Opvoeren beta rr50 motard sport euro5

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Justin7
Derbi fan
Berichten: 56
Lid geworden op: di 18 jul 2023, 23:10
Vervoersmiddel: Beta rr 50 motard sport

Opvoeren beta rr50 motard sport euro5

Ongelezen bericht door Justin7 »

Ik heb een beta rr 50 motard sport euro 5 en heb een ontgrenskit gevonden zelf heb ik alleen niet zo veel vertsnad van wat ik nou wel en niet nodig heb.

Ik heb dus een ontgrenskit gevonden daar zit in: uitlaatbocht zonder prop, tandwiel, sproeier en een gasnaald. Is dat alles wat nodig is om hem te ontgrenzen?

Mvg justin
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3660
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Opvoeren beta rr50 motard sport euro5

Ongelezen bericht door 42 »

Welk tandwiel ?
En de kans dat de geleverde sproeier precies de juiste is is heel klein, dat scheelt vaak al enkele maten bij precies dezelfde brommers met zelfde setup.
Je kunt em proberen maar vergeet niet je bougiekleur dan te controleren.
Justin7
Derbi fan
Berichten: 56
Lid geworden op: di 18 jul 2023, 23:10
Vervoersmiddel: Beta rr 50 motard sport

Re: Opvoeren beta rr50 motard sport euro5

Ongelezen bericht door Justin7 »

Wat bedoel je me bougiekleur?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3660
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Opvoeren beta rr50 motard sport euro5

Ongelezen bericht door 42 »

De bougiekleur zegt of je sproeier goed is, de juiste maat heeft.
Als je sproeier te klein is dan heb je een te hete verbranding en heb je kans op warmlopers, benzine koelt de cilinder ook en te weinig benzine betekent dus te weinig koeling.
Als de kleur van de bougie lichter is dan koffie met melk bruin dan is de sproeier te klein, een witte of lichtbruine kleur is dus niet goed, pikzwart is ook niet helemaal goed, dan is je sproeier te groot en krijgt hij te veel benzine wat een slechte verbranding en vervuiling vd cilinder geeft.

Ik zou deze how to eens helemaal doorlezen dan weet je precies hoe alles werkt met juist afstellen https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... uni%20Vlak.
Plaats reactie