk sterk toenemen en zit je al snel om de 20u op een nieuwe zuiger (zeker 88+).
130 is een redelijke snelheid voor een brommer (als die snelheid erg belangrijk is zou ik misschien naar 125cc's 2t kijken). 70/80 airsal zou ik niet aanraden voor jou doeleinden.

80 top performance en malossi zijn erg goede cilinders met een goede levensduur maar misschien nog iets te "zwak" als je er 130 mee wil.
86 tpr zou ook nog een goeie optie kunnen zijn heb wel verhalen gehoord dat die even mee zou kunnen. Met de juiste tandwiel verhouding kan 130 wel haalbaar zijn.
Over 88/94 italkit kan ik niks zeggen. Heb met de 110 ook geen ervaring maar zal de betrouwbaarheid niet omhoog van gaan (snelheid en plezier wel) aangezien dit toch wel een maximale van een derbi blok vraagt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Plaats reactie