Brommer hapert op volgas

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Derbiracing22
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: za 24 jun 2023, 22:21
Vervoersmiddel: Derbi

Brommer hapert op volgas

Ongelezen bericht door Derbiracing22 »

Beste forum lezers,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn Derbi

Hij stotterd/hapert bij volgas en op half gas klimt hij rustig naar de top. Heb van alles vervangen en schoongemaakt en snap het nu allemaal even niet meer. Krukaskeeringen vervangen, nieuwe polini carburateur 24mm en 80cc airsal.

Nieuwe ontsteking (origineel van josdijkman) en nieuwe onbegrensde cdi/bobine met bougie en nieuwe bougie dop.

Ik heb alles doorgemeten en zou gewoon goed moeten zijn kwa electra :crazy: . Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Graag hulp!!
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3714
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Brommer hapert op volgas

Ongelezen bericht door 42 »

Al verschillende sproeiers geprobeerd ?
Derbiracing22
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: za 24 jun 2023, 22:21
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Brommer hapert op volgas

Ongelezen bericht door Derbiracing22 »

Nog niet, maar meer omdat de kleur van de bougie mooi koffie bruin is en ik het dan raar vind dat ie op half gas wel op gang komt?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc (verkocht)
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt 70
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Brommer hapert op volgas

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Zal een andere sproeier in moeten (ik gok een kleinere als hapert maar durf dit niet zeker te zeggen)
Bougie kleur zegt niet zo veel als je die zomaar er uit draait, die zegt alleen iets als je met een redelijk verse bougie een stuk volgas rijd en hem uitzet en meteen bekijkt. Op die manier stel je ook je hoofdsproeier af (en vooral proberen) daarna stel je je luchtschroef en gasnaald af die op dit moment bij jou goed zijn afgesteld (zal waarschijnlijk opnieuw moeten worden afgesteld met een andere sproeier).

Luchtschroef en gasnaald lopen van 0-66% gas en (in brede mate) dus het is niet zo gek dat hij met galf gas goed loopt en met vol gas slecht als er een te kleine/grote sproeier in zit.
Derbiracing22
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: za 24 jun 2023, 22:21
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Brommer hapert op volgas

Ongelezen bericht door Derbiracing22 »

Oké dan zal ik even een sproeier setje bestellen, ik laat het weten
Derbiracing22
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: za 24 jun 2023, 22:21
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Brommer hapert op volgas

Ongelezen bericht door Derbiracing22 »

Mijn setup is 80cc airsal met 24mm polini pwk. En voca 80/90 bovenlangs. Ik heb net even de sproeier gechecked en zie dat er een maatje 110 in zit… vinden jullie dit dan juist te klein of te groot?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3714
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Brommer hapert op volgas

Ongelezen bericht door 42 »

Heel lastig te zeggen, ik gok op dat je iets groter moet aangezien de bougie koffiebruin is, veel lichter mag niet namelijk.
Derbiracing22
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: za 24 jun 2023, 22:21
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Brommer hapert op volgas

Ongelezen bericht door Derbiracing22 »

K heb 126 ook nog liggen, dus ga morgen dan even kijken hoe die daar mee rijd. Dan weet k in iedergeval dat k groter moet gaan
Plaats reactie